تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


۳۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است


       👈قسمت اول

🔽🔽🔽🔽🔽🔽🔽

🔅پدرم بین آفریقا و چین تجارت می‌ کرد و من فقط خرج می‌کردم، هر طوری که می‌خواستم. پاریس و لندن را خوب می ‌شناختم، چون همه لباس‌هایم را از آنجا می‌خرید.

در دیداری که به اصرار امام موسی صدر برگزار شد، ایشان به من گفت: «ما مؤسّسه‌ای داریم برای نگهداری بچّه‌های یتیم. فکر می‌کنم کار در آنجا با روحیه شما سازگار باشد. من می‌خواهم شما بیایی آنجا با چمران آشنا شوی» و تا قول رفتن به مؤسّسه را از من نگرفت، نگذاشت برگردم.

▫️یک شب در تنهایی همانطور که داشتم می‌نوشتم، چشمم به یک نقّاشی که در تقویمی ‌چاپ شده بود، افتاد. یکی از نقّاشی‌ها زمینه‌ای کاملا سیاه داشت و وسط این سیاهی، شمع کوچکی می‌سوخت که نورش در مقابل این ظلمت، خیلی کوچک بود. زیر نقّاشی به عربی شاعرانه‌ای نوشته شده بود:

«من ممکن است نتوانم این تاریکی را از بین ببرم، ولی با همین روشنایی کوچک، فرق ظلمت و نور و حق و باطل را نشان می‌دهم و کسی که دنبال نور است، این نور هر چقدر کوچک باشد، در قلب او بزرگ خواهد بود».

 آن شب، تحت تاثیر این شعر و نقّاشی خیلی گریه کردم.هنوز پس از گذشت این مدّت، نمی‌توانم نهایت حیرتم را در اوّلین برخورد با شاعر آن شعر و نقّاش آن تصویر درک کنم. او کسی نبود جز «مصطفی چمران»... .


🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃

💠قال النبی صلی الله علیه و آله و سلم:


اذا جائکم الاکفاء فانکحوهن و لا تربصوا بهن الحدثان.


🔶پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:


وقتی که اشخاص هم شان به خواستگاری دختران شما آمدند، به آنها دختر دهید و در کار آنها منتظر حوادث نباشید.


🔷نهج الفصاحه،ج 37،ص193

🔴🔵🔴🔵🔴🔵🔴🔵🔴


نخل ولایت ۹۵-۶-۳۰ ۰ ۱ ۴۰۹

نخل ولایت ۹۵-۶-۳۰ ۰ ۱ ۴۰۹


🚥🚦🚥🚦🚥🚦🚥🚦

🍀به محض این که عقد ازدواج صورت پذیرفت و زوجین زندگی زناشویی خود را آغاز نمودند،شوهر مکلف به پرداخت نفقه است.

☘البته زوجه در صورتی مستحق نفقه است که از همسر خود تمکین نماید. 


⭐️تمکین به معنای اطاعت زن از شوهر در ادای وظایف زوجیت،حسن معاشرت و سکونت در منزل شوهر است.به زنی که از همسرش در مفهوم خاص و عام اطاعت ننماید «ناشزه» گویند. 


🌼ماده 1108 قانون مدنی:هرگاه زن بدون مانع مشروع از ادای وظایف زوجیت امتناع کند، مستحق نفقه نخواهد بود. 


💢ترک منزل از ناحیه زوجه و تعلیق نفقه : 

زوج وظیفه دارد که در حد توانش منزلی مستقل و متناسب با شئونات زوجه فراهم نماید. حال اگر این منزل از جنبه شئونات اجتماعی مطابق حال زن باشد ولی به سر بردن در آن منزل موجب شود که احتمال ضرر و زیان شرافتی یا بدنی(آزار و اذیت) زوجه برود،خروج وی از منزل «نشوز و عدم اطاعت» محسوب نمی‎گردد و نفقه تا زمان برطرف شدن مشکل به وی تعلق خواهد گرفت.

⏩⏪⏩⏪⏩⏪⏩⏪⏩


نخل ولایت ۹۵-۶-۲۹ ۰ ۰ ۳۰۷

نخل ولایت ۹۵-۶-۲۹ ۰ ۰ ۳۰۷



نخل ولایت ۹۵-۶-۲۸ ۱ ۰ ۴۲۲

نخل ولایت ۹۵-۶-۲۸ ۱ ۰ ۴۲۲


               👈قسمت2

🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺

🔴همسر تو نیازمند اظهار محبّت های پی در پی و هدایای فراوان، امّا کوچک است! برای او مهم نیست که هدایای تو بزرگ باشد یا کوچک، مهم این است که تو همواره به وسیله ای به او محبّت کنی!

☑️این فکر را از سرت بیرون کن که با انجام کارهای بزرگ و شایسته ولی در فاصله زمانی طولانی، بتوانی نیاز عاطفی همسر خود را بر آورده سازی!آنچه برای همسر تو مهم است استمرارِ موردِ توجّه بودن است، اگر چه به صورت یک هدیه کوچک در هر روز باشد. مردی که یاد گرفته است برای شریک زندگی خود کارهای کوچک انجام دهد همواره شادی و نشاط را در چهره همسر خود می یابد و اینجاست که این مرد، احساس خوشبختی می کند و اعتماد به نفس قوی پیدا می نماید.

🔵حضرت علی علیه السلام در سخنی می فرمایند: که زن، «ریحانه» است.  در زبان عربی به گل خوشبو، «ریحانه» می گویند.  و تو می دانی که یک گل خوشبو را باید هر روز آب بدهی و از آن مواظبت بکنی!


🌻🌹🌻🌹🌻🌹🌻🌹🌻

بشنو از من چون حکایت میکنم


از جدایی ها شکایت میکنم


کز تجرد تا مرا ببریده اند


از شعورم بارها پرسیده اند


چند سال پیش استادان فن


در خلال گفتگوهایی به من


منعکس کردند این اخبار را


این خبرهای مسرت بار را


ازدواج از روزگاران الست


از فنون انتحاری بود وهست


 ☘☘☘☘☘☘☘

 🔰چون ایشان از نظر مالی وضع چندان مناسبی نداشتند چه کسی حاضر بود با او زندگی کند و باعث رشد و شکوفایی علمی او نیز بشود؟

 اما استاد مرتضی مطهری در میان تمام خصوصیات خوبی که داشت، یکی هم این بود که در همه کارها به خدا توکل می‌کرد.

🔅مرتضی مطهری دختر آیت‌الله روحانی را که استادش بودند برای ازدواج انتخاب کردند.

💠خود همسر استاد مطهری در این باره می‌گوید:

❇️«یازده ساله بودم که یک شب خواب دیدم به اتاق پدرم رفته‌ام. در اتاق پدرم، روی زمین یک ورق کاغذ افتاده بود، وقتی کاغذ را برداشتم دیدم روی آن نوشته است: فلانی (یعنی من) برای مرتضی در بیست‌ و نهم ماه عقد می‌شود.

✅از دیدن این خواب، خیلی تعجب کردم، اما آن را با هیچ‌کس در میان نگذاشتم، تا اینکه مدتی گذشت.

🔵 خواستگاران متعددی می‌آمدند ولی مادرم مخالفت می‌کرد تا اینکه وقتی سیزده ساله بودم ، آقای مطهری به خواستگاریم آمدند و با مخالفت شدید مادرم روبه‌رو شد؛ چون مادرم در یک خانواده غیر روحانی و مرفه بزرگ شده بود و می‌گفت: دخترم را به روحانی شوهر نمی‌دهم.

🔴 سرانجام بعد از مدتی مادرم راضی به ازدواج ما شد. روز بیست‌ و سوم مادرم موافقت کرد و همان روز آقای مطهری گفتند:

◽️ بیست و نهم برای عقد روز مناسبی است و موافقت شد. من در روز بیست‌ونهم به عقد ایشان درآمدم. در آن وقت بود که حقیقت خوابی که دیدم برایم روشن شد».

🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺


نخل ولایت ۹۵-۶-۲۵ ۰ ۱ ۴۰۸

نخل ولایت ۹۵-۶-۲۵ ۰ ۱ ۴۰۸


🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰

💠قال علی علیه السلام:


اذا اراد احدکم ان یتزوج فلیسال عن شعرها کما یسال عن وجهها فان الشعر احد الجمالین.


🔶حضرت علی علیه السلام فرمودند:


هر وقت یکی از شما بخواهد  ازدواج کند، از اوصاف موی سر زن نیز سؤال کند همچنانکه از چگونگی رخسار او می پرسد، چون که موی زن یکی از دو زیبایی (مو و صورت) اوست.


▫️من لا یحضره الفقیه،ج 3، ص254

🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺


نخل ولایت ۹۵-۶-۲۴ ۱ ۰ ۵۲۱

نخل ولایت ۹۵-۶-۲۴ ۱ ۰ ۵۲۱


            👈قسمت1

💡💡💡💡💡💡💡💡

🚀 مردان به گونه ای خلق شده اند که همواره می خواهند کارهای بزرگ انجام دهند و به وسیله آن امتیاز زیادی بگیرند.

مردان همین موضوع را در زندگی زناشویی خود می آورند و تلاش می کنند تا کار بزرگی را برای همسرشان انجام دهند.

خوب ؛انجام کار بزرگ به زمان زیادی نیاز دارد.

⌛️آری،  ماه ها تلاش می کنند و اضافه کاری می روند تا پولی به دست آورده و همسرشان را به یک سفر خوب و عالی ببرند!

🔮وقتی بعد از شش ماه تلاش، همسرش را به مسافرت می برد، پیش خود خیال می کند که حتماً همسرش بسیار خوشحال خواهد شد ؛ چرا که کار مهمّی انجام داده است ، امّا می بیند که همسرش  به اندازه ای که فکر می کرد خوشحال نشده است و حسابی گیج می شود!


                👈قسمت2

💠شیخ شرط چهارم را می پذیرد. با نوشیدن شراب ، شیخ هر آن چه از قرآن و احادیث و کتاب های مذهبی در ضمیرش هست ، پاک می‌شود و جز عشق دختر ترسا چیزی در درونش باقی نمی‌ماند . بنابراین سه شرط دیگر دختر را هم قبول می‌کند.  اما وقتی می‌خواهد به وصال دختر برسد ، او برای خود کابین و مهریه ای طلب می‌کند و چون شیخ چیزی از خود ندارد ، از او می‌خواهد به عنوان مهریه چند سالی برای پدرش خوک‌چرانی کند !!!

تصور این که چنین شیخ بزرگواری که تا مدتی قبل مردم او را مظهر کامل ایمان می‌دانستند و از جسم و روح او تبرک می‌جستند ، طی چند ماه به پیری بی ایمان و دائم الخمر تبدیل شود که لباسش به فضولات خوک آلوده گردیده، بسیار تکان‌دهنده است.

✔️ یاران شیخ وقتی عاقبت او را می بینند از او می پرسند که چه کار کنند ؟ با او بمانند یا بروند ؟ شیخ می‌گوید : من مراد و مطلب خود را در وجود دختر ترسا یافته‌ام ، شما برگردید و هر چه می خواهید بکنید. یاران شیخ به مکه برمی‌گردند و آنان که روزگاری به مریدی او افتخار می‌کردند از شرم این  رسوایی  هرکدام در گوشه‌ای پنهان می‌شوند.


۱ ۲ ۳ ۴

❤ یک نفر نیست تو را قسمت من گرداند ؟...

❤ کار خیر است ، گر این شهر مسلمان دارد !...

🌼 علی صفری