تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

نسخه‌ی رابرت مک نامارا برای جمعیت ایران  


📍بعد از این که غرب با بحران جمعیت مواجه شد و به فکر مدیریت جمعیت دنیا افتاد، نرم افزار و سخت افزار مورد نیاز را نیز تولید کرد. 


🔻به عنوان نمونه رابرت مک نامارا که هفت سال وزیر جنگ آمریکا بود، پس از جنایات گسترده‌اش در جنگ ویتنام، به مدت ۱۳ سال، رئیس بانک جهانی می‌شود.


🔻 این فرد که کتابی به نام بمب ساعتی جمعیت را نوشته، در مدت مسؤولیتش در بانک جهانی، دادن وام به کشورهای غیرغربی را مشروط به کنترل جمعیت می‌کند، که پس از او نیز این رویه ادامه پیدا می‌کند. 


🔻شواهد و قرائنی وجود دارد که نشان می‌دهد، دولت پنجم و ششم برای این که بتوانند وام‌های بین‌المللی بگیرند، ناچار بودند که به سیاست تعدیل اقتصادی که نسخه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول برای اقتصاد ایران بود، عمل کنند.


🔻علی‌ القاعده قسمتی از سیاست تعدیل اقتصادی، می‌توانسته کنترل جمعیت بوده باشد. البته کمک‌های مستقیم نهادهای بین‌المللی به اجرای پروژه تنظیم خانواده در ایران احتیاج به سند ندارد و کسی هم منکر آن نیست.


🔻یک نمونه‌اش کمک ۸۶ میلیون دلاری بانک جهانی برای بهبود اجرای تنظیم خانواده در ایران است که در سال ۱۳۷۹ انجام می‌گیرد. 


🔻سال ۱۳۷۹، سالی است که نرخ باروری در کشور از حد جای‌گزینی هم کمتر می‌شود، یعنی یک زن در سن باروری از خودش کمتر از یک دختر باقی می‌گذارد. می‌توان گفت که در این سال، ایران وارد فاز نخست بحران جمعیت می‌‌شود.


📍در سال ۲۰۱۱ «مرکز عملیات‌های نظامی و غیرنظامی آمریکا» سند دکترین امنیت ملی آمریکا را منتشر کرد. نکته‌ی جالبی که در این سند وجود دارد، در نموداری که در صفحه‌ی بیستمِ فصل دوم این سند آمده است، بسیاری از نهادهای بین المللی از جمله تمام آژانس‌های سازمان ملل در ذیل مرکز عملیات نظامی و غیرنظامی آمریکا تعریف شده‌‌اند!


🔻یعنی برنامه‌هایی که سازمان ملل در کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران اجرا می‌کند، در حقیقت حکم عملیات جنگ نرم آمریکا را دارد که مستقیماً توسط وزارت دفاع آمریکا طرح‌ریزی و اجرا می‌شود! این سند به راحتی در اینترنت قابل دسترسی است. 


🔻نهادهای بین‌المللی از مهمترین مجریان پروژه‌ی نفوذ آمریکا در ایران هستند، به خصوص آژانس‌های سازمان ملل.


✍ محمد حسین محمدی اصل


نخل ولایت ۹۸-۵-۳۰ ۰ ۰ ۱۸۸

نخل ولایت ۹۸-۵-۳۰ ۰ ۰ ۱۸۸


📗 درباره‌ی اولین مذاکره‌ی شوم در‌ مورد جمعیت ایران بیشتر بدانید !



🔶 نخستین سفر یک مقام عالی‌رتبه بین‌المللی به ایران پس از انقلاب است. سؤالات زیادی در مورد این سفر مطرح است به عنوان نمونه مرحوم علامه طهرانی در کتابش می‌گوید: چه شد سازمان مللی که در زمان دفاع مقدس، نخ بخیه را نیز از ایران دریغ می‌کرد و ما از مداوای مجروحین جنگ نیز ناتوان شده بودیم، ظرف چند ماه پس از جنگ، یک مقام ارشدش (نفیس صدیق) را فرستاد تا با میلیون‌ها دلار به ایران در جهت کنترل جمعیت کمک کند؟ تاریخ این سفر به آبان ماه سال ۱۳۶۸، یعنی ۴ ماه پس از آن که مقام معظم رهبری گفته‌اند که کشور می‌­تواند دو برابر این جمعیت را داشته باشد، بر می‌گردد. این سفر شتاب‌زده نشان از احساس خطر هدایت‌گران امپریالیسم ضد انسانی دارد.


🔵 این مسأله به وضوح دست پشت پرده این کمک‌ها را نشان می‌دهد. معاون دبیر کل و مدیر کل اجرایی‌ صندوق‌ جمعیت‌ سازمان ملل در سفرش که به‌ دعوت‌ رسمی‌ وزرای‌ امور خارجه‌ و بهداشت‌‌ وقت صورت گرفته‌ بود، با این دو وزیر به علاوه وزیر آموزش‌ و پرورش‌ و رئیس‌ سازمان‌ برنامه‌ و بودجه‌، دیدار می‌کند و آن‌جا صحبت‌های خیلی جالبی را مطرح می‌کند. به عنوان مثال آمرانه می‌گوید که: زنان‌ نباید زودتر از ۲۰ سالگی‌ و دیرتر از ۳۵ سالگی‌ بچّه‌دار شوند!


🔴 او در صحبت‌هایش جرقه نخستین حرکت‌های نفوذ فمینیسم نو در ایران  را می‌زند و می‌گوید: "مسئله‌ی قبول‌ یا رد برنامه‌های‌ تنظیم‌ خانواده،‌ با مقام‌ و منزلت‌ زن‌ در جوامع‌ مختلف‌ نیز ارتباط‌ مستقیم‌ دارد. در برخی‌ از جوامع‌ بشری‌، این‌ پندار نادرست‌ رایج‌ است‌ که‌ گویا زن‌ را تنها برای‌ بچه‌ زاییدن‌ آفریده‌اند. در بعضی‌ از قبائل‌ آفریقایی‌ ارزش‌ زن‌ را با تعداد بچّه‌هایی‌ که‌ می‌زاید محاسبه‌ می‌کنند... امروزه‌ بسیاری‌ از زنان‌ در بیرون‌ از خانه‌ نیز کار می‌کنند و نقش‌ زن‌ تنها بچّه‌ زاییدن‌ نیست‌. وانگهی‌ هر کشوری‌ که‌ می‌خواهد در راه‌ توسعه‌ گام‌ بردارد، نمی‌تواند تنها با نیمی‌ از جمعیت‌ خویش‌ این‌ راه‌ را بپیماید!"


🔻وی از چند کشور که در اجرای پروژه تنظیم خانواده موفق بوده‌اند از جمله تایلند!!! (که به طرز مشکوکی آمار زنازادگی آن منتشر نشده!) اسم می‌برد و می‌گوید: "یکی‌ از عوامل‌ موفقیت‌ این‌ کشورها در زمینه کنترل‌ افزایش‌ جمعیت‌ و تنظیم‌ خانواده‌، سرمایه‌گذاری‌های‌ وسیع‌ در زمینه‌های‌ آموزش‌ و بهداشت‌ و به ویژه‌ مشارکت‌ وسیع‌تر زنان‌ در امور اجتماعی‌ و توسعه کشور بوده است".


🔻 این سفر نامبارک، در ادامه‌ی ترویج سبک زندگی غربی در ایران توسط آمریکا است که پشت نقاب سازمان‌های به اصطلاح بین المللی پنهان شده است!



🔷 با توجه به صحبت‌های فرستاده‌ی صندوق بین المللی جمعیت در آن دوران، می‌توان به شتاب‌زدگی جریان مقابل برای ممانعت از بالا رفتن جمعیت ایران در آن مقطع پی برد چرا که نوع استدلال‌های ایشان با توجه به روزهای آغازین پس از جنگ و از همه مهم‌تر شرایط کشور که جامعه و حاکمیت به دنبال بهبود اوضاع کلی ایران بودند، نشان دهنده‌ی حالت اضطراری بودن آن برای اجرای طرح شوم کنترل جمعیت است.


📛 در این مقطع دشمن با حمایت از تحدید نسل ایران جبهه‌ی خود را از جنگ سخت به مدل نرم تغییر فاز می‌دهد ...


✍ حسین محمدی اصل


نخل ولایت ۹۸-۵-۲۵ ۱ ۰ ۲۲۸

نخل ولایت ۹۸-۵-۲۵ ۱ ۰ ۲۲۸


🔵 وضع آمارهای جمعیتی پس از انقلاب چگونه بود؟

نرخ رشد جمعیت در نخستین سرشماری پس از انقلاب در سال ۱۳۶۵ به ۳.۹۱ می‌رسد. پس از اعلام این رقم که میزان زیادی به شمار می‌آید، برخی از مسؤولین وقت، شدیدا پیگیر کاهش رشد جمعیت می‌شوند. البته نکته‌ی مهمی که باید مدنظر قرار گیرد این است که قریب به ۰.۷ این رشد جمعیت، ناشی از ورود مهاجرین و معاودین عراقی و آوارگان و پناهندگان افغانستانی بوده. حالا اگر این میزان را از نرخ رشد جمعیت در سرشماری سال ۱۳۶۵ کسر کنیم، رقم ۳.۲ به دست می‌آید که تقریبا همین رقم در سرشماری سال ۱۳۴۵ نیز به دست آمده بود، یعنی اگر ورود مهاجران را در نظر نگیریم، خبری از بمب و انفجار جمعیتی و رشد بی رویه نیست و رفتار باروری مردم تغییر قابل توجهی نداشته است. در حقیقت فرزندآوری زیاد، قسمتی از سبک زندگی ایرانی–اسلامی ما بوده است، که تا سال ۱۳۶۸، این فرهنگ تقریباً دست نخورده مانده بود.


🔴 نظر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری -حفظه‌الله- در مورد بحث جمعیت چه بوده است؟

نظر اسلام در مورد این که جمعیت زیاد خوب است، مکرر بیان شده و نمونه‌اش این است که در قرآن از حضرت شعیب -علیه السلام- نقل شده است که در صحبت با قومش گفت:

«وَ اذْکُرُوا إِذْ کُنْتُمْ قَلیلاً فَکَثَّرَکُمْ» به یاد آرید هنگامی که اندک بودید، پس خدا بسیارتان کرد.

یعنی از منظر قرآن افزایش جمعیت با تأمین یک سری شروط، نعمتی خداداد به شمار می‌آید. نظر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری -حفظه‌الله- نیز کاملا با نظر دین مطابقت دارد. نظر حضرت امام (ره) این بود که جمعیت کشور باید به ۱۵۰ و ۲۰۰ میلیون برسد و مقام معظم رهبری نیز در سال ۱۳۶۸ و در نخستین روزهای زعامت خود می‌فرمایند: "ما اگر دو برابر امروز هم جمعیت داشته باشیم، باز هم می‌توانیم بدون کمترین نیازی به کشورهای دیگر، خود را به بهترین وجه اداره کنیم"


🔵 یک اراده‌ی سیاسی پشت قضیه جمعیت بود که مسأله‌ی جمعیت را برای اهدافی خاص بزرگ‌نمایی کرد.

مقام معظم رهبری هم در یکی از صحبت‌هایشان به این بزرگ‌نمایی اشاره کرده‌اند و گفته‌اند: "اول کار سال ۶۶ شروع شد. پیش من آمدند و تصویر هولناکی را ارائه کردند و ما معتقد شدیم که باید کنترل کرد" اما پس از گذشت یک دوره ابعاد بیشتر آن روشن شد و به عنوان مثال در کتاب علامه‌ طهرانی (ره) پیرامون جمعیت، از قول یکی از علما آمده است که می‌گوید: «من‌ با حضرت‌ آیت‌‌الله‌ خامنه‌ای‌ ملاقاتی‌ داشتم‌ و ایشان‌ فرمودند: "من‌ حدس‌ می‌زنم‌ که‌ این‌ (کنترل جمعیت) یک‌ نقشه‌ خارجی‌ باشد و با این‌ امر موافق‌ نیستم‌" در ملاقاتی‌ که‌ با جناب‌ حجت الاسلام‌ و المسلمین‌ آقای‌ رفسنجانی‌ داشتم‌ ایشان‌ را راجع‌ به‌ خطر این‌ امر گوشزد کردم‌؛ ایشان‌ گفتند: "این‌ یک‌ نظری‌ است" و دیگر گفتاری‌ نداشتند!!!


🔷 این هم که ایشان در سال ۱۳۶۸ می­‌گویند که ما می­‌توانیم دو برابر امروز هم جمعیت داشته باشیم، برای جلوگیری از آغاز آن انحراف بوده است.  این‌جا نیز یک جریان تحمیل­‌گری در کار بوده است که به دنبال تحقق مقدمات لیبرالیزه کردن نظام، سیاست تحدید نسل را مجدانه عملیاتی کردند!


📚 منبع: اندیشکده‌ی برهان


نخل ولایت ۹۸-۵-۲۰ ۰ ۰ ۲۰۳

نخل ولایت ۹۸-۵-۲۰ ۰ ۰ ۲۰۳


📌 سال‌های سال شعار «دوتا بچه کافیه» را روی در و دیوار شهر و حتی جعبه دستمال کاغذی و قوطی کبریت می‌خواندیم و پیش خودمان می‌گفتیم حتما نسخه نجاتمان همین است که برایمان نوشته‌‎اند و باید عمل کنیم. اما چند سالی است که با پژوهش و کارهای علمی متوجه شدیم که آن نسخه نجات نبوده و ظاهرا ما را می‌خواستند به راهی ببرند که نه چشمه حیات بلکه سرابی بیش نبوده است!


📌 نرخ رشد جمعیت در سرشماری سال ۱۳۴۵،  ۳.۱۳ بوده است، یعنی در بازه‌ی ده ساله‌ی ۴۵-۱۳۳۵ به جمعیت کشور، هر ساله به اندازه‌ ۳ درصد تعداد جمعیت، افزوده می‌شد. این میزان در سرشماری سال ۱۳۵۵ به رقم ۲.۷۱ کاهش می‌یابد و آن هم به دلیل پیگیری تنظیم خانواده در ایران بود که مستقیما تحت نظر کارشناسان شورای جمعیتی آمریکا صورت می‌گرفت.


📍 اساساً چه دلیلی داشت که آمریکا بخواهد با تحمیل سیاست کاهش جمعیت از اقتدار کشوری بکاهد که به او مسؤولیت و مدال افتخار ژاندارمی منطقه را داده بود؟!


⁉️ این که آمریکا طرح تنظیم خانواده را در ایران پیگیری کرد به دو دلیل بود.


1. یکی این‌که آمریکایی‌ها به تنظیم خانواده بیشتر به عنوان ابزاری برای انتقال فرهنگ آمریکایی نگاه می‌کردند، چون اثر رواج یافتن وسایل ممانعت از بارداری را در وقوع فاجعه‌ی انقلاب جنسی دیده بودند و می‌خواستند از این طریق بی‌بندوباری آمریکایی را در تمام کشورهای دنیا شایع کنند!


2. دیگری، ترویج تنظیم خانواده در پیش از انقلاب نوعی کاشتن بذر بود که می‌توانست هنگام نیاز، مورد آبیاری قرار بگیرد و حرکت یک ملت به سمت پیشرفت را متوقف کند. اتفاقی که بدین منظور در سال ۱۳۶۸ رخ داد.


📚 منبع: اندیشکده‌ی برهان


نخل ولایت ۹۸-۵-۱۵ ۰ ۰ ۱۹۶

نخل ولایت ۹۸-۵-۱۵ ۰ ۰ ۱۹۶




🎊سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین و حضرت زهرا سلام الله علیهما مبارک باد🎊
.
💚 ...رسول اکرم (ص) پس ازکسب اجازه از حضرت زهرا (س) به نزد امیرالمؤمنین علی (ع) آمدند و با لبی خندان گفتند: یا علی! آیا برای عروسی چیزی داری؟ پاسخ داد: یا رسول الله پدر و مادرم قربانت، شما از وضع من کاملاً اطلاع دارید. تمام ثروت من عبارت است از یک شمشیر، یک زره و یک شتر.
.
.💜فرمود: تو مرد جنگ و جهادی و بدون شمشیر نمی توانی در راه خدا جهاد کنی، شمشیر از لوازم و احتیاجات ضروری تو است. شتر نیز از ضروریات زندگی تو محسوب می شود، باید به وسیله آن آبکشی کنی و امور اقتصادی خود و خانواده ات را تأمین کنی و برای اهل و عیالت کسب روزی نمایی و در مسافرت بارت را بر آن حمل کنی، تنها چیزی که می توانی از آن صرف نظر کنی همان زره است. منهم به تو سخت نمی گیرم و به همان زره اکتفا می نمایم...
●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•

فـاطمه لباس نو به تن کرده بود که پیامبر برای عروسی او خریده بود.
هنوز فـاطمه را به سوی خانه علی نبرده بودند که صدای مستمندی از پشت در خانه به گوش رسید که می گفت: «لباس بر تن ندارم.»
فـاطمه نوجوان و نوعروس، خود را در مقابل تقاضای سائل می دید.
اگرچه بودند افراد دیگری که صدای سائل را شنیدند، ولی فاطمه نبودند.
زهرا در اندیشه شد، دو دست لباس داشت، یکی آن که همیشه می پوشید، مندرس و وصله دار و دیگری آن که پیامبر برای همین شب، شب عروسی اش، خریده بود.
اگرچه پیراهنِ‌ گران‌قیمتی نبود، ولی نو بود.
کدام را بدهد؟
عقل چوبین پای محاسبه گر اشاره به پیراهن مندرس می کرد که: تو عروسی! این یک شب که هزار شب نمی شود.
امشب اولین بار است که شوهرت تو را می بیند و تا اخر عمر با همین چشم که امشب تو را دیده، نگاهت خواهد کرد.
لباس کهنه از سر آن فقیر هم زیادی است، مگر نباید هرکس طبق شئونش زندگی کند؟ به علاوه تو چه مسئولیتی داری؟ از تو بزرگ تر ها هم هستند که صدای فقیر را شنیدند. لابد کسی به او چیزی خواهد داد. تازه اگر خیلی احساس مسئولیت می کنی و احساساتی هستی، زندگی را فدای احساساتت نکن. همان لباس مندرس را بده...
فـاطمه نوجوان اندیشید: قرآن چه می گوید؟ و به یاد این آیه افتاد : {لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون}
لباس را فورا از تن در آورد و به سائل داد و کهنه را پوشید و علی‌وار به خانه علی رفت. علی نیز فـاطمه را چنین می خواست و می ستود.


نخل ولایت ۹۸-۵-۱۲ ۰ ۰ ۴۰۳

نخل ولایت ۹۸-۵-۱۲ ۰ ۰ ۴۰۳


♨️ مادران آمریکایی علیه گناه همجنس بازی کمپین تشکیل دادند!


🔸کمپین مادران آمریکایی برای تحریم انیمیشن Toy Story 4


🔻مؤسسه «یک میلیون مادر» کمپینی برای تحریم انیمیشن  Toy Story 4به راه انداخته است. دوازده هزار مادر آمریکایی تا به امروز، به این کمپین پیوسته و خواستار جلوگیری از پخش این انیمیشن شده‌اند.


🔻دلیل اعتراض مادران آمریکایی، نمایش یک کودک با دو مادر در بخشی از این انیمیشن است. این مادران برای جلوگیری از نمایش محتوای (گناه) همجنس بازی به این کمپین پیوسته‌اند.


🔻 کمپانی والت دیزنی پیش از این، آثار مشابه دیگری در گذشته تولید و منتشر کرده که نشان‌دهنده نفوذ لابی همجنس‌بازان در این کمپانی است!


نخل ولایت ۹۸-۵-۱۰ ۰ ۰ ۳۰۱

نخل ولایت ۹۸-۵-۱۰ ۰ ۰ ۳۰۱


🔴 خواستگار صوری برای دختران در قبال دریافت پول!


خراسان نوشت:


🔸 به تازگی صفحاتی در فضای مجازی در حال فعالیت هستند که خدمتی غریب و بدیع ارائه می‌دهند؛ ارسال خواستگار صوری به تمام شهرهای ایران!


🔸 بهانه این اجاره خواستگار، که با هزینه‌ای بالای صدهزار تومان انجام می‌شود نیز کسب آبرو و اعتبار بین اقوام و آشنایان بیان شده است.


🔸 در واقع فردی به عنوان خواستگار پا پیش می‌گذارد تا خانواده دختر بتوانند به دیگران اعلام کنند که دختر آن‌ها نیز خواستگار دارد و البته به خواستگارش جواب منفی هم می‌دهد!!


🌀 پی‌نوشت: کاپیتالیسم یعنی همه‌چیز کالاست و هر چه کالا بود، قیمت دارد و می‌توان آن‌را با پول خرید، حتی ازدواج و همسر را!! آیا سکینت و آرامش درونی را نیز می‌توان با ازدواج صوری خرید؟!


نخل ولایت ۹۸-۵-۰۵ ۲ ۰ ۵۵۸

نخل ولایت ۹۸-۵-۰۵ ۲ ۰ ۵۵۸


در جوامع آمریکایی سن ازدواج معمولا چقدر است و دولت چه تمهیداتی رو برای ازدواج مهیا کرده؟ 

نقش صنعت پورن بر زندگی مشترک جوانان در آنجا چطور هست و چرا برخوردی با این صنعت به شدت آسیب‌زا نشده؟ 


⭕️ پورن

صنعت پورن مثل صنعت اسلحه و ... با پول عجین شده و در جامعه‌ی کپیتالیستی امریکا نه تنها باهاش برخوردی نمیشه بلکه براش تسهیلات هم قائل میشن!


⭕️ سن ازدواج

سن ازدواج بین اقشار مختلف و در ایالت‌های متنوع امریکا متفاوته، معمولاً مسیحی‌های مذهبی زودتر ازدواج میکنن و بطور میانگین اولین ازدواج افراد در امریکا در سن ۲۷-۲۹ سالگی رخ میده. سن ازدواج در دهه‌های اخیر سیر صعودی داشته (۱)


⭕️ حمایت‌های دولت

 افرادی که ازدواج میکنن و بچه‌دار میشن، مالیات کمتری رو می‌پردازن.

حمایت‌هایی از بچه‌دار شدن وجود داره.


⭕️ طلاق

♨️ جهت توضیح بیشتر خوبه به بحث طلاق هم بپردازیم. همونطور که احتمالاً می‌دونید نرخ طلاق در جامعه‌ی امریکا بسیار بالاست و افراد معمولاً در طول عمرشون چند بار ازدواج میکنن و جدا میشن. چند حقیقت تکان دهنده از طلاق در جامعه‌ی امریکا:


♨️ بین ۴۲ تا ۴۵ درصد ازدواج‌ها در امریکا به طلاق می‌انجامه (۲)


♨️ وقتی ریزتر به آمار طلاق نگاه کنیم می‌بینیم که ۴۲ تا ۴۵ درصد از ازدواج‌های اول به طلاق منجر میشه. این آمار برای ازدواج دوم ۶۰ درصد و ازدواج سوم ۷۳ درصد هست.


♨️ در حال حاضر ۲۱ درصد از کل مردان جامعه‌ی امریکا و ۲۲ درصد از کل زنان این جامعه حداقل یکبار طلاق رو تجربه کردن (۳)


♨️ هر ۳۶ ثانیه یک طلاق، هر روز ۲۴۰۰ طلاق، هر هفته ۱۶۸۰۰ طلاق و هر سال ۸۷۶ هزار طلاق در امریکا رخ میده (۴)


♨️ میانگین سن زنان و مردانی که طلاق میگیرن ۳۰ ساله.


♨️ از میان هر ۴ فردی که طلاق میگیرن، ۳ فرد ازدواج مجدد میکنه (۵)


♨️ ایالت آیوا  کمترین نرخ طلاق رو داره (۱.۲ نفر از هر ۱۰۰۰ ساکن آیوا طلاق گرفتن) (۶)


♨️ مردم ایالت‌های جنوبی امریکا بصورت نسبی هم بیشتر ازدواج میکنن هم بیشتر طلاق میگیرن (۷). این آمار رو که دیدم یادم به لطیفه‌ای افتاد که می‌گفت مهم‌ترین علت طلاق ازدواجه :)

 

♨️ تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر طلاق (۸):

💢 موضوعات آنلاین عامل شروع یک سوم طلاق‌ها هستند.

💢 یک چهارم زوجین هفته‌ای یکبار سر فیس‌بوک دعواشون میشه.

💢 فیس‌بوک نخستین عامل برای طلاق‌هایی هست که منشاء آنلاین دارن.


📷 مسیحیان کمترین آمار طلاق رو دارن. نمودار نشون میده از بین امریکایی‌های ازدواج کرده، چند درصدشون طلاق گرفتن. آبی با بیشتر آمار: بی‌دین، سبز با کمترین آمار: کاتولیک‌ها


♨️ نکته: دولت امریکا آمارگیری رسمی از ازدواج‌ها و طلاق‌ها رو از ۲۲ سال پیش متوقف کرده، آمارهایی که میاد از طریق سرشماری و مطالعات موسسات تحقیقاتی هست. به همین دلیل ممکنه بین آمارهایی که از منابع مختلف میاد قدری ناهماهنگی و عدم تطابق دیده بشه.


📎 منبع جمع‌آوری آمار فوق: موسسه حقوق خانواده McKinley Irvin

https://www.mckinleyirvin.com/family-law-blog/2012/october/32-shocking-divorce-statistics/#_edn14


📁 لیست منابع:

1. https://www.thespruce.com/estimated-median-age-marriage-2303878

2. https://ifstudies.org/blog/what-is-the-divorce-rate-anyway-around-42-percent-one-scholar-believes/

3. http://www.thepublicdiscourse.com/2015/12/15983/

4. http://1.usa.gov/1dMPvI2

5. http://brandongaille.com/20-noteworthy-statistics-of-blended-families/

6. CDC/NCHS, National Vital Statistics System

7. https://www.cdc.gov/nchs/nvss/marriage_divorce_tables.htm

8. Family Law Week (UK), Mashable, Slater and Gordon, GlobalWebIndex, The Fortino Group, American Academy of Matrimonial Lawyers, Associated Press, Journal of Marital and Family Therapy



نخل ولایت ۹۸-۵-۰۱ ۰ ۰ ۲۱۲

نخل ولایت ۹۸-۵-۰۱ ۰ ۰ ۲۱۲


❤ یک نفر نیست تو را قسمت من گرداند ؟...

❤ کار خیر است ، گر این شهر مسلمان دارد !...

🌼 علی صفری