تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است


🌼 می شود همسر را تعریف کنید ؟!

-----------------------------------------------------
در یک تعبیر زیبای قرآنی و مثال لطیف وحیانی ، همسر لباس انسان است چون زشتی های ما را می پوشاند و گستره ی این زشتی ها شامل انواع زشتی ها خواهد بود. اما در یک تعریف فقهی ، همسر کسی است که بعد از عقد شرعی با شما محرم می شود.

این محرمیت باعث می شود که نگاه کردن به او و لمس بدنش و تلذذات جنسی بین او و شما حلال و قانون مند باشد. همسر با این تعریف شامل کسانی که قانون شرع را زیر پا میگذارند و بدون محرمیت با هم هستند نمی شود. علاوه بر این شامل هم باشی های مرسوم در غرب و زندگی های مشترک مردانه یا زنانه هم نمی شود.

همسر جنس مخالفی است که با شما ، گره محرمیت خورده است. این گره محرمیت باعث می شود که فرزند شما حلال زاده بوده و روابط بین شما حلال و مشروع باشد. رابطه ی عاطفی بین دو همسر می تواند از صفر تا بینهایت ترسیم شود و نمی توان رابطه عاطفی بین دو نفر را در تعریف اخذ کرد تا برخی با ادله ی واهی زندگی خودشان را خراب کنند و همسر خودشان را همسر ندانند. حتی اگر محبت بین مرد و زنی به حداقل خودش برسد باز تا زمانی که این گره محرمیت وجود دارد آنها همسر هستند. همسر شریک جنسی حلالی و قانون مندی است که اگر او را دوست داشته باشید زندگی خوشی خواهید داشت اما اگر او شما را دوست داشته باشد زندگی تان خوش تر خواهد بود و اگر هر دو به هم محبت وافر داشته باشید خانه تان شعبه ای از بهشت خواهد بود.

همسر بودن از نظر اسلام به مدت این محرمیت هم وابسته نیست. همسر می تواند دائمی یا موقت باشد. پس هر دو صورت آن را می توان همسر نامید و در هر دو صورت مزایایی چون حلیت روابط و بهره های جنسی حلال و فرزند مشروع و قانونی وجود دارد.

من نمی دانم چرا برخی اصرار دارند خودشان را با این و آن مقایسه بکنند و از مفاهیم عادی و دم دستی برای خودشان هیولا بسازند. قبول دارم که همه ی همسرها مثل هم نیستند و همه ی زوجین روابطی خوب و عاطفی مورد قبولی با هم ندارند اما همین تعریف حداقلی و عمومی همه را در دایره زناشویی داخل می کند. چه همه ی آنان که همخوابگی دارند و از این روابطشان لذت می برند و چه آنان که کمتر لذت می برند همه همسر هم هستند.

همسر برای مردان امانتی است که خداوند مردان را با همین امانت امتحان کرده است. زن برای شوهرش حکم برگه ی امتحانی را دارد و تمام کلمات و رفتارهای مرد و زن نسبت به هم در دادگاه الاهی محاسبه و سنجیده می شود. و در طرف مقابل مجاهده ی زن مومن همانا نیکو شوهرداری اوست تا حتی اگر از مردش دلخور هم هست باز نیازهای مردانه ی او را برای رضای خدا تامین کند و باعث انحرافات جنسی او نشود. محرمیت که آمد زمان امتحان آغاز می شود و با مرگ یکی از زوجین یا انقضای زمان محدود محرمیت و یا متاسفانه طلاق این امتحان به پایان می رسد و برگه ی امتحانی به مسئول برگزاری جلسه تحویل داده می شود. ازدواج یک مسابقه ی سلوکی است. خیلی ها کنکور هم که شرکت می کنند بعد از خوردن کیک و ساندیس جلسه را ترک می کنند و کمر نشستن تا آخر جلسه را ندارند. از اینها چه انتظاری دارید؟ آیا چنین شخصی نفر برتر کنکور می شود و عاقبت مرزهای تولید علم را فتح خواهد کرد؟

وقتی زنی از بد اخلاقی همسرش عاصی می شود از همان لحظه است که جهادش آغاز می شود. زمان خوشی ها و خنده ها و لذت ها که زمان جهاد نیست. جهاد زمانی است که نفس در مقابل یکی از ناملایمات نفسانی باید مجاهده و مبارزه و مخالفت کند. شوهرداری زن را مجاهده ی او نامیده اند چون غالبا این تمایلات و خواسته ها هم سو نیستند و این زن است که باید خود را مطابق نظر شوهر و هم سوی با آن کند. کلام در مخالفت با احکام الاهی نیست بلکه در محدوده ی حلالها و خواسته های حلال شوهر است نه در اوامر حرام او نظیر امر به بد حجابی و ... . جالب این است که بدانید جهاد مرد در مخالفت با خواسته های همسر است چون اگر خواسته ی زنش موافق اوامر الاهی بود که باید امر الاهی انجام می شود و اگر خواسته ی او مخالف اوامر الاهی بود باید اوامر الاهی را برگزید. در همه حال باید بنده خدا بود نه بنده زنان.

از همسری ، به دنبال سلوک خودتان باشید و بدانید که هر چه رفتار همسرتان با شما بدتر و سخت تر باشد ، سلوک شما آسانتر خواهد بود چون مرز حق و باطل را بهتر خواهید شناخت و می توانید با خوبی کردن ، بهتر به جنگ بدی ها بروید. کسی که برای کسب خوشی خودش ، سلوک زناشویی و همسر داری را ترک کند از خدامحوری به خودمحوری و تبعیت از هوای نفس روی آورده است.پناه بر خدا از تبعیت شیطان.

● ح سین عالمی


نخل ولایت ۹۹-۵-۳۰ ۰ ۰ ۱۵۰

نخل ولایت ۹۹-۵-۳۰ ۰ ۰ ۱۵۰



🌼 چند وقتی میشه که حتی با بردن نام مسائل جنسی و خوندن کتاب هایی تو این زمینه (فقط صرف اطلاعات و اینکه خیلی بی خبر از این مسائل نباشم برای ازدواج) دچار فکر و خیال هایی خیلی بد و شیطانی میشم و حتی خواب های آشفته و پریشانی رو تو این زمینه میبینم که از عنوان کردن این خواب ها معذورم.
گاهی اوقات کاملا ناخواسته احساس بدی بهم دست میده و افکارم رو به کلی پریشان کرده حتی تصمیم به گرفتن روزه میکنم تا بلکه این نیاز در وجودم فروکش کنه ولی بازم با کوچکترین محرکی فوران میکنه.

---------------------------------------------------------

سوال پرسیدن نه خجالت دارد و نه عذر خواهی. ندانستن و نپرسیدن خجالت دارد چون امکان دانستن را خداوند به همه ما عنایت کرده است. وظیفه من و امثال من جواب دادن به سوالات جوانان و مطرح کردن مشکلات آنان است تا در روز قیامت آنان نتوانند ندانستن را دلیل خطا رفتنشان قرار دهند.

اما جواب سوالتان:

خداوند به انسان ها نعمتی به نام خیال عطا کرده است که می توانند از تخم طلا تا غول هفت سر را تصور کنند. ماده ی اصلی این تخیلات را ابزار حسی انسان نظیر چشم و گوش و لامسه در اختیار او قرار می دهند و بعد از این مرحله متخیله ی انسان هر بلایی که بخواهد بر سر آن تصورات ساده و بسیط در می آورد. قدرت فوق العاده ی همین قوه خدادادی انسان را به تصوراتی کشاند که با تلاش و کوشش فراوان توانست آن تصورات و خیالات را در جهان خارج به صورت عینی بسازد و بهره اش را ببرد. داستان اختراع هواپیما و تلفن و ... همه به این خاطر بود که انسان توانسته بود در قوه ی خیالش حتی ناشدنی ها و دور از دست رس ها را تصور کند و با تلاش و کوشش و کسب علم ، خیالش را به واقع تبدیل کند.

در ابتدای امر ، خیال قوه ای وحشی و آرام ناشدنی است. پس نباید آن را به حال خود رها کرد. چه بسیار خوب که این قوه الاهی در راه تکامل علم و دانش به کار گرفته شود اما همیشه این گونه نیست. اسلام برای کنترل قوه خیال خصوصا برای جوانان که در معرض گناه های جنسی و آبرویی هستند توصیه های دقیق اما کوتاهی کرده است.

کوتاه ترین توصیه این است که ذهن خود را در معرض چنین اطلاعاتی قرار ندهید. دانستن عیب نیست اما دانستن بی موقع یا دانستن زودتر از موعد عیب است. دانستن با این که کمال است اما قبل از فرا رسیدن زمانش آرامش بر است تا آرامش زا. مثل این است که روزه دار پنج ساعت مانده به افطار سفره را برای خودش پهن کند و در عین تشنگی و گرسنگی به سفره غذا زل زده و به مزه تک تک این نعمات الاهی خوش مزه و رنگ و وارنگ فکر بکند. چنین شخصی حتی اگر تقوای دوری از گناه را داشته باشد با تصور غذاهای خوش مزه و دیدن آنها و تمرکز بر آن مزه های متنوع خودش را اذیت و آشفته کرده است. راحتی فرد روزه دار در این است که ساعات غروب آفتاب و قبل از افطار را به هر موضوعی غیر از فکر به غذا بگذراند حتی به جمع و جور کردن گنجه ی لباس.

آنچه برای زناشویی و زندگی متاهلی باید بدانید با جدی شدن داستان ازدواجتان در اولین فرصت یعنی زمانی نزدیک به عقد شرعی خواهید دانست. اطرافیان و نزدیکان مومن این اطلاعات را در اختیار شما خواهند گذاشت. خودتان را بی دلیل گرفتار این تصورات نکنید. و اگر فرد مومن و مورد اعتمادی اطرافتان نبود حداقل این دانستنی ها را از مراکزی تهیه کنید که در عین اخلاق و پارسایی به میزان نیاز شما در این مرحله علم در اختیار شما قرار می دهند.

بدتر از همه این ها این است که کسی این اطلاعات را از منابع فاسد و مراکز فحشا تهیه کند که با تخیل آنچه شایسته تخیل نیست خود را به هلاکت گناه خواهد انداخت. چشم و گوش خود را از گرفتن دیتاهای آلوده دور کنید. اگر چشم و گوش را کنترل نکنید روزه فایده چندانی ندارد. روزه نیز زمانی موثر است که قوه خیال در اختیارتان باشد. قرآن کریم به زنان مومن و هم به مردان مومن توصیه می کند که چشم شان را از دیدن تصاویر و خواندن متون و شنیدنی های ناپاک دور کنند. در حقیقت چشم و گوش خیال را تحریک و تغذیه می کنند و با تحریک خیال و رسیدن مواد خام حتی اگر چشم بسته باشد جان در عذاب خواهد بود.

ز دست دیده و دل هر دو فریاد

که هر چه دیده بیند دل کند یاد

خودتان را به کارهای دیگر مشغول کنید. کتاب بخوانید و خودتان را گرفتار مشغولیت های عادی و روزمره کنید. هر چه به سفره ی افطاری بعد از ازدواج زل بزنید بیشتر گرسنه ی چشیدن خرمای شیرین افطاری اش می شوید. یاد خداوند را فراموش نکنید. یاد خداوند و یاد معاد و یاد بهشت و جزای صابران آرام کننده دلهاست. شیطان را دور میکند و سکینه و آرامش را جای گزین آن می گرداند. تسبیح به دست بگیرید و ذکر شریف لاحول و لاقوه الا بالله را صد مرتبه اما آرام و شمرده زمزمه کنید. سجده های چند دقیقه ای و طولانی تر را قدر بدانید. بنده ی خداوند در هیچ حالتی از حالات مثل سجده به مولایش نزدیک نیست. به او پناه ببرید تا از شر خواب های شیطانی و تخیلات ناپاک رها شوید.

● ح سین عالمی


نخل ولایت ۹۹-۵-۲۶ ۰ ۰ ۱۲۲

نخل ولایت ۹۹-۵-۲۶ ۰ ۰ ۱۲۲



 🌼 آیا رد کردن خواستگاری که اهل دخانیات(سیگار و قلیان)است با توجه به اینکه البته ایمان متوسطی نیز دارد صلاح می باشد؟ فردی که اهل موسیقی و لهب و لعب است چطور؟

---------------------------------------------------------

سیگاری ها هم باید ازدواج بکنند. نیاز به ازدواج مثل نیاز به غذا است. این به خود شما بستگی دارد که بتوانید یک همسر سیگاری را تحمل بکنید یا نه. عشق و علاقه به زندگی و همسر به نظرم آن قدر هست که دخترها بتوانند همین علاقه را عاملی برای ترک سیگار در خواستگارشان قرار بدهند. اما به هر حال این موضوع به شخص شما بستگی خواهد داشت. همین که این موضوع را مطرح کرده اید نشان از دقت شما و حساسیت خوب شما روی چنین موضوعی است. پس آن را دنبال کنید و از روی آن به سادگی گذر نکنید.

این نکته را هم بگویم که شما مجبور نیستید به یک فرد سیگاری جواب مثبت بدهید. درست است که فرد سیگاری هم باید ازدواج بکند اما این الزام نباید شما را گرفتار زندگی با چنین شخصی بکند. علاوه بر این که ضرر فراوان این پدیده ی شوم در نظر برخی از فقها نظیر آیت الله العظمی مکارم شیرازی ایشان را به دادن فتوای حرمت واداشته است. حرامی که ضررش به حلق خود فرد و اطرافیانش مثل همسر و فرزندان می رود.

موسیقی نیز همین حالت را دارد. موسیقی در تمام دین اسلام ذره ای سفارش نشده است و هر چه در متون دینی می نگریم نهی و بازدارندگی مشاهده می کنیم. موسیقی عاملی برای کنار گذاشتن عقلانیت و تفکر از یک سو و از سوی دیگر عاملی برای کم شدن حیا و انجام فحشا دانسته شده است. در کلام امیرمومنان امام علی بن ابیطالب غنا را نوحه سرایی ابلیس در فراغ بهشت دانسته اند در حالی که مومن هیچ گاه فراقش از بهشت را با ساز و آواز نشان نمی هد.

برای تحقیق در این موضوع شما را به خواندن کتاب ارزشمند موسیقی اثر علامه جعفری رحمه الله علیه دعوت می کنم که حقیقتا حق مطلب را در بیان نظر اسلام نسبت به موسیقی به جا آورده اند.

گذشته از همه این حرف ها اهل موسیقی نیز مثل سیگاری ها نیاز به ازدواج دارند. این شما هستید که باید خط قرمزهای زندگی خودتان را مشخص کنید و میزان حساسیت خود را به این امور محک بزنید. اگر حساسیت شما نسبت به این امور زیاد است با ازدواج با اهالی موسیقی یا سیگاری ها و اهل دود خودتان و آنان را اذیت نکنید.

الخبیثات للخبیثین و الخبیثون للخبیثات و الطیبات للطیبین و الطیبون للطیبات. پاکان برای پاکان و آلودگان برای آلودگان.

● ح سین عالمی


نخل ولایت ۹۹-۵-۲۲ ۰ ۰ ۱۰۵

نخل ولایت ۹۹-۵-۲۲ ۰ ۰ ۱۰۵


🌼 برای باز شدن بخت و خوشبختی و اینکه با همسر خوب به آرامش و تکامل برسیم چه دعایی باید بخوانیم و آداب دعا کردن درباره این موضوع چگونه می باشد؟

------------------------------------------------------------

کسی که ادعای ایمان می کند باید خودش را برای سختی ها و ابتلائات آماده کند. ایمان گوهری است که خداوند مدعی آن را بدون آزمایش رها نمی کند. درست است که سختی ها برای مومن خیر خواهد بود و باعث رشد و کمالش می شود اما چاره ای جز سختی ها نیست. خداوند بندگان مومن اما غافلش را با سختی ها از خواب غفلت بیدار می کند تا دوباره او را صدا بزنند و یا الله یا الله بگویند. هر چه ایمان کسی بیشتر شود فشارها و امتحانات او بیشتر می شود و البته رشد و تعالی و تقربش نیز بیشتر خواهد بود.

روش دعا کردن درباره موضوع های متعدد زندگی ، فرقی با هم ندارند. ما باید بدانیم که دعا کردن همانا تضرع انسان به درگاه خداوند قدرتمند عالم است و خودش از ما خواسته است که دعا کنیم و فقط از دریای بی کران او بخواهیم و خودش کلید اجابت را به دست ما داده است تا مطمئن باشیم دعای ما در جای دیگر به استجابت نمی رسد چون غیر خدا کسی توانایی این کار را ندارد. او تضمین کرده است که دعاهای بندگان را مستجاب بکند. اما نکته مهم در این است که دعاهای ما بندگان همیشه به صلاحمان نیست. دعا خواسته ی فرد است و این خواسته ها همیشه به صلاح او نیست.

بچه ای را تصور کنید که از مادرش طلب چاقو می کند و در این طلبش لیتر لیتر اشک خالصانه می ریزد. اما این گریه ها ابدا مادر مهربان را وادار به دادن چاقو به دست فرزند نادان نمی کند. مادر می داند که به دست گرفتن چاقو برای بچه ی کم سن و سالش خوب نیست. مادر مهربان است و از سر مهربانی اش این خواسته فرزند را مستجاب نمی کند. آیا مطمئن هستید که دعای شما و خواسته ای که برای آن زاری می کنید به صلاح دنیا و آخرت شماست؟ ما از آینده بی خبر هستیم. ما از مصالح بالاتر خودمان بی خبر هستیم. و خدای مهربان عالم بد بندگانش را نمی خواهد.

گاهی ما دعاهایی می کنیم که به معنی از کار افتادن اسباب و مسببات است. با دعای من و شما ، عدد شش زوج بودنش را و دینامیت اثر انفجاری اش را از دست نمی دهد. دعا نیز یکی از مسببات عالم است اما در طول دیگر مسببات نه در عرض عوامل دیگر تا کسی گمان کند می تواند با دعایش زوجیت را از عدد زوج بگیرد. گاهی خطاهای افراد عقوبتی را برای آنان ثابت می کند که همان عقوبت نیز در نظام اسباب و مسببات مقدر شده است. دست زدن به ناموس مردم یا دست بردن در جیب مردم یا چشم چرانی و ... هر کدام تاوانی دارند که مجرم باید آن جزا در در همین عالم و در ادامه آن در عالم آخرت بچشد.

از طرف دیگر خودمان را یک لحظه در جای خداوند فرض کنیم و بیاندیشیم که اگر خداوند بخواهد خیر بنده ای را به او بدهد باید چه بکند؟ آیا باید فرشته ای را از آسمان نازل کند تا شوهر شما شود؟ آیا خداوند نباید از میان همین بندگانش کسی را به خواستگاری شما بفرستد؟ گاهی ما فرستاده خداوند را نمی شناسیم و با ملاک های واهی او را رد می کنیم. همین امروز مشاوره ای داشتم که به صرف نداشتن علاقه می خواست خواستگارش را رد کند. من نه آن پسری را تایید می کنم و نه نشناخته ردش می کنم. من ملاک ها را یاد آوری می کنم تا خودتان تصمیم درست بگیرد. فقط گفتم نباید بدون دلیل خواستگارتان را رد کنید. بدانیم که خداوند روزی بندگانش را به همین سادگی نازل می کند و جلوی پایشان می گذارد فقط آنها هستند که باید قدر این نعمات الاهی را بدانند. گفت با دیدن خواستگارم او را در عمق دلم دوست نداشتم. گفتم هنوز به شما ابراز محبتی نشده که آن محبت به عمق جان شما رسیده باشد. اگر شما بدون دریافت کردن محبتی ولو اندک عاشق سینه چاک پسری ناآشنا باشید جای تعجب است.

برای آرام بودن زندگی و جهت صحیح آن خواندن دعا کافی نیست. این فکر غلط است که ما با خواندن کلماتی عربی بتوانیم زندگی خودمان را به یک زندگی رویایی تبدیل کنیم. قرآن سبک زندگی را به انسان ها می آموزد و این انسان ها هستند که باید این روش های طلایی را به کار گیرند و زندگی خود را رنگ خدایی بزنند. اگر منظورتان از دعا کمک خواستن از خداوند است کاملا درست است و این کمک خواستن نیازی به دعای خاص یا کلمات عربی ندارد چون خداوند به زبان فارسی و بومی شما آگاه تر از خودتان است. اما اگر میخواهید با خواندن چند جمله کوتاه کن فیکون کنید و همه چیز از این رو به آن رو شود باید بدانید که از این خبرها نیست.

مشکل ما در نداشتن الگوی مناسب است. الگو را باید اولیای دین قرار بدهیم و از عبادت غیر خداوند دوری کنیم. در روایات وارد شده است که کسی که سخن کسی را گوش می دهد او را عبادت کرده است. کسی که در پی سخنان گوینده ای بخندد یا گریه کند قلب خود را در تسخیر او گذاشته است. امروز بازیگران و مطربان و هنرپیشه ها دانسته و ندانسته به الگوهایی تبدیل شده اند که جامعه را رنگ رزی می کنند. رفتارهایتان را رنگ دینی بزنید تا با الگو گرفتن از اولیای الاهی سبک زندگی آنان را سرمشق خود کنید. آن روز است که زن حتی اگر شوهرش بد اخلاق باشد بر بد اخلاقی او صبر می کند. زندگی را چنان مقدس می بیند که تمام توانش را در تحکیم آن به کار می برد و جهادش را خوب شوهر داری می بیند. مرد نیز همسرش را امانت خداوند می بیند و از او چون گل پرستاری می کند. آرامش فقط و فقط با اخلاق نیکو و مکارم خوبی امکان پذیر است و نه با پول محوری و غوطه زدن در دنیای مادی. اگر میخواهید زندگی آرام و خوبی داشته باشید روی زندگی فاطمه زهرا مطالعه کنید و هر چه یافتید و مطمئن شدید که از رفتارهای ایشان است سرمشق قرار بدهید. آن روز شما خوشبخت ترین زن روی زمین خواهید بود چه شوهرتان در کمال اخلاق و مردی چون علی باشد در مقابل فاطمه ی کبری و چه همسرتان فرعون باشد و در کمال پستی اما همسر آسیه ی قدیس. درد دلتان را فقط به خداوند بگویید. او شنوا و داناست. 

● ح سین عالمی


نخل ولایت ۹۹-۵-۱۸ ۰ ۰ ۱۰۱

نخل ولایت ۹۹-۵-۱۸ ۰ ۰ ۱۰۱


🌼 یه خواستگاری بهم مراجعه کرده که مومنه و خانواده خوبی داره ولی یه جورایی بی دست و پاست و بابام میگه بی عرضه است و می ترسم در آینده مشکل ساز بشه آخه تو جلسه خواستگاری پدرش گفت اهل رانندگی و مسافرت نیست ولی خانواده مومن و ساده زیستی داشت بابام میگه از اون پسراست که تو سرش بزنی سرشو بالا نمیکنه حالا من چه کنم به حرف بابام گوش بدم یا نه از روی عقل تصمیم بگیرم از طرفی می ترسم که مشکل ساز بشه و نتونم درکش کنم.

-----------------------------------------------------

قبل از هر گفت و گویی باید مسائل را تفکیک کنیم و برای هر کدام، بخشی از کلام را اختصاص بدهیم:

بخش اول:

آیا نگرانی شما ریشه در مسائل اقتصادی دارد؟ و به زبان ساده آیا شما نگران روزی خودتان و همسر آینده تان هستید؟ آیا دست و پا داشتن یا دست و پا نداشتن انسان ها ، در روزی داشتن و نداشتن شان تاثیر دارد؟ آیا ما به عنوان یک مومن و به عنوان یک انسان معتقد به رزاقیت الاهی ، می توانیم نگران روزی آینده خودمان باشیم یا نه؟ آیا خداوند مردم را با روحیات مختلف خلق نکرده؟ و آیا خداوند روزی هر کدام را جدا جدا و به اندازه ی خودشان ، و به اندازه مشیتش و استحقاق بندگان به آنها و همسران و فرزندانشان عطا نکرده و نمی کند؟

به نظرم توانسته باشید جواب بنده را در این بخش حدس بزنید. طبق اعتقادات توحیدی و حقه ی شیعه ، خداوند همه مخلوقاتش را روزی می دهد و اتفاقا برای اثبات قدرتش انسان های معمولی یا بی دست و پا را چنان زیبا روزی می دهد تا بچه زرنگ های آفرینش بفهمند که روزی با دویدن به دست نمی آید. روزی بندگان تقسیم شده است و به آنها خواهد رسید. کاسب های قدیم اول صبح که به در دکان می رفتند ، زیر لب بسم اللهی می گفتند و کرکره ی مغازه را بالا می کشیدند و آب و جارویی می کردند و جنس دکانشان را جور می کردند و بلند و با اعتقاد می گفتند: الاهی به امید تو!. کرکره را کاسب ها بالا می کشند و آب و جارو می کنند همین؛  فراموش نکنیم که تا اینجا وظیفه ماست و فرستادن مشتری به دست خداست. مشتری ، دانسته یا ندانسته هرجایی خدا بخواهد معامله می کند و در آخر روز ، نانی که خدا خواسته و باید به سفره ای بیاید ، به همان سفره می آید. یادش بخیر: یکی روبهی دید بی دست و پای ... فروماند در لطف و صنع خدای...

بخش دوم:

آیا شما نگران مهارت های اجتماعی ایشان نظیر گواهینامه رانندگی یا مهارت مجلس گردانی در مهمانی های خانوادگی یا علاقه زیاد به مسافرت هستید؟ آیا این احتمال را در ذهن خود نمی دهید که تمایل نداشتن یک جوان مومن به هر یک از این مهارت ها ، ممکن است عوامل متعدد و بلکه متفاوتی داشته باشد که با تغییر فضا و تغییر نیازهای اجتماعی ، جوان خودش به سمت کسب آن مهارت قدم بردارد؟ آیا احتمال ندارد که کسی به خاطر حفظ و دوری خودش از گناه و آن هم در دوران جوانی و مجردی ، در هر مسافرتی شرکت نکند؟ و اگر این گونه باشد آیا این نشان از ایمان او نیست؟ آیا کمتر حرف زدن کسی باعث کم خطا بودن او نیست؟ آیا از نشانه های مردم آخرالزمان علاقه زیاد به مسافرت و گشت و گذار و در نتیجه غفلت از امر دین و آخرت نیست؟

من درباره شخص خواستگار شما هیچ قضاوتی نمی کنم. قصد من این است که موضوع را و نگرانی خودتان را بهتر بشناسید و بدانید که انسان موضوعی بسیار پیچیده است. نمی توان به این راحتی او را محکوم کرد یا برای او هورا کشید.

من خودم تا همین دو سال پیش گواهینامه رانندگی نداشتم! با پدر و مادرم هم کمتر به مسافرت رفته و می روم. از مجلس گردانی و نشستن در مهمانی های خانوادگی و چرند گفتن و مسخره کردن این و آن ، و فحش دادن به مسئولان مملکتی و بحث کردن درباره گرانی هم متنفرم. تنهایی را بسیار بیشتر از در جمع نشستن ، و نگاه کردن به تلویزیون و سریال های مسخره ی آن دوست دارم. از بین این همه شغل نان و آب دار و اسم و رسم دار هم ، سراغ شغلی رفته ام که ...

اصلا به نظر شما مومن می تواند مثل بچه زرنگ های دنیا نان در بیاورد و از زندگی مثل همه ی بی خیال های دنیا لذت ببرد؟ آیا یک مومن می تواند مثل مجلس گردان های فامیل باشد و آخر شب بدون غیبت و تهمت سر بر روی بالشت نگذارد؟ یک مومن امام زمانی در آخرالزمان چقدر دلش برای سواحل شمال کشور لک میزند؟ به نظر شما مومن بیشتر خط قم و جمکران کار می کند یا خط چالوس تهران؟

بخش سوم:

درک دو نفر از هم و البته مراتب ایمانشان و سبک زندگی شان در این مرحله سوال سازترین بحث است. پس خوب دقت کنید:

ابتدا از خودتان شروع می کنیم:

شما خودتان چه مقدار به لوازم ایمان مقید هستید؟ آیا شما نان خالی حلال را به نان و کباب حرام ترجیح می دهید؟ آیا شما حلال اندک را به حرام فراوان ترجیح می دهید؟ آیا شما هم مثل اکثر زن های جامعه شوهرتان را اسیر خودتان می خواهید تا او به اجبار شب های نورانی ماه رمضان را پا به پای شما از تلویزیون یا ماهواره سریال ببیند؟ آیا شما هم اگر همسرتان از فیلم و سریال های تلویزیون یا ماهواره چندشش شود او را دیوانه و امل خطاب می کنید؟ به نظرم اگر واقعا کسی مزه ی ایمان و تلاوت کتاب الاهی قرآن کریم را در ماه رمضان چشیده باشد تلویزیون را در تمام این ماه و سپس تمام سال بجز در موارد ضرورت ، طلاق می دهد. مومن را جز مومن درک نمی کند.

من شناخت درستی از خواستگار شما ندارم اما می ترسم جملات شما نشانه هایی از یک انسان وارسته باشد و شما او را به راحتی از دست بدهید. البته گاهی هم این طور نیست و طرف شما با همین نشانه ها یک انسان معمولی با ایمان متوسط به پایین است. به طور مثل ، از هنر یک مرد مومن است که اگر پدرش یا بزرگ ترش یا استادش ، سیلی به صورت او بزند سرش را حتی بالا نیاورد و بر پدر خشم نگیرد ؛ اما نسبت به ظالمین و زورگویان از خدا بی خبر ، بلند نکردن سر بعد از سیلی نشانه ی بی هنری و بی عرضگی است.

در این مسائل دقت کنید و ایمان خودتان و ایمان او را محک بزنید. آن روز خواهید فهمید که می توانید درک خوبی از هم داشته باشید یا خیر!

● ح سین عالمی


نخل ولایت ۹۹-۵-۱۴ ۰ ۰ ۱۲۹

نخل ولایت ۹۹-۵-۱۴ ۰ ۰ ۱۲۹


🌼 مومن نباید از زیر بار مسئولیت فرار کند بلکه باید ظرفیت خودش را بالا ببرد و صبر پیشه کند و بر آن اصرار داشته باشد و امیدوار باشد.

اما مسئله اینجاست که این یک دیدگاه ایده آل است. یعنی شما باید نگاه ما را به این سمت ببرید. اما ظرفیت ما توان چقدر صبر را دارد؟؟
منظور اینکه اگر بنده ظرفیتم پایین باشد و ممکن باشد با چند خصلت ناشایست  همسرم یا چند رفتار زننده اش، و یا حتی چند رفتار که من از آن ها خوشم نمی آید، مهر و علاقه او در من کم شود و تمایلی به همنشینی با او نداشته باشم؛ آن وقت چه خواهد شد؟! آیا زندگی سرد نمی شود؟!
خلاصه اینکه فک کنم نیاز باشد هر کس با توجه به شناختی که از ظرفیت و صبر خود در ارتباط با دوستان و اقوام و اهل خانه پیدا کرده، به انتخاب همسر دست بزند.

-------------------------------------------------

1- همسر ، یک دوست نیست که بتوان با او قهر و آشتی کرد و حتی فراموشش کرد. همسر شریک جنسی انسان است و امکان دارد که انسان شریک جنسی اش را زیاد یا کم دوست داشته باشد.

2- خداوند شهوتی به مردان داده که هر چند شب یک بار روح و روانشان و فعالیت های اجتماعی و سیاسی و دیپلماتیک شان را تحت الشعاع قرار می دهند. این شهوت افسانه ای که از نعمات و الطاف پروردگار به خانواده است باعث تحکیم پیوندها و به آشتی رسیدن قهرها و منت کشی ها و شل شدن جیب ها و سواری دادن ها و درازتر شدن گوش ها می شود.

3- تمام کلمات شما صحیح است اگر نیاز جنسی زن و مرد به هم را از داخل فرمول حذف کرده باشید. اما با لحاظ نیازهای جنسی ، و میل شدید مرد به همسر ، و در پی رسیدن به آن ، نیازهای عاطفی و اقتصادی همسر نیز تامین می شوند. مردی که نیاز و میل جنسی نداشته باشد به هیچ عنوان به سراغ زن و تشکیل خانواده نمی رود و این نیاز جنسی مرد است که او را متمایل به زن کرده و وادار به انجام خواسته های زن می کند.

4- غیر از انبیاء و معصومان الاهی ، همه انسان ها کم و بیش گرفتار رذیله های اخلاقی و خصلت های ناشایست هستند و البته همه باید ازدواج بکنند. صبر و شکیبایی و دیگر خصلت های نیک را نیز همه دارا هستند اما یکی کم و اندک و یکی زیاد.

سوال: صبر من نوعی کم است! به نظر شما چه کار کنم؟ ازدواج نکنم؟ نمی شود! آیا همسری انتخاب کنم که مرا عصبانی نکند؟ با این نظریه آیا بهتر نیست یک همسر لال انتخاب کنم که اساسا نتواند حرف بزند؟ اگر همسر لال و بی زبان را نمی پسندید ، به نظر شما چگونه می توان با موجودی زندگی کرد که پرکارترین عضو بدنش زبان اوست و او در تمام روز کلمه ای که موجبات کدورت و ناراحتی شما را فراهم بکند بر زبان نیاورد؟

5- مولانا امیرالمومنین در حدیث اربع مائه فرمودند: جهنمی ها با زبان جهنمی شدند و اهل نور به واسطه ی زبان نورانی شدند. پس زبان هایتان را حفظ کنید و آن را به ذکر خداوند عزوجل مشغول دارید.

6- حکایت تبلیغی: دیروز در حرم مطهر رضوی یکی از دوستان را دیدم که از قدیم در جریان ازدواجش بوده ام. از مسائلی شکایت داشت. می گفت: گمان نمی کردم به این همه مشکل بر بخوریم! البته منظورش مشکلات اقتصادی نبود. فکر می کردم با همسرش به زیارت آمده باشد اما فهمیدم برای تنفس و استراحت و البته شما بخوانید برای فرار به زیارت آمده است. گفتم: اینجا بهشت نیست ؛ این زن ها هم زنان بهشتی نیستند ؛ زندگی زناشویی هم دقیقا همین قهر و آشتی ها و همین قرزدن های زن و نشنیدن های مرد است.

7- کسی که صبر ندارد یا صبرش زود سراریز می شود بهتر است قید ازدواج را بزند ؛ چون فقط یک زبان چند مثقالی ، چنان روزگارش را سیاه و کبود می کند که زیارت تابستانی مشهد دوران عقد را هم ، بدون نامزدش برود!

8- ما چاره ای جز این دیدگاه ایده آل نداریم چون امروز در شهرهای بزرگمان از هر سه ازدواج یکی به طلاق منجر می شود. ازدواج فقط یک قطعه از پازل صد تکه ای اسلام است و بدون قطعات دیگر تصویری از سبک زندگی مورد نظر اسلام و زندگی آسمانی مورد نظر آن یافت نمی شود. با کمک ازدواج ، نیمی از قطعات تصویر چیده می شوند اما نیمی دیگر تقوا و همت جدیدی می طلبند. تربیت و تعالی انسان همین است که معایب خود را بداند و به سمت تکامل قدم بردارد و مشکلاتش را با یک اسلام شناس زمان شناس و یک استاد اخلاق راه رفته مطرح کند ، تا قدم به قدم به سوی تعالی و تهذیب پیش برود.

9- واقعا دنیا بهشت می شد اگر زن ها خواسته هایشان را به جای قر زدن با هنر دیگری طلب می کردند!

فقط برای مومنات:

فاطمه ی زهرا سیده ی زنان عالم است و همتایی ندارد چون از شوهرش هیچ خواسته ای نداشت و پیامبر مکرم اسلام او را نهی کرده بود از این که از شوهرش خواسته ای و لو به اندازه لیست خرید روزانه ، داشته باشد. بارها مولای متقیان به خانه آمد و غذایی برای خوردن طلب کرد اما خانه را خالی از خوراکی دید. وقتی علت را از همسر مکرمه اش جویا می شد فاطمه می فرمود: پدرم مرا از اینکه از تو چیزی بخواهم نهی کرده است!

شاید باورتان نشود اما همین فضیلت ، فاصله ی فاطمه را با دیگر زنان عالم ، فاصله ی زمین تا آسمان کرده است. تلاشتان را بکنید بلکه شما هم شبیه فاطمه بشوید.
قرار و مدار زندگی را خودتان باید بگذارید. اگر مرد بداند که شما هیچ چیزی از او طلب نمی کنید همیشه دست پر به خانه می آید. اما اگر بداند که تهیه لیست خرید کار شماست آن را از شما طلب می کند.
اما به هر حال بحث ما در خرید های روزانه نیست. مشکل از درخواست های بی در و پیکر بانوان از شوهرها است. زنی که کمترین درخواست مثل لیست خرید هم به دست شوهر ندهد هیچ وقت از او درخواستی فوق توان او نخواهد داشت. به قول دکتر: فاطمه فاطمه است!

10- یک هدیه آسمانی و فرموله از قرآن و عترت برای آنان که می خواهند فاطمه را الگوی خود کنند:

لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه + فاطمه بضعه منی = فاطمه را الگوی حسنه قرار بدهید چون فاطمه پاره ای از رسول خداست

● ح سین عالمی


نخل ولایت ۹۹-۵-۱۰ ۱ ۰ ۹۳

نخل ولایت ۹۹-۵-۱۰ ۱ ۰ ۹۳


🌼 از بس خواستگارای جور و واجور برام اومده و به نوعی یا خود پسر یا مادرش نپسندیدن روحیه ام رو از دست دادم و نسبت به همه بی اعتماد شدم به نظر شما من چه جوری می تونم روحیه ی سابق رو در خودم به وجود بیارم ؟ حتی جوری شدم که دلم نمی خواد کسی رو تو خونه راه بدم چون با خودم میگم لابد اینم نمیپسنده.

--------------------------------------------------

انسان با هر یک از تجربه های جدیدش به سمت جلو حرکت میکند و ابدا حرکت عالم به سمت گذشته و عقب نیست. میوه همیشه از قوه به سمت فعلیت جدید می رود و نمی توان از میوه خواست که حرکتش را متوقف یا معکوس کند تا کال شود.

هنر انسان های خدامحور این است که در هر لحظه خودشان را با خدای حکیم عالم و سپس تمام دیگر قطعات هستی ، نسبت سنجی کنند و وظیفه خود را در لحظه ی جدید در قبال معبود و دیگر موجودات عالم تشخیص بدهند.

قرار نیست من و شما به گذشته برگردیم و روحیه ای را داشته باشیم که آن روحیه متناسب گذشته ها است. گذشته ها گذشته و هرگز میوه به شکوفه تبدیل نمی شود. ما امروز باید به دنبال وظیفه امروزمان باشیم و آینده را با تجربه های امروزمان بسازیم نه با خیال گذشته ها. فراموش نکنید که انتخاب همسر به همان اندازه که به دست پسرها و خانواده هایشان است ، به دست شما هم هست. فقط امضاهای این پرونده هم زمان زده نمی شود ؛ بلکه ابتدا پسرها می پسندند و پرونده را امضا می کنند و به خواستگاری می آیند و سپس همان پرونده زیر دست شما می آید. اگر شما امضا نکنید این پرونده هیچ وقت به نتیجه نمی رسد. پرونده ای که نیاز به امضای دو کارشناس دارد بسیار پیچیده تر از پرونده های ساده و تک امضایی است. دقیقا شبیه همین دلخوری شما در میان خانواده های پسر دار هم دیده می شود چرا که آنان نیز دختر مناسب و همتای خود را به راحتی پیدا نمی کنند. هم پسرهایی هستند که هشتاد خواستگاری رفته اند و سفره دلشان را برای هشتاد خانواده ی دختر دار پهن کرده اند و هم دخترهایی که با وجود رفت و آمد های فراوان پسردارها ، هنوز نوبت امضای آنان نرسیده است.

قرار نیست همه در ازدواج مثل هم باشند و البته قرار نیست در امر ازدواج عجله کنیم. خواستگارها می آیند و می روند ؛ این مهم نیست. مهم انتخابی است که تمام آینده ما و جهت زندگی ما را مشخص می کند. مواردی را مشاوره کرده ام که از تعجیل در ازدواجشان پشیمان شده اند. مواردی را مشاوره کرده ام که رد کردن فراوان خواستگارها و حوصله زیاد پشیمانشان کرده است. مهم ، انتخاب صحیح و به موقع و دقیق همسر بر اساس ایمان است. دست و پای خودتان را جمع و جور کنید و روحیه خودتان را بی دلیل به حراج نگذارید چون خداوند روزی مادی و معنوی هر کسی را در زمان مقرر به او می رساند.

امام علی علیه السلام فرمودند: یَا بُنَیَّ الرِّزْقُ رِزْقَانِ رِزْقٌ تَطْلُبُهُ وَ رِزْقٌ یَطْلُبُکَ فَإِنْ لَمْ تَأْتِهِ أَتَاکَ فَلَا تَحْمِلْ هَمَّ سَنَتِکَ عَلَى هَمِّ یَوْمِکَ وَ کَفَاکَ کُلَّ یَوْمٍ مَا هُوَ فِیهِ فَإِنْ تَکُنِ السَّنَةُ مِنْ عُمُرِکَ فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ سَیَأْتِیکَ فِی کُلِّ غَدٍ بِجَدِیدِ مَا قَسَمَ لَکَ وَ إِنْ لَمْ تَکُنِ السَّنَةُ مِنْ عُمُرِکَ فَمَا تَصْنَعُ بِهَمِّ وَ غَمِّ مَا لَیْسَ لَکَ وَ اعْلَمْ أَنَّهُ لَنْ یَسْبِقَکَ إِلَى رِزْقِکَ طَالِبٌ وَ لَنْ یَغْلِبَکَ عَلَیْهِ غَالِبٌ وَ لَنْ یَحْتَجِبَ عَنْکَ مَا قُدِّرَ لَکَ فَکَمْ رَأَیْتَ مِنْ طَالِبٍ مُتْعِبٍ نَفْسَهُ مُقْتَرٍ عَلَیْهِ رِزْقُهُ وَ مُقْتَصِدٍ فِی الطَّلَبِ قَدْ سَاعَدَتْهُ الْمَقَادِیرُ وَ کُلٌّ مَقْرُونٌ بِهِ الْفَنَاءُ

پسرکم، رزق دو نوع است: رزقی که تو او را می طلبی و رزقی که او به دنبال توست که اگر تو به دنبالش نروی او به سراغ تو می آید. پس هم و تلاش سالانه خودت را بر هم و تلاش روزانه ات نگذار چون روزی هر روز تو را کفایت می کند. و خداوند روزی هر روز جدیدی از یک سال را در همان روز نصیب تو می کند به همان مقداری که ارزاق را بین بندگان تقسیم کرده است. و اگر روزی سالی جزو ارزاق تقسیمی تو نبود پس هم و غم چیزی را که برای تو نیست نخور. و بدان که هیچ طلب کننده ای به روزی تو سبقت نخواهد گرفت و هیچ غلبه کننده ای در به دست آوردن آن روزی از دست تو غلبه نخواهد کرد و آنچه که برای تو تقدیر شده است از تو محجوب نخواهد بود. و چه بسیار طلب کنندگان روزی که نفسش را به تعب انداخته اما روزی به اندازه تلاشش نیست. و چه بسیار میانه روی که تقدیرهای الاهی او را در رسیدن به روزی خودش مساعدت کرده اند. و البته همه اهالی این دو دسته فانی خواهند بود.

● ح سین عالمی


نخل ولایت ۹۹-۵-۰۶ ۰ ۰ ۹۸

نخل ولایت ۹۹-۵-۰۶ ۰ ۰ ۹۸


🌼 راستش من نسبت به آقایون آلرژی گرفتم هر خواستگاری که برام میاد و بزرگترها میگند حالا برید دو تایی تو اتاق صحبت کنید حس خوبی ندارم و البته بگم چندشم میشه البته بگم خیلی تو محیط بسته و خفقانی هم بزرگ نشدم ولی نمی دونم چرا در مورد کسی که می خواد با من ازدواج کنه و شوهرم بشه حس بدی دارم

----------------------------------------------------

جواب سوال شما با استفاده از نظرات ارسالی بانوان و خوانندگان متاهل و بسیار محترم وبلاگ و با استفاده از تجربیات ایشان تهیه شده است. قلم و محتوا برای بنده نیست. در همین جا از تمام خوانندگان برای تکمیل بحث دعوت به عمل می آید.

 

----------------------------------------------------

اول اینکه به احتمال زیاد شما ، پای صحبت خیلی از خانم های متاهل نشستند و اونها چیزهای ناخوشایندی را برایتان تعریف کردندگاهی دخترها در دوران مجردی چیزهای مختلفی از ازدواج می شنوند که واقعا چندش آور و وحشتناک است. و با این تعاریف بد، از ازدواج زده می شوند.
چون خودم خیلی از این موضوع ها دیده ام می گویم. خیلی از دخترهای مجرد که با من احساس راحتی می کنند و حس می کنند که می توانند همه ی حرفهایشان را به من بزنند، راجع به همه ی چیزها و همه مسائل از من خیلی می پرسند،. حتی توی اتوبوس هم دخترهای مجردی که کنارم می نشستند و منو نمی شناختند هم همون سوال هارو از من می کردند. خجالت می کشم ازشون اما راهنمایی شون می کنم، چون خودم هیچ راهنمایی نداشتم و می فهمم سردرگمی و احساس چندش یا ترس در این مسائل یعنی چه ؟ اگه همین احساس های عجیب به دیدگاه درستی نرسه خیلی مشکل ساز میشه، حتی در دوران ازدواج هم ادامه پیدا میکنه هر دو طرف اذیت میشن.

دومین نکته این که خودت فقط میتونی به خودت کمک کنی، همون لحظه که فکرهای چندشی به سراغت میاد، خودت باهاشون مقابله کن.سخته ولی میشه.

گاهی در مواجه با مسائل، این ضمیر ناخودآگاه ماست که پیشتاز است، دلیل روشن و واضحی برای خیلی از احساسات و عکس العمل ها وجود ندارد اما دلیلِ آن را می توان در ضمیر ناخودآگاه جست . وقتی میگویید: نمیدانم چرا اما حس بدی دارم! این یعنی اینکه خیلی از مسائل دست به دست هم دادند تا ضمیر خودآگاه شما احساسی را تجربه کند که دلیلی واضح برای آن نمی یابد. به نظرم در اولین قدم باید از خود بپرسید که دقیقا چه مسئله ای شما را به این احساس وادار می کند. دقت کنید: وادار می کند!
سعی کنید اطلاعات خودتان را بالا ببرید. اطلاعات کم یا بی خبری مطلق به حالات روانی نامطلوب و ایجاد وحشت بی اساس می انجامد. البته سعی کنید که این اطلاعات را از اطرفیان جویا نشوید و بیشتر به صورت علمی به ازدواج بنگرید.
مثالی ملموس برایتان میزنم: دخترهایی که تازه به سن بلوغ می رسند و تغییراتی در رشد جسمانی خود احساس میکنند اگر با بی خبری مطلق پا به عرصه بگذارند برایشان سخت و ترسناک خواهد بود. به همین خاطر در سالهای اخیر از مقطع ابتدایی، معلم بهداشت مسائلی را در رابطه با سن بلوغ برایشان شرح می دهددر غیر اینصورت بعضی از آنها در مواجه با عادت ماهیانه ابتدا گریه میکنند و با تعجب می نگرند و حتی خیال میکنند که به بیماری لاعلاجی مبتلا شده اند و از همه پنهان میکنند تا نکند که آنها را به دکتر ببرند. بعضی هم به خاطر اطلاعاتی که خانواده و یا محیط آموزشی به آنها میدهد در مواجه با این مورد، خیلی عاقلانه برخورد می کنند و دچار حالات روانی نامطلوب، آن هم در شرایط ناپایدار روحی دوران نوجوانی نمی شوند. این اطلاعات کم و یا زیاد در دوران متاهلی هم صدق می کند.
پس به تعاریف دیگران اکتفا نکنید چرا که ظرفیت وجودی هر شخص با دیگری متفاوت است. تحمل شدائد و یا درک درد یا لذت یا میزان صبوری در همه یکسان نیست. تا زمانی که شما به تعاریف تلخ و وحشتناک خانم های متاهل گوش می دهید، مطمئن باشید که حتی اگر با رضایت و با کمال میل ازدواج کنید باز هم دچار مشکل می شوید. یا اصلا تن به رابطه زناشویی نخواهید داد یا خیلی دیر! و این یعنی شروع کج خلقی ها. البته در یک صورت برای شما خطرات زیادی ندارد آن هم اینکه شوهر صبور و دل گنده ای داشته باشید که پا به پای شما بر احساس های بی دلیل تان، صبوری کند و درمانش کند. ولی اگر شوهرتان صبور نباشد شک نکنید که با مشکلات جدی رو به رو خواهید شد.
این فقط خودِ شمایید که می توانید به خودتان کمک کنید. افکار بد و چندش آور و تعاریف بد و وحشتناک و یا احساسات لحظه ای را از خود دور کنید. روی خودتان کار کنید تا تحمل کنید. باور کنید که سختی مقابله با خودتان، راحت تر از تحمل کج خلقی هاست.
اگر شخصی با ایمان را انتخاب کنید مطمئن باشید که تعاریف دیگران برای شما صدق نمی کند. شخصی که با ایمان است با ظرافت و مهربانی با شما برخورد می کند، و بعد از نزدیکی نیز، از شرم و حیا به سرعت خود را پاک و تمیز می کند که شما متوجه نشوید. مطمئن باشید دروغ است همه ی تعاریف دیگران. همه صحنه هایی که از تعاریف دیگران در ذهن خود ساختید خراب کنید.
بالاخره شما باید ازدواج کنید باید به میل های درونی خودتان پاسخ مثبت و قانونی بدهید. شما باید مادر بشوید چرا که حس مادرانه در همه ی ما زنها وجود دارد. دیر یا زود باید مادر بشویم و این یعنی همه ی خوبیها و البته خیلی از مسائل چندش آور در ما جمع می شود: از معاینه های قبل از بارداری تا وضع حمل و مشکلات بعد از زایمان. و این یعنی که بی خود و بی جهت، بهشت زیر پای مادران نیست.

خدا را شکر کنید که در این لحظه از تاریخ زندگی می کنید نه در چهل سال قبل یا بیشتر، که خیلی از تجهیزات و مواد مورد نیاز بهداشتی و لازم وجود نداشت. ما خانم های این دوران ، اصلا سختی نمی بینیم. البته که من هم درد را می فهمم! من هم خیلی چیزها را درک می کنم و چندشم می شود اما تحمل می کنم چون من یک زنم. زنی که رضایت خداوند را در رضایت شوهر می بیند. صبری که خداوند در این مسائل در وجود خانم ها گذاشته است با هیچ مردی قابل مقایسه نیست. حتی بعضی از آقایان تحمل ندارند که ببینند خانم ها برای تمیز کاری، دست در سطل آشغال دستشویی یا حمام می برند. قیافه های خود را درهم می کنند و اذعان دارند که تو چگونه این کار را انجام می دهی؟ بدت نمی آید؟ و مطمئنا با این جمله رو به رو می شوند: که من هم خوشم نمی آید اما مجبورم که تمیز کنم چرا که تمیزی را می پسندم. در رابطه با مسائل زناشویی هم همین گونه است.
نکته ی دیگر، خیلی از خانم ها سردی جنسی و مزاج دارند بر عکس آقایان. بعضی از آقایان دچار ناتوانی جنسی هستند و بعضی خانم ها دچار سردی جنسی. خیلی از خانواده ها از این مسائل رنج می برند، در صورتی که هر دو مشکل، درمان دارد. اما هنر زنانی که سردی جنسی دارند این است که طوری برخورد کنند تا همسرشان متوجه این مسئله نشود و البته با تغذیه می توانند خود را درمان کنند. این زنان را اگر به حال خود بگذارند هیچ وقت خودشان به سمت نزدیکی نمی روند.

 


نخل ولایت ۹۹-۵-۰۲ ۰ ۰ ۹۴

نخل ولایت ۹۹-۵-۰۲ ۰ ۰ ۹۴


❤ یک نفر نیست تو را قسمت من گرداند ؟...

❤ کار خیر است ، گر این شهر مسلمان دارد !...

🌼 علی صفری