تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


📛 مرگ جمعیت ایران، معجزه‌ی نفوذ!


📍همان‌طور که می‌دانیم بخشی از  پروژه‌ی فروکش رشد جمعیت ایران، از مذاکرات به ظاهر ساده‌ای که در سال ۱۳۶۴ بین نفیس‌ صدیق‌، معاون دبیر کل و مدیر کل اجرایی‌ صندوق‌ جمعیت‌  سازمان ملل‌ و وزارت بهداشت دولت وقت شروع می‌شود! جالب‌تر آن‌که در این دیدار وزیر آموزش‌ و پرورش‌ و رئیس‌ سازمان‌ برنامه‌ و بودجه‌ وقت هم حضور داشته‌اند!!


🔻ما تنها ظرف یک دهه، دو سوم از نرخ باروری خود را از دست داده‌ایم. این امر خارق‌العاده باعث تعجب جهان شده است تا جایی که دکتر نیکولاس اِبِرشتات، از محققان انستیتو اینترپرایز آمریکا در مقاله‌ی معروفش می‌گوید: کاهش نرخ باروری در ایران یکی از سریع‌ترین و چشم‌گیرترین آمارهای کاهش باروری در تاریخ بشر بوده است!!!


🔻برخی دیگر از نخبگان غربی این کاهش را برای همیشه بی‌نظیر عنوان می‌کنند! جالب است که برخی از دانشمندان ایرانی که نمی‌دانستند، دارد چه بلایی بر سر کشور می‌آید، با افتخار، سقوط فاجعه بار نرخ باروری در کشور را به مقاله تبدیل کرده و در غرب منتشر می‌کردند. اسم این فاجعه را هم می‌گذاشتند معجزه‌ی ایرانی! (Iranian Miracle)


🔻خلاصه اگرچه انفجار جمعیت دروغ بود، ولی اضمحلال جمعیت در آینده یک واقعیت تلخ و قریب‌الوقوع است، البته در صورتی که تغییر عمده‌ای در رفتار فرزندآوری مردم ایجاد نشود.


📍کشورهای دیگری هم در دنیا هستند که نرخ باروریشان به اندازه ما کاهش یافته، اما تفاوتی که ایران دارد در سرعت این کاهش است، یعنی اگر کاهش ۷۰ درصدی نرخ باروری در کشورهای دیگر صد سال زمان برده است، در ایران ظرف قریب به یک دهه رخ داده است! 


🔻این مسأله باعث خواهد شد که جمعیت ایران با سرعت فوق العاده و بی‌نظیری سال‌خورده و پیر شود و ما حتی نتوانیم برای پیری جمعیت تدارک‌های لازم را ببینیم. 


🔻هرچند در صورتی‌که این مسأله رخ دهد، دیگر باید اساساً قید پیشرفت و امنیت و ... را هم بزنیم.


📌 لازم به ذکر است صندوق بین‌المللی جمعیت تعاملات خود را در دولت حسن روحانی به صورت گسترده دنبال می‌کند.


✍ محمد حسین محمدی اصل


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

❤ یک نفر نیست تو را قسمت من گرداند ؟...

❤ کار خیر است ، گر این شهر مسلمان دارد !...

🌼 علی صفری