تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


👓 از این پس مجموعه ای از سوالات متداول در زمینه ازدواج با پاسخها و راهکارها از حسین عالمی به تدریج ارائه خواهد شد.لطفا به ترتیب از داستان جویبر و ذلفا مطالعه کنید زیرا سلسله ارتباطی به هم دارند که در صورت مطالعه به ترتیب قابل فهم است.

 

🌼 همه هم با ایمان نیستند اما گناه شخصی که همیشه مراقب اعمال و رفتارش بوده و از حد و حدود الهی تجاوز نکرده و همیشه خدا را ناظر بر اعمال خود میداند چیست؟ واقعا چیست که خواستگار با ایمان ندارد یا بهتر است بگویم اصلا خواستگار ندارد مقصر کیست خودش؟ که دنبال آب و رنگ نیست و کسی به او توجهی ندارد خانواده اش؟جامعه؟درسته جوان ها عوض شدند اما چه شده چرا چنین شده؟ مقصر عوض شدن جوان های نسل امروز چیست یا کیست ؟
 

----------------------------------------------------------------


میخواهم ذهن دوستان را به سمت الگوی عالمیان فاطمه زهرا متوجه کنم. آیا فاطمه در ازدواجش مدیون پدر قدرتمند و سرشناس خودش بود؟ آیا او به علت انتساب به پیامبر این گزینه آسمانی یعنی علی بن ابیطالب را پیدا کرد؟ و یا نه؟ آیا این شخصیت خاص او نبود که علی را برای او پروراند؟
به این حدیث از کتاب شریف کافی توجه کنید:

یُونُسَ بْنِ ظَبْیَانَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ سَمِعْتُهُ یَقُولُ: 
لَوْ لَا أَنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى خَلَقَ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام  لِفَاطِمَةَ مَا کَانَ لَهَا کُفْوٌ عَلَى ظَهْرِ الْأَرْضِ مِنْ آدَمَ وَ مَنْ دُونَ
اگر خداوند متعال امیرالمومنین علی بی ابیطالب را برای فاطمه خلق نمیکرد برای فاطمه بر روی زمین همتا و کفوی نبود از زمان آدم تا روز آخر

به نظر شما داستان تفاوت پیدا نکرد؟ این فاطمه بود که در خلقت تنها میماند اگر علی برای او آفریده نمیشد. کما اینکه بعد از فاطمه مولا همسران متعددی داشت. این مقام بلند انسان را متحیر میکند.

اما راه چاره! لطفا به نکات زیر توجه کنید:

1- خداوند در نظام اندیشه ای ما کجای کار است؟ آیا فقط خداوند فقط برای فاطمه کفوش را آفرید قبل از تولد او در زمین و یا او برای همه عالمیان چنین کاری خواهد کرد اما امتحان ما در همین تاخیر است؟ خدا که هنوز خداست پس ما باید خداشناسی خودمان را افزایش دهیم و حضور او را حس کنیم. در حقیقت با توحید افعالی همه عالم در اختیار اراده اوست و کسی جز خواست او را نمیتواند انجام دهد. (معترفم که این جواب عمیق و دقیق برای همگان قابل فهم نیست)

2- اگر من ، فاطمه ای در حد خودم باشم آیا در عالم ذره ای گم میشود ؟ و آیا مخلوقات خداوند خواهد توانست من را گم کند به نحوی که روزی من به من نرسد؟ آیا کار از دست خدا خارج شده است؟ آیا خدا خدایی خودش را فراموش کرده و من را از یاد برده است و یا اینکه من او را فراموش کرده ام؟

3- خوب است لحظه ای به مفهوم امتحان توجه کنیم. امتحان کجاست؟ کجاست که خداباوری انسان ها آزمایش میشود؟ کسی که با روش های شیطانی به دنبال کسب روزی است خود را محور عالم قرار داده و خداوند را پس زده است و در عالم وجود خودش خودش حاکمییت میکند. قانون گذار عالم وجود ما کیست؟ خودمان یا خالقمان؟

4- ذلفا اشتباه کرد یا از پس امتحان خوب بیرون آمد؟ امتحانش چه بود؟ آیا پیامبر خواست فقط ذلفا را امتحان کند و یا اینکه او به این وسیله راه را به همه عالمیان نشان داد؟ به نظرم ما باید در مسلمانی 
خودمان (تسلیم بودنمان در مقابل حکمت الاهی)  شک بکنیم!

▪ حسین عالمی

نخل ولایت ۲۴ شهریور ۹۸ ، ۱۵:۳۵ ۰ ۰ ۱۷۱ ازدواج

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

❤ یک نفر نیست تو را قسمت من گرداند ؟...

❤ کار خیر است ، گر این شهر مسلمان دارد !...

🌼 علی صفری