تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


🌼 واقعا چرا ازدواج ما جوونا اینقدر سخت شده؟
خب باید چی کار کنیم؟
 باید چی کار کنیم که اسلام گفته و ما نکردیم؟

----------------------------------------------------------

جواب یک جمله است:

 

ازدواج جوانها سخت شده چون به اسلام عمل نمیکنند. جواب همین یک کلمه است!

 

نکات زیر در شرح و توضیح جواب مختصرم پیشکش محضر گرامی شما:

 

1- تا کسی باورش نشود که در اندیشه و عمل، با اسلام حقیقی فاصله دارد، نمیتواند یک فکر اصلاحی عمیق و اساسی برای خودش و آینده اش بکند. نمونه مناسبش (در اصل داستان ازدواج و در انتخاب گزینه مناسب ازدواج) داستان جویبر و ذلفا است؛ 

 

2- هر مقدار معیارهای شما برای انتخاب گزینه مناسب ازدواج بیشتر و دقیق تر باشد روند ازدواج شما طولانی تر میشود. دیروز در دانشگاه امیرکبیر جلوی درب حافظ بودم که یکی از دوستان را دیدم. تازه عقد کرده بود. تبریک گفتم. تمام حرفش همین بود که :

به این نتیجه رسیده ام که نمره بیست پیدا نمیشود و من نباید دوسال تمام وقتم را به دنبال پیدا کردن نمره بیست تلف میکردم. روان شناس ها و مشاورها مرا دوسال معطل کردند! اما امروز با پایین آوردن توقعات خودم و با معیار قرار دادن ایمان و همتایی در ایمان و البته توکل به خدا ، چشمم را بر مسائل غیر ضروری بستم و ازدواج سر گرفت. قد همسرم از من کوتاه تر است اما قد ایمانش چیزی اندازه من!
 

خلاصه حرف را میگفت. بارها آفرینش گفتم. اتفاقا گفت داستان جویبر و ذلفا را خوانده بوده. باز هم آفرینش گفتم.

 

3- ازدواج فقط یک ملاک اساسی در همتایی و شباهت دارد: فقط ایمان.

 

قد و اندازه و قطر و لاغری ؛ مدرک و پول و قیافه تعیین کننده نیستند اگر دو طرف ایمان داشته باشند. اما اگر ایمان نباشد فقط وفقط اندازه دماغ میتواند بهترین مانع انتخاب باشد.

 

4- همین سه روز گذشته جوانی را دیدم که نام دختری را از لیست نامزدهای احتمالی ازدواجش خط زد. علت را پرسیدم گفت: به دل مادرم ننشسته!

 

مادرها دلسوزترین زن روی زمین برای پسرها هستند اما همیشه شناخت کاملی از معیارهای پسرشان برای انتخاب همسر ندارند. باید ابتدا مادر را به معیارهای خودتان آشنا کنید تا مادر فقط به دنبال دماغ باریک و چشم و بر و روی چنان نباشد.

 

من همیشه پسرها را از مخالفت با نظر مادر منع کرده ام اما مادر باید معیارهای شما را بداند ؛ چون او باید ابتدا برای شما همسر انتخاب کند و سپس عروس برای خودش.

 

5- اکثر جوان ها برای ازدواج نکردن صد دلیل خوب دارند مثل نداشتن خانه و پول و البته گرانی و ... اما برای ازدواج کردن یک دلیل کافی است که آن یک کلمه را ندارند. آن یک دلیل کافی و وافی ایمان است و نتیجه اش فرار از گناه. اکثر جوان ها میلی برای فرار از گناه ندارند چون نمیخواهند خدا را بندگی کنند. ادای یوسف را در می آورند اما از ذلیخا کثیف ترند.

 

به نظر شما پسر سی و پنج ساله مجرد تهرانی با یک واحد آپارتمان اجاره ای ، یوسف امت است؟ و چرا مجرد بودن را بهتر میداند یا بهتر بگویم چرا خود را گرفتار زندگی با "یک" دختر نمیکند؟ آیا او بعد از یک روز کاری ، شام میخورد و مسواک میزند و پتو بر سر میکشد و "تنها" میخوابد؟

 

بی ایمان ها دو دسته اند: دسته ای از بی ایمانان پول مناسب برای عیاشی جنسی دارند و گروه دیگر پولی برای عیاشی ندارند یعنی فقرای بی ایمان که نه دنیا دارند و نه آخرت!

 

اما اهل ایمان فقط یک دسته اند: اهل ایمان چه پول دار و چه فقیر در اولین فرصت ازدواج میکنند. اهل ایمان نگران خرج زندگی نیستند چون قناعت دارند و به رزاقیت خداوند مطمئن هستند و البته اسراف نمیکنند. اهل ایمان اگر پول دارند به اندازه خرج میکنند و اگر فقیرند با توکل به خدا در امر ازدواج قدم پیش میگذارند و خداوند است که به خاطر این توکلشان آنها را غنی میکند: و ان یکونوا فقراء یغنهم الله من فضله: خداوند صادق است و غنی میکند. بر منکرش لعنت!

● ح سین عالمی

نخل ولایت ۰۵ مهر ۹۸ ، ۱۸:۲۶ ۰ ۰ ۱۰۹ ازدواج

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

❤ یک نفر نیست تو را قسمت من گرداند ؟...

❤ کار خیر است ، گر این شهر مسلمان دارد !...

🌼 علی صفری