تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


🌼 یعنی هیچ جای دین اسلام به دل آدم حقی نمیده؟! یعنی جایی برای وجود آدمی نداره؟ جایی برای این که آدم بخواد لذتی ببره نداره؟
من از حرف های شما این جوری برداشت کردم که اگر شخصی بود که همه ی ملاک های دینی رو برای ازدواج داشت باید باهاش ازدواج کرد و هیچ جایی برای اینکه طرف مقابل میتونه نیازهای روحی عاطفی مادی و رضایت خاطر من رو برآورده کند ، نمیگذارید.
من با این مخالفم!
ممکنه شخصی همه ملاک هایی که شما میگید رو داشته باشه اما من اصلا نتونم مثلا معمولی ترین چیز مثلا چهره شو یا تون ِصداش رو تحمل کنم ! من احساس میکنم نظر شما اینه که به خاطر نظر خدا باید باهاش ازدواج کنم. من این رو اصلا قبول ندارم!
آیا دین اسلام هیچ جایی برای خوش آمد های ما نمی گذاره ؟
آیا دین اسلام به دل طرف کاری نداره؟

--------------------------------------------------------------------------------

1- امیدوارم داستان جویبر و ذلفا را مطالعه کرده باشید. توصیه میکنم همین الان آن حکایت را مطالعه کنید تا بتوانیم به ادامه گفت و گو بپردازیم.

2- امر ازدواج از سمت مرد آغاز میشود و همین روست که او را تا پایان زندگی مسئولیت پذیر میکند. مرد در ابتدا به خواستگاری میاید اما این پایان داستان نیست! خانواده و زندگی مشترک نیاز به یک عقد دارد که باید از طرف زن انشاء شود! بله از طرف زن! نود و نه درصد بانوان جامعه ما نمیدانند که عقد را باید دختر یا وکیل دختر اجرا کند به این معنی که دختر یا وکیل دختر است که به مرد میگوید: من خودم را به عنوان زوجه به شما میدهم و در جواب مرد قبول میکند که آن دختر همسر او باشد و با همین قبول کردن است که نفقه و واجبات دیگر بر او لازم و واجب میشود!

3- مرد در جامعه زیاد است. زن هم در جامعه زیاد است. هر کسی دنبال مکمل خود میگردد. در این میان شخص و شخصیت شما ، چشم یک نفر را گرفته است. داستان خیلی ساده است. اگر او خواسته است که شما همسرش باشید با محبتش پای این خواسته مقدس خواهد ایستاد. زن از شوهر همین را میخواهد و بس. توجه و محبت و عشق ورزیدن!

4- یادم نمیرود که همسر شهید چمران در مستند های روایت فتح میگفت: مدت ها بعد از ازدواج با مصطفی و از زبان دوستانم متوجه شدم که مصطفی کچل است. دوستم با تعجب به من گفته بود: فلانی تو با این همه ناز و عشوه چطور با یک مرد کچل ازدواج کردی؟ گفتم: مگر مصطفی کچل است؟ دوستم یک دل سیر به من خندیده بود! وقتی مصطفی به خانه آمد تازه متوجه شدم که او مو ندارد! با تعجب به مصطفی گفتم: مصطفی تو کچلی!!؟

او حتی کچل بودن مصطفی را ندیده بود! آن بانوی محترم غرق زیبایی های اخلاقی و عرفانی مصطفی بود و سر بی موی شوهر را ندیده بود!

5- خاطره: یک خانوم با من تماس گرفته بود. گفت عاشق و دلباخته یک مرد شده ام. مردی که همسرش را طلاق داده در حالی که از همسر گذشته اش فرزند دارد. مردی که بی کار و البته معتاد است.تعجب اینجاست که از من برای ازدواج با این مرد رویایی سراسر کمالات مشاوره میخواست.

شاید باورتان نشود اما با خواندن یک حدیث از پیامبر مکرم اسلام جواب مثبت را از آن خانوم گرفتم و او تایید کرد که داستان این گونه است که به او گفته ام.

پیامبر مکرم اسلام میفرمایند: اگر مردی به زنی بگوید "انی احبک" یعنی "من حقیقتا دوستت دارم" این کلام تا ابد از دل آن زن که این کلام را شنیده است خارج نمیشود.

گفتم: همین قدر میدانم که آن مرد ابراز علاقه جدی و آتشین به شما کرده است و شما دلباخته او شده اید. طبیعت زن این گونه است که با ابراز علاقه مرد ، یک دل نه صد دل عاشق میشود! کافی است به معایب جدی او نظیر اعتیاد و بی کاری و طلاق همسر اولش فکر کنید. چند هفته گذشت و مشکل حل شد!

6- اسلام حق انتخاب را به زنان داده است چرا که زن ها از میان صد خواستگارشان یکی را انتخاب میکنند! و این به این معناست که اگر مرد روی هر زنی دست گذاشت ، آن زن لزوما همسرش نمیشود. انتخاب به دست زن است و این اوج کرامت اسلام به زنان است. پس بدانید که از نظر اسلام حق انتخاب با شما زن هاست!

7- زن نمیتواند به کسی که به او ابراز محبت نکرده است عشق بورزد. فراموش نکنیم که ما در فضای معارف ناب اسلامی حرف میزنیم نه در فضای غرب و گناه و بی حیایی. اما به هر حال عشق از مرد آغاز میشود حتی اگر عاملش نگاه هوس آلود پسر دانشجو سر کلاس باشد!

از شما سوال میکنم: چرا شما به آن مرد غریبه خاص مورد نظر من که شما ابدا او را ندیده اید و نمیشناسید عشق نمی ورزید؟ چون او را نمی شناسید و از طرف او ابراز علاقه ای به شما نشده است. دلیلی ندارد که شما به چنین مردی دل ببندید!

گاهی نگاه های خیره مردان در نظر دخترها عشق ورزی محاسبه میشود و کار تا خودکشی هم ادامه پیدا میکند در حالی که خبری از علاقه در میان نیست و داستان صرفا چشم چرانی شیطانی بوده است.

خاطره : استاد دانشگاه بود. با من درد دل می کرد. میگفت: دخترکی بعد از تمام شدن کلاس مساله ای آورد و من حلش کردم. جلسه بعد دوباره سوال کرد و جواب دادم... این داستان ادامه یافت تا امروز که دخترک ... گریه کرد ؛ میگفت: ... شما باید با من ازدواج کنید! گفتم: چرا؟ گفت: چون به من علاقه دارید؟ گفتم: کدام علاقه؟ گفت: جواب سوال هایم را میدادید؟

7- حق انتخاب همسر با شما زن هاست اما بدانید که بهترین و زیباترین عشق ها و علاقه ها و زندگی ها آن زندگی است که زن، مردی جز مرد خودش را نشناسد!

و بیچاره آن دخترکی که پسرهای متعدد به او ابراز علاقه کرده اند و همه او را غال گذاشته باشند.

و خوشبخت ترین دختر عالم آن دختری است که دلش و چشمش به یک چهره دوخته شده و آن فرد هر که هست تنها کسی است که خاطر او را میخواهد و تمام محبت قلبی اش را صرف او میکند.

● ح سین عالمی

 
نخل ولایت ۰۷ آبان ۹۸ ، ۱۴:۲۹ ۱ ۰ ۱۲۳

نظرات (۱)

  • اشکان ارشادی
    سه شنبه ۷ آبان ۹۸ , ۱۴:۴۴

    سلام 

    متن کامل و خوبیه. قبلا دنبالت کردم ولی الان در وبلاگهای بروز شده دیدمت. عنوان عربی رو دیدم و آمدم. 

    خوب من در چالشی که گذاشتی نظر میگذارم ، شما هم دوست داشتی در پست من : آیا از اسم خودتان راضی هستید ، نظری در جهت تکمیل بگذار. 

    چرا دل خیلی مهمه ، اتفاقا عرفا و علما دل رو زیاد اشاره کردند. خوب بیشتر جلو نرم بهتره. 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

❤ یک نفر نیست تو را قسمت من گرداند ؟...

❤ کار خیر است ، گر این شهر مسلمان دارد !...

🌼 علی صفری