تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


 

🌼 برای آدم های ناامید چه توصیه ای دارید؟ اونایی که بدون تقصیر ازدواجشان به تاخیر خورده و هر چه دعا میکنند که وسیله خوشبختی شان جور شود نمیشود ؟

انگار اصلا خدا منو فراموش کرده تمام دخترهای فامیل که خیلی از من کوچکترند ازدواج کردند و خدا رو شکر خوشبخت شدند ولی من انگار باید تا آخر عمر مجرد بمونم. ناامیدم چون هرچی دعا میکنم به استجابت نمیرسه یکی از دوستامم شبیه من شده بهش میگم بیا با هم بریم کربلا میگه: با امام حسین قهرم اگه میخواست کاری میکرد من با همسرم به پابوسش برم

 لطفا بگید چه جوری میشه از این ناامیدی که بزرگترین گناهه رها شد؟ 

-----------------------------------------------------------------------------------

1-  کلامم را با یک سوال آغاز میکنم:

ناامیدی از چه کسی؟ از خدا؟ مگر خدای بزرگ از ما بی خبر است؟ مگر او بد ما را میخواهد؟ قبول دارم که شرایط جامعه و بدی های فرهنگی ما ، فشارش را بر ایمان مردم می آورد و شیاطین تمام سعی خودشان را میکنند که از آب گل آلود برای بی ایمان کردن مومنان استفاده کنند اما باید بدانیم که امتحان مومنان دقیقا همین جاست. در سختی ها نباید از منبع نور دور شد که دوری از نور گرفتاری بیشتری برای ما خواهد داشت.

قهر کردن با امام حسین اوج بی انصافی یک مومن است چرا که او در گودال قتله گاه ، خوب زندگی کردن را به همه بشریت آموخت و فریاد زد که زندگی کردن آن قدر ارزش و شرف دارد که حیف از عمری که با بدان بگذرد و من مردن و تکه تکه شدن را برای این میپسندم که زندگی با حقارت و دست بسته زندگی نیست.مردن شرف دارد به این گونه زندگی کردن.

هر چه قدر هم که سختی ها بیشتر شوند ما نباید حساب زندگیمان را از اولیای دین جدا کنیم. آنها نور بودند و نور افشانی کردند اما ما مسلمانان دستورات آنان را درست اجرا نکرده ایم. شاید نمونه خوب آن تجمل گرایی و خط زدن معیار ایمان در انتخاب همسر باشد.

2- خداوند تضمین اجابت دعا را در قرآن داده است و فرموده است : ادعوانی استجب لکم! دعا همان و اجابت همان. بدون فاصله و حروف فاء و واو و ثم که نشان دهنده توالی و نبودن فاصله است. پس چرا دعای من اجابت نمیشود؟ آیا او صدای مرا نمیشنود؟ آیا او بد مرا میخواهد؟ هرگز!

استادم میفرمود: سال ها قبل ، در دوران جوانی از خداوند دختری خاص را میخواستم ؛ اما اجابت نمیشد. دعا و گریه و نماز شب و زیارت ؛ اما همه بی فایده بود. روزی نشستم و محاسبه کردم. قول و قرار خداوند در قرآن و آیات اجابت و دعا را مرور کردم و حکمت پروردگار را جویا شدم! فهمیدم که آن دختر خاص مورد صلاح من نیست و همین عدم اجابت یعنی که خداوند این ازدواج را به صلاحم نمیداند. دعا و خواسته ام را عوض کردم. به جای دعا بر خواستن آن دختر خاص در دعا گفتم: خدایا همسر میخواهم! بعد از چند هفته دعایم مستجاب شد و با دختر دیگری وصلت کردم!

3- صلاحمان را از خدا بخواهیم و درب خانه او را بزنیم. باور کنید کسی از درگاه او رد نمیشود اما متاسفانه ما دنبال صلاح دنیا و آخرتمان نیستیم. خدا بزرگترین مصلحت را برای ما می خواهد. گاهی ما انسان ها برای انتخاب همسر ملاک ایمان را فراموش میکنیم و خواستگاری را رد میکنیم که ایمان دارد اما در ملاک های دیگر نقص دارد. آیا همه ما کامل هستیم؟ کامل کیست؟ همه کم یا زیاد نقص داریم اما نباید نا امید بشویم. تا خدا را داریم نا امیدی پسندیده نیست. کسی که خدا دارد نمیتواند ناامید بشود.

4- از توسل به بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا و البته فاطمه معصومه علیهم السلام اجمعین در قم غافل نشوید و از آن بزرگواران جز صلاح دنیا و آخرت چیزی نخواهید که خودشان خواسته ما را بهتر از خودمان میدانند. ناامیدی را با توحید و شناخت بهتر پروردگار از خود دور کنید و به شیطان اجازه نفوذ ندهید. ذکر "لا حول و لا قوه الا بالله" بسیار موثر است. هنگامه اذان و در قبل و بعد از نماز های اول وقتتان حتما حاجات خود را از پروردگار بخواهید که وقت استجابت دعاست.

5- از قدیم گفته اند در و تخته باید با هم جور در بیایند. من ، هر که هستم و شرایطم هر چه هست حتما در این عالم حداقل یک نفر هست که همتای من باشد. خداوند مرا تنها و بدون لنگه نیافریده است. پس چشمانتان را باز کنید و سپس واقعی و بدون عینک رسانه های غربی به عالم نگاه کنیم. خداوند لنگه شما را با شما جفت میکند فقط شما فرستاده خداوند را رد نکنید.

6- هر دختری به تناسب شرایط و محیط زندگانی اش کم یا زیاد خواستگارانی دارد. جوان ترها راحت تر خواستگارهایشان را رد میکنند اما از نظر اسلام نباید به این راحتی و جز به بهانه ایمان نداشتن کسی را رد کرد. فراوان به ما گوشزد کرده اند که دختر را به اولین خواستگار با ایمانش شوهر بدهید مگر این که او ایمان نداشته باشد. خداوند زندگی اهل ایمان را ضمانت کرده است.

● ح سین عالمی

نخل ولایت ۲۳ آبان ۹۸ ، ۱۵:۰۵ ۰ ۰ ۱۴۱ ازدواج

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

❤ یک نفر نیست تو را قسمت من گرداند ؟...

❤ کار خیر است ، گر این شهر مسلمان دارد !...

🌼 علی صفری