تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


🌼 واقعیت اینه که حداقل من حوصله ندارم خانواده ی همسر آیندم انسانهایی باشند که تقابل عقیدتی باهاشون داشته باشم و دنبال خانواده ای هستم که کمترین اصطکاک عقیدتی رو هم با دخترشون و هم با خودشون داشته باشم. در مورد نسبتهای نسبی که نمیشه کاریش کرد (کما اینکه همین امشب یه درگیری حسابی با یکیشون در دفاع از انقلاب و حضرت آقا داشتم) ولی در مورد فامیل سببی که خودم قراره با توکل بر خدا انتخاب کنم، انصافن نمی تونم یک چنین خانواده ای رو تحمل کنم.
دختری هم کفو که خانواده اش هم هم کفو خانواده من باشند، مطلوب منه نه دختری که خودش خوبه و خانوادش ضدانقلاب و لاابالی و ...
خدا یه دختر خانواده دار و خوب با خانواده انقلابی نصیب من و دوستان بزرگوار بهتر از من بکنه

------------------------------------------------------------------------------------------

انسان کمال گراست و به همه خوبی ها علاقه دارد و در پی کسب آنهاست. مسلما اگر از خود شما به صورت درختی در یک پرسش نامه ، داشتن یا نداشتن همه کمالات در همسر آینده شما را سوال کنند شما همه کمالات را طالب خواهید بود. البته ممکن است صفتی از نظر شما کمال نباشد که در نظر همگان کمال مطلوب است و شما آن کمال را نخواهید اما به هر حال کمال را می طلبید.

تمام کلام من این است که با دخیل کردن حتی یک ویژگی ولو ناچیز در دختر یا خانواده او حق انتخاب شما به اندازه همان یک ویژگی و گستره شمول آن کاهش می یابد. تمثیل قرآنی ساده اش داستان گاو بنی اسرائیل میشود و پیروان موسی که ناچار میشوند از میان آن همه گاو به خریدن آن گاو خاص و با آن قیمت کذایی دست بزنند. آنها میتوانستند اولین گاو را ذبح کنند اما با دخیل کردن ویژگی هایی که در اصل داستان تاثیر نداشت گره های محکمی بر ریسمانی زدند که گلوی خودشان را میفشرد.

به نظر شما چند درصد دختران عالم مسلمان و مومن به کلیات قرآن و اسلام هستند؟

از میان دختران مسلمانان چند درصدشان شیعه هستند؟

از میان آنان چند درصدشان ایرانی هستند؟

چند درصد افراد باقی مانده با زبان محلی شما صحبت میکنند؟

چند درصدشان دانشگاه رفته اند و مدرکی در حد شما یا نزدیک به شما دارند؟

چند درصدشان با انقلاب موافقند؟

چند درصدشان مفهوم ولایت فقیه را میفهمند و به آن اعتقاد دارند؟

و از میان معتقدان به ولایت فقیه چند نفرشان به ولی فقیه حاضر علاقه دارند؟

چند درصد افراد باقی مانده در حد شما بینش سیاسی دارند؟

چند درصدشان تاکنون موسیقی حرام گوش نداده اند؟

چند درصد تقلید میکنند؟ و مرجع تقلیدشان همان کسی است که شما از او تقلید میکنید؟

چند درصد از افراد باقی مانده زیبایی مورد نظر شما را دارند؟

چند درصدشان خانواده ای دارند که در میان کل خانواده کسی که مخالف اعتقادات سیاسی شما باشد یافت نشود؟

به نظرم شما قطعا مجرد خواهید ماند چون دختر مورد نظر شما در کره خاکی یافت نمیشود!!

قبول ندارید؟

با همین ملاکی که شما قرار داده اید شما به جای ازدواج با یک فرد و مصاحبه با او باید حداقل با پنجاه نفر از نزدیکان او که همه برادر و خواهر و خاله و عمه و نزدیکان آنها هستند مصاحبه کنید چرا که شاید همان فرد نخاله در یک جلسه مهمانی با شما بر سر یک مساله سیاسی جر و بحث کند و شما حال و حوصله چنین فردی را نخواهید داشت و در نتیجه آن دختر، دختر رویایی شما نخواهد بود چون شوهر خاله اش یک توده ای کمونیست مسلک سیبیلو است!

تمام حرفم همین است که با دخیل کردن هر یک از این ویژگی ها دایره انتخاب خودتان را تنگ و تنگ تر میکنید و در نهایت هم به شخصی که تمام ویژگی های مورد نظر شما را داشته باشد نمی رسید.

من حتی معتقدم که جز ایمان هیچ کدام از قیود بالا هم ملاک انتخاب همسر نیست حتی فهم نظریه سیاسی اسلام و نظریه ولایت فقیه!

لازم نیست که همسر من مفهوم ولایت فقیه را درک کند و مثل من بینش سیاسی داشته باشد. لازم نیست که همسر من به زبان محلی من صحبت کند. لازم نیست که همسر من حتی ایرانی باشد.

مرد مومن باید بتواند با هر دختری که به اسلام مومن باشد زندگی کند. بنده خودم فقط یک خواستگاری رفتم و هیچ کدام از این ملاک ها برایم مطرح نبود. در کمتر از چهل و هشت ساعت و با دوجلسه ی نیم ساعته و یک گفت و گوی ساده و کلی همسرم را انتخاب کردم. به همین سادگی. این راه را رفته ام و با همین دید باز هشت سال است که زندگی مشترکم را ادامه داده ام. من از آسمان که به زمین نیامده ام تا شما بگویید شما با ما فرق دارید!

معیارم ایمان بود!

● ح سین عالمی

نخل ولایت ۲۱ آذر ۹۸ ، ۱۵:۲۷ ۰ ۰ ۱۱۱ ازدواج

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

❤ یک نفر نیست تو را قسمت من گرداند ؟...

❤ کار خیر است ، گر این شهر مسلمان دارد !...

🌼 علی صفری