تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


🌼 قرار نیست کل طایفه اش که این شکلی باشند! خودش و خانوادش یعنی بابا ننه اش و برادر خواهراش باشن بسه! و چنین خانواده هایی در دسترس اند.
بحول و قوه الهی جمال ظاهری و قوه مادی زیاد مد نظر من نیست. اساسا لازم هم نمی بینم که دختر مورد نظر فوق لیسانس باشه! یا اند بینش سیاسی باشه! همینقدر که بدونه در زمان غیبت تکلیفش چیه کافیه. 
البته این چیزی که شما گفتید ایده آل هست منتهی وقتی نشه پیداش کرد، باید از ایده آل ها کوتاه اومد(همونطور که من ایده آل نیستم از دیگران هم انتظار ایده آل بودن ندارم). میانگینه که اثرگذاره، هر کدام از ملاکها واحد خاص خودش رو داره. دست آخر میانگینه که حرف آخر رو می زنه.
در مورد زبان محلی و فرهنگ باید بگم که به نظرم به شدت مهمه؛ کمترین اثرش در توانایی ارتباط برقرار کردن این خانوم با خونواده بنده اس! فرض کنید یه دختر شمالی بگیرم که هی می خواد ماهی بخوره و ما هم کلا با ماهی چپ!!
ولی خب قطعا اینا واحدش از ایمان کمتره.

--------------------------------------------------------------------------------------

 قبل از نوشتن این سطور با دوست عزیزم "حاجی مسکو" در روسیه چت می کردم. ایشان می گفت: دوستان ایرانی که در مسکو سکونت دارند و درس می خوانند یا به تجارت مشغولند گاهی حتی همسرشان مسلمان هم نیست.

 متوجه شدم دایره انتخاب از دایره ایمان هم می تواند فراتر رود و به دایره انسانیت برسد که شامل هر ملیت یا کیش و مذهبی می شود. برخی از ایرانیان خارج از کشور که به هر دلیل نتوانسته اند در ایران ساکن باشند برای بر طرف کردن نیازهای عاطفی و جنسی شان با زنان غیر مسلمان از هر ملیتی ، ازدواج کرده اند اما ازدواجی زمان دار و غیر دائم.

 از کلام "حاجی مسکو" متوجه این نکته لطیف شدم که فقه شیعه با یک نگاه باز و البته عمیق پا از مرز ایمان هم فراتر گذاشته و الزامی برای ازدواج مسلمان با مسلمان قرار نداده است. به طور مثال در روسیه مردان مسلمان با زنان غیر مسلمان روس به خاطر مسلمان نبودن آنها ازدواج زمان دار کرده اند و البته با آنها زندگی می کنند. ازدواج آنها طبق قوانین روسیه و البته طبق قانون اسلام تنظیم شده است و به هر حال شرعی و راه گشاست.
حاجی مسکو می گفت: من برای ازدواجم حتی ایمان را هم ملاک قرار ندادم. من می خواستم با یک زن روس ازدواج کنم و کردم. برایم مهم نبود که او حتی مسلمان باشد یا مسیحی یا یهودی و یا از یک کیش دیگر. خانواده هم به طریق اولی مهم نبود. زیبایی اش هم مهم نبود. البته الحمد لله "روس بانو" هم مسلمان هستند و حدود پنج سال است که به دین مبین اسلام مشرف شده اند و هم دیگر کمالات را دارند و به غیر از زبان محلی شان به چند زبان زنده دنیا از جمله فارسی و عربی و انگلیسی صحبت می کنند اما ملاک انتخاب همسر و تشکیل خانواده ، هیچ کدام از ملاک های مادی ما و جامعه ایرانی ما نبوده است.

خواننده دانای ما به طور حتم راه جمع بین این نکته لطیف در این شماره با تاکید بر ایمان در شماره های قبل را حدس زده است. توضیح اینکه در تمام شماره های گذشته تاکید کردیم که ایمان در ازدواج دائم مورد نظر فقه شیعه است اما در ازدواج زمان دار دایره انتخاب بسیار وسیع تر بوده و شمول بیشتری دارد و لذا مانعی در ازدواج با زنان غیر مسلمان وجود ندارد.

 

کلام آخر اینکه این ها را گفتم تا فراموش نکنیم که چه مقدار در تار و پود خود تنیده ی عنکبوتی و فرهنگ غلطمان گرفتار شده ایم و بالاخره باید روزی از این فرهنگ التقاطی و معیارهای چندگانه و ناهمگون آن خلاص شویم و به دامن اسلام ناب محمدی بازگردیم.

 

اما این که نوشته اید : همین قدر که بداند در دوران غیبت وظیفه اش چیست! شوخی که نکرده اید ان شاالله ؟!

بسیاری از مردان که اکثر آنها را شامل می شود وظیفه خودشان را در دوران غیبت به درستی نمی دانند و در مقام عمل به وظایفشان به درستی عمل نمی کنند ، چه رسد به اکثر بانوان که به خاطر ظلم تاریخی به آنان و شرایط جسمی و فرهنگی از مطالعه و تحصیل و شرکت در مجامع دینی محروم بوده اند. موارد استثنایی و رشد خارق العاده زنان مومن ، در پناه انقلاب اسلامی ایران را به حساب کل زنان عالم نگذاریم و فراموش نکنیم که تشخیص دادن وظیفه مربوط به عقل عملی است و ریشه در بصیرت افراد دارد و جنسیت در آن دخالتی ندارد اما به هر حال و با توجه به همه این شرایط ، بانوان از بسیاری از امور معاف شده اند.

به نظر شما چند درصد از دخترهای امروز جامعه ما وظیفه خودشون را در دوران غیبت تشخیص می دهند؟ واقعا از همسر خودتان در آینده چه انتظاری دارید؟ بسیاری از بانوان و دختران دانشجوی کشورمان حتی اخبار را دنبال نمی کنند. من تجربه کلاس انقلاب اسلامی را در دانشگاه ها و البته در کلاس دخترها داشته ام. بحث استعداد بانوان نیست ؛ بحث روحیه و علایق آنان و بحث انتظار ما از آنان است.

 

همسر من دختری از خراسان است. خراسانی ها گاهی مرغ را هم شیرین می پزند و عدس پلو را با مربای آلبالو می خوردند! اما به حلیم نمک می زنند!! آیا این سلیقه در سفره غذا باید معیاری در انتخاب همسر آینده من باشد؟ آیا دو جوان نمی توانند در این گونه از مسائل هم نظر شوند یا یکی طبق خواست همسرش غذا بخورد؟ آیا دو جوان نمی توانند در رستوران دو مدل غذا سفارش بدهند یا در منزل خورشت فسنجان را قبل از شیرین کردن در دو ظرف مخصوص جدا کنند تا هر دو از فسنجان امشب ، یکی فسنجان ملس و دیگری فسنجان شیرین لذت ببرند؟

 

برای پسردارها خریدن و پوشیدن یک کفش آهنی برای چرخیدن و فر خوردن در خانواده های دختر دار شهر ، کاری آسان و مفرح است اما اگر عینکمان را تمیز کنیم و ملاک هایمان را برای انتخاب همسر با اسلام تنظیم کرده و مرور کنیم ، لازم نیست کفش آهنی بخریم و شصت و چهار خواستگاری برویم. لازم نیست دنبال دختری با معدل بیست بگردیم چون نمره خودمان هم بیست نیست.

 

دیشب مشاوره ای داشتم که فقط به خاطر یک عیب جسمی ، دختری که واقعا همه چیزش تمام بود ، کنار گذاشت. تا حالا بیشتر از بیست خواستگاری رفته و بیست دختر را هم مادرش رد کرده است. می دانم اگر چهل خواستگاری دیگر هم برود دختری مثل آن دختر پیدا نمی کند. اما تا زمانی که به دنبال حوری بهشتی همه چیز تمام می گردیم ، باید بگردیم و بگردیم!

 

چشم ها را باید شست...

جور دیگر باید دید...

● ح سین عالمی

نخل ولایت ۰۵ بهمن ۹۸ ، ۱۵:۵۸ ۰ ۰ ۱۸۴ ازدواج

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

❤ یک نفر نیست تو را قسمت من گرداند ؟...

❤ کار خیر است ، گر این شهر مسلمان دارد !...

🌼 علی صفری