تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


 

🌼یه مسئله ای اصلا تو ذهنم حل نمیشه من متولد 65 هستم اکثر خواستگارهایی که برام می آیند حدود 7-8 سالی از من بزرگتر میشند من با این موضوع اصلا نمیتونم کنار بیام استدلالم اینه که کسی که 33 یا 34 سالشه یا پسر پاکی نیست و هر جور بوده برای نیازهای خود راههای گوناگونی را انجام داده یا اصلا هیچ نیازی به زن نداره و برای سرگرمی میخواد زن بگیره همیشه سر این موضوع با مادرم بحث داریم آیا استدلالم درسته؟

----------------------------------------------------------

از شما می خواهم درباره اطرافیان یا خواستگارهای خودتون با نگاه بهتری صحبت کنید. شرایط جامعه شرایط مناسبی برای ازدواج راحت جوان ها نیست. من تقریبا بیشتر وقتم را در میان جوان ها خصوصا پسرها هستم. باور کنید پسرها برای ازدواج لحظه شماری می کنند اما متاسفانه حتی کوره راهی برای فکر کردن به این مساله هم در ذهنشان باز نمی شود. از یک طرف باید تحصیل کنند و حداقل تا کارشناسی ارشد تخته گاز جلو بروند. فارغ التحصیلی در کشور ما تازه اول مسابقه ای است به نام ، در جست و جوی کار. سربازی مشکل دیگری است که به این راحتی ها از جلوی پای افراد برداشته نمی شود اما من سربازی را در محاسباتم برای ازدواج جوان ها حساب نمی کنم چون می توان بعد از تشکیل خانواده و سر گرفتن ازدواج ، سربازی رفت. من دوستی دارم که چند ماه پیش ازدواج کرده و همین الان سرباز است و بعد از ظهرها و شب ها را با دل و جان کار میکند تا خرجی خانواده کوچک دو نفره خودش را درآورد.

 

حتی با حساب نکردن مدت سربازی به نظر شما ابتدای داستان ازدواج در پسرها چند سالگی است؟ من در میان پسرها هستم. همه را تطهیر نمی کنم اما اکثرشان مومن اند و میل به ازدواج دارند. به کوچه پس کوچه های گناه هم سرک نمی کشند. تمام روی کلامم با دخترانی است که ممکن است فکر کنند خواستگارشان تا الان چه میکرده و چرا در این سن بالا تازه تصمیم به ازدواج گرفته است. باور کنید ازدواج و رد کردن موانع آن مثل هفت خوان رستم شده است. امیدوارم پسرهای جوان با خواندن این پست ناامید نشوند اما به هر حال شما بدانید که سن ازدواج خصوصا در شهرها و در میان طبقه تحصیل کرده بالا رفته و متاسفانه سی سالگی در پسرها یک سن خوب برای ازدواج دانسته می شود.

 

پسرها نیازشان به همسر بسیار شدید و طوفانی است اما بدانید که من جوان های مومن و پاکی را سراغ دارم که ماه رجب و شعبان یا برخی روزهای هفته در تمام سال را روزه می گیرند تا از نظر جنسی آرام باشند و بتوانند ادامه تحصیل بدهند و پاک و زلال بمانند. من جوان های مجرد مومنی را سراغ دارم که در روز فقط دو وعده غذا می خورند. این جوان ها در همین دانشگاه ها هستند و در میان همین مردم. اینها واقعیت است و من با آنها زندگی می کنم. من جوان پاکی را دیده ام که تکه گوشت کوچک داخل خورشت قیمه را ، دور از چشم مهربان مادر در بشقاب برادر انداخت تا بتواند راحت تر نفسش را کنترل کند.

 

اگر من از ایمان دم میزنم منظورم ایمان است نه صرف حرف. اینها مشاهدات من است نه توهمات و تخیلات یک نویسنده. البته این رفتارها فراگیر نیست و همه این گونه نیستند اما روی کلامم با شماست تا همه را به یک چوب نرانید. سن ازدواج بالا رفته ولی ما نیز نباید به آن دامن بزنیم.

دختر و پسر مومن باید در اولین فرصت ازدواج کنند. امشب را به فردا حواله ندهید و اگر خواستگارتان فردی مومن و خداترس است به دلیل سن او را رد نکنید. و فراموش نکنید که اختلاف سنی معقولی در خود طبیعت و آفرینش ، بین دختران و پسران (یعنی در اختلاف سن بلوغشان) لحاظ شده است. مساوی بودن سن زوجین به صلاح زوجین و موافق طبیعتشان نیست.

 

اما سرگرمی! به نظر شما ازدواج چیست؟ ازدواج مگر سرگرمی نیست؟ از نظر قرآن زندگی دنیا همه اش سراسر لهو و لعب است. زیاد جدی اش ندانید. هر قدر دنیا را جدی بدانید آخرت را جدی نگرفته اید. جدی های ما باید کار برای آخرتمان باشد و باید دنیا را گذرا و فانی بدانیم. هر چه هست در آخرت است و در بهشت و دوزخ:

 

امام صادق علیه السلام در وصیتی به یکی از یاران با وفایشان به نام عبدالله بن جندب فرمودند:

 

یَا ابْنَ جُنْدَبٍ الْخَیْرُ کُلُّهُ أَمَامَکَ وَ إِنَّ الشَّرَّ کُلَّهُ أَمَامَکَ وَ لَنْ تَرَى الْخَیْرَ وَ الشَّرَّ إِلَّا بَعْدَ الْآخِرَةِ لِأَنَّ اللَّهَ جَلَّ وَ عَزَّ جَعَلَ الْخَیْرَ کُلَّهُ فِی الْجَنَّةِ وَ الشَّرَّ کُلَّهُ فِی النَّارِ لِأَنَّهُمَا الْبَاقِیَان‏:

ای پسر جندب! همه خیر در روبروی تو است (و نه در پشت سرت) و همانا همه شر نیز در روبروی توست (نه در پشت سرت). و به تاکید بدان که تو خیرات و بدی ها را نمی بینی مگر بعد از آمدن و فرا رسیدن سرای آخرت. چرا که خداوند بلند مرتبه و عزیز همه خیر را (یعنی کل خیر را) در بهشت قرار داده و نیز شر را (یعنی همه اش را) در آتش نهاده چرا که آن دو باقی و ابدی هستند.

● ح سین عالمی

نخل ولایت ۱۹ اسفند ۹۸ ، ۲۲:۵۴ ۰ ۰ ۱۴۶ ازدواج

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

❤ یک نفر نیست تو را قسمت من گرداند ؟...

❤ کار خیر است ، گر این شهر مسلمان دارد !...

🌼 علی صفری