تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


🌼 پدر دختره پرسیده: سرمایه چی داری ؟ گفتم:من طبق احکام و فرمایشات خدا که میگه ازدواج رو بخاطر مسائل مالی عقب نندازید جلو اومدم.

پدر دختره میگه: با قرآن و اهل بیت یه لقمه نون هم به تو نمی دن.

میگم پس وعده خدا دروغه ؟ میگه: نه ولی راستم نیست.

ایشون نماز شبشم ترک نمیشه.من کار دارم! قدرت اجاره خونه هم دارم! دختره هم دوستم داره ولی سرمایه ندارم!

----------------------------------------------------------------

اعتراف میکنم که خانواده خوبی را برای وصلت انتخاب کرده اید! این را از روی جواب های غیر منطقی اما محترمانه شان حدس میزنم. درست است که ایمان ندارند اما خدا را شکر کن که توی گوش شما نزده اند! برادرانه می گویم اگر به خواستگاری دخترهای من آمده بودید یک جواب ناجور خدمتتان حواله می کردم که البته جوابم ابدا برای انتشار در وبلاگ مناسب نیست. دوستان با ذکاوت ، احتمالا جواب نامناسبم را حدس زده اند!

1- اما گذشته از شوخی بارها در این وبلاگ نوشتم و فریاد زدم که فقط و فقط ایمان در ازدواج ملاک است. اما شما باز سراغ کسی رفته اید که فقط ظاهر مومنانه دارد و در حقیقت مومن نیست.

2- از ایمان نوشتن و ملاک بودن ایمان به معنی تهیه نکردن حداقل های ازدواج و زندگی مشترک نیست. خانواده ها که داماد سر خانه نمی خواهند. راستی من معنی سرمایه را نفهمیدم!

چند روز پیش دخترم مطهره کنارم نشست و گفت: بابایی پول چیه؟ مگه کاغذ نیست؟ گفتم : چرا فقط کاغذه! گفت : پس مهم نیست! مگه نه؟ گفتم: آره ! درسته ! پول اصلا مهم نیست! 

حیرت کردم. بچه ی شش ساله آمد و ، حکمتی گفت و از اتاقم رفت.

3- از ایمان گفتم و نوشتم تا مومنان غیر مومنان را تحریم کنند. تحریم یعنی از آنان دختر نگیرید تا ادب شوند. این هم داستانی است که باید مفصل درباره اش بنویسم تا مومنان بدانند که در باب ازدواج می توانند غیر اهل ایمان را با دختر ندادن یا دختر نگرفتن ادب کنند.

اگر مهریه زیاد برای دختر نشانه شومی اوست ، اهل ایمان باید دختران کم ایمان گران فروش و پدرانشان را ، با ترک محترمانه جلسه خواستگاری ادب کنند. در مملکت ما ، قیمت ترشی ، بیشتر از خود دختر است ظاهرا ! بعضی ها مقیدند اول ترشی بیاندازند بعد شوهر بدهند!

4- عزیز من! جان من! شما چند شب را با این بنده خدا صبح کرده اید که نماز شب خواندن او را دیده باشید؟ باور کنید کسی که در این دوره و زمانه نماز صبحش را بخواند از اولیای خداست! نماز شب کجا بود!! خواهش میکنم در عبارت ها کمی دقت کنید چون می دانم شیطان مسر است که چهره نماز شب خوان ها و اهالی مناجات شبانه را در ذهن عموم مومنان ضعیف الایمان مخدوش بلکه خراب کند. من به شما قول می دهم کسی که اهل مناجات شبانه و سحر باشد اهل این جملات کفر آمیز نیست! خیلی ها ظاهر خوبی دارند اما چون به خلوت می روند نمازشان قضاست! و اسلام را باب میل خودشان تفسیر می کنند.

5- خانواده های بسیاری را سراغ دارم که در به در دنبال یک جو ایمان می گردند! باور کنید شوخی نمی کنم. امروز بسیاری از اهل ایمان فهمیده اند که جز ایمان هیچ ضمانتی برای آینده دخترشان نمی توانند پیدا کنند. خانواده هایی سراغ دارم که دنبال پسری میگردند که پیشانی اش به مهر خورده باشد و راه مسجد را چشم بسته برود. این مثال بنده را به معنی سادگی آنها ندانید. اوج ذکاوتشان در این فرمول آمده است. این خانواده ها از درآمد پسر نمی پرسند. ایمان داریم تا ایمان برادر!

6- بسیاری از پسرها هم دنبال خر هستند و هم خرما. آنها دنبال دختر با ایمانی می گردند که همه چیز تمام باشد. دختر پدر پیر میلیاردری داشته باشد که آفتاب لب بام باشد و تمام اموالش را به نام دامادش کند! عینکمان را باید عوض کنیم!

7- خاطره تبلیغی: بعد از نماز مغرب بود. ریش سفید روستا مثل نگین بین پسرهای جوان دانشگاهی ایستاده بود و حرفش گل انداخته بود. رسم است که نمازها را در اردوی جهادی در مسجد روستا میخوانیم تا بیشتر با مردم ده دم خور شویم. پیرمرد با خنده به من اشاره کرد و گفت: حاج آقا اگر اینها بخواهند همین امشب همه این پسرها را داماد می کنم! از آن شب سه سال گذشته. هنوز اکثر آن پسرها مجرد هستند. چون دختر روستایی را نمی پسندند! 

8- گاهی فکر میکنم که این دخترهای بزک کرده شهری مگر چه تحفه ای هستند که پسرها این همه نازشان را میکشند؟! فقط با داستان وارونه مهریه در کشور متوجه شدم بردگی مدرن دورانش گذشته است چون این نوع بردگی پسرها بردگی فوق فوق مدرن است.

9- خاطره تبلیغی: فیش حقوقی اش را نگاه کردم. حدود پانصد هزار تومان دریافتی داشت. مهریه همسرش سیصد و سیزده تایی سکه بهار آزادی می شد! نگاهی به داماد بخت برگشته کردم و گفتم : شبی چند با تو حساب کرده اند؟ اگر همین مهریه را کنار میگذاشتی ، با قیمت جدید سکه می توانستی برای هشتاد سال آخر هر هفته با قیمت روز اتحادیه ی فاحشه های چهارراه ... تهران ، تجربه های متنوع و رنگ و وارنگی داشته باشی!! به نظرم با تو خیلی گران حساب کرده اند! اگر هشتاد سال تمام ، حقوق و بازنشستگی دریافت کنی و تمام دریافتی ات را به عنوان مهریه به همسرت بدهی ، باز هم با هم بی حساب نشده اید!

10- فراوان به پسرهای دانشجو گفته ام که خواستگاری و ازدواج معامله نیست و ما دختر را قیمت گذاری نمی کنیم چون قیمت ندارد. چون فراتر از قیمت است ؛ اما مکرر هم گفته ام هیچ دختری ارزش مهریه ی بیشتر از چهارده سکه را ندارد. حرف اضافه تر زدند بلند شو  محترمانه بیا بیرون. تحریمشان کنید!

11- خاطره تبلیغی: به یک روستای مرزی رفتم. همه سکنه زن و دختر بودند. شاید در کل روستا از ذکور فقط ده پیرمرد نود ساله پیدا می شد. بقیه مردها همه برای کار به شهرهای بزرگ و مجاور رفته بودند. کل سکنه روستا روی هم رفته حدود صد و بیست نفر زن و دختر و بچه بود. متاهل ها شوهرشان در کنارشان نبود. مجردها مردی برای ازدواج نداشتند. رئیس شورا می گفت: ماه رمضان یک مبلغ برای روستایمان آمد. چند ساعتی بود اما اوضاع را که دید ساکش را برداشت و فرار کرد! با خنده تلخی گفتم: حق داشته بنده خدا. من هم جرات نکردم بمانم ؛ بعد از نماز مغرب فرار کردم!

12- نگران قحطی دختر نباشید. اهل ایمان فقط باید با مومنان ازدواج کنند. ما مسئول ازدواج غیر مومنان نیستیم. تحریمشان کنید! همین قدر بدانید که خداوند برای هر کسی جفت خودش را آفریده است که اگر نیافریده بود او حکیم نبود!

13- از فقر نترسید و برای ازدواج و امر خیر قدم پیش بگذارید. باور کنید خداوند برکت زندگی مومنان را تضمین کرده است. مومن کسی است که چشمش را می بندد و به سوی دره ای که خداوند به او گفته به سویش برو حرکت می کند. به کلام خداوند ایمان داشته باشید. منافق به سوی این دره قدم نمی گذارد اما مومن می داند که خداوند بد او را نمی خواهد. خدا فقط می خواهد ایمان تو را امتحان کند. باور کن آتش گلستان می شود اگر تو ابراهیم باشی. کاش فرصت داشتیم و از ازدواج های مومنان بی پول می نوشتیم تا باور کنید خداوند از فضلش شما را غنی میکند اگر به او ایمان داشته باشید.

نخل ولایت ۲۷ اسفند ۹۸ ، ۲۳:۳۲ ۱ ۰ ۱۳۶ ازدواج

نظرات (۱)

  • حجت پناه زاده
    چهارشنبه ۲۸ اسفند ۹۸ , ۱۷:۰۱

    اِاِاِ؟! شما که هنوز وبلاگتون فعاله!

    خدا قوت

    اعیاد رجبیه و شعبانیه رو خدمتتون تبریک میگم.

    • author avatar
      نخل ولایت
      ۲۹ اسفند ۹۸، ۱۸:۴۵
      بله؛فعلا زنده ایم،ممنون
      من هم اعیاد مبارک رو تبریک میگم و سلامتی آرزو میکنم برای همه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

❤ یک نفر نیست تو را قسمت من گرداند ؟...

❤ کار خیر است ، گر این شهر مسلمان دارد !...

🌼 علی صفری