تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


🌼 آنقدر احساس تنهایی میکنم! خدا وکیلی هیشکی حرف آدم رو نمی فهمه، میگی آقا این کار رو نکنید خلاف شرعه! اگه مسخره نکنن میگن آرمان گرایی و نمی فهمی و فردات رو می بینیم و تو فضا سیر می کنی و بلاخره پوستمون کنده شده! 
یاد دوران دانشگاه و بسیج بخیر! لااقل دو نفر بودن که حرف آدم رو بفهمن و انسان رو در ثبات قدم و استقامت در راه حق تشویق کنن. واقعا دلم تنگ شده برای بچه ها و شما و اردوهای مشهد! آیا امر بمعروف و نهی از منکر و تلاش برای قبیح جلوه دادن گناه و تشویق به ثواب، سیر کردن در فضا و آرمانگرایی است؟ بابا مگه من میگم ما باید معصوم باشیم!
فردا یه دختر اینجوری هم قسمت ما میشه! آقا ما نخواستیم! نه شیر شتر نه دیدار عرب

------------------------------------------------------------------------------

دلم من هم برای دوران خوش با شما بودن و سفرهای خوش دانشجویی تنگ شده. با اجازه چند نکته خدمتتان تقدیم میکنم:

 

ازدواج راهی برای فرار از تنهایی نیست.

 

خاطره تبلیغی: یکی از رفقای خوب و باصفای دانشگاه امیرکبیر چند هفته قبل بعد از نماز مغرب و عشاء وقتی بحث ازدواج بین من و دوستان سر گرفته بود گفت: همسر دوست انسان است. انسان با همسرش دوستی می کند. خیلی آرمانی فکر میکرد. البته راست هم می گفت. کمی از ازدواج ها اتفاقا در کنار زندگی با هم دوستی هم می کنند اما اکثر ازدواج ها فقط ازدواج است و کنار هم بودن تن ها. نمی دانم این کسی که فکر می کند همسرش باید دوستش باشد ، قدیمی ترین دوستش و بیشترین مدت دوستی اش چند سال بوده! کسی که بیشترین دوستی اش به سه سال نمی رسد در زندگی مشترک هم نمی تواند هفتاد سال دوستی کند. دوست را می توان عوض کرد یا بهترش را یافت اما ازدواج دوستی نیست ؛ ازدواج بیشتر از دوستی است و داستانی متفاوت دارد.

 

این تنهایی که شما در متن به آن اشاره کردید بعد از ازدواج نیز ادامه پیدا می کند. مومن تا در اسارت دنیاست و میله های زندان را روبرویش مشاهده می کند تنهاست.

 

خاطره تبلیغی: چندی پیش یکی از دوستان طلبه که تنها مجرد کلاس بود ، آستین ها را بالا زد و در سال کار و همت مضاعف بالاخره همت کرد و به قول قدیمی ها رفت وسط مرغ ها. از تنهایی می گفت و فلاکت های زندگی مجردی. گفتم فلانی: بعد از ازدواج فلاکت های زندگی مجردی را نداری اما یک تنهایی تازه را تجربه خواهی کرد. ازدواج که بکنی تازه میفهمی که چقدر تنها هستی! می فهمی که باز هم تنها هستی!

 

برخی انسان ها تا افقی وارد قبرستان نشوند و مردم دفنشان نکنند و بروند باز هم باور نمی کنند که تنها هستند. امروز همراه اول به ما باورانده است که تنها نیستیم. وقتی در ازدواج بر ایمان تاکید می کنم حواسم به این تنهایی هست چون اگر همسرت مومن نباشد در خانه هم تنها می شوی.

 

قرآن کریم برای نوح نبی الله سلام ویژه فرستاده است: سلام علی نوح فی العالمین. وقتی این آیه را می خوانم قند در دلم آب می شود. اما همین نوح زنی داشت که ضرب المثل کفر است: ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذینَ کَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَ امْرَأَتَ لُوطٍ. قومش که به او ایمان نیاوردند هیچ ؛ همسرش نیز کافر بود. نور دیده اش یا پسرش نیز کافر بود. باور کنید امام حسین غریب نیست. در میان تمام اهل بیت هیچ کدام اهل بیت و یارانی مثل امام حسین علیه السلام نداشته اند. خودشان شب عاشورا همین مطلب را در میان یاران فرمودند: َ أَمَّا بَعْدُ فَإِنِّی لَا أَعْلَمُ أَصْحَاباً أَوْفَى وَ لَا خَیْراً مِنْ أَصْحَابِی وَ لَا أَهْلَ بَیْتٍ أَبَرَّ وَ أَوْصَلَ مِنْ أَهْلِ بَیْتِی فَجَزَاکُمُ اللَّهُ عَنِّی خَیْرا.

 

اگر همسرتان ان شاالله مومن باشد غربتتان در این دنیا کمتر میشود اما داستان غربت مومن به هرحال سر جایش هست. لذا ائمه دین این همه بر نماز تاکید می کنند. نماز یعنی درد دل کردن با کسی که همه تنهایی ها باید با او جبران شود. هر چه ایمان افراد ضعیف تر باشد نمازشان کم رنگ تر و درد دل کردنشان با خدا کمتر و البته فرو رفتن در دل بستگی های دنیوی بیشتر است. ازدواج که بکنی تازه می فهمی که باید نمازت را بهتر بخوانی!

 

اگر توی کل این مملکت یک دختر پیدا کردی که ماه رمضان دنبال سریال دیدن نباشد و حداقل سه بار ختم قرآن کند ، یقینا یکی از عجایب خلقت را کشف کرده ای. اگر دختری پیدا کردی که توانایی خریدن بهترین لباس عروس و کامل ترین جهیزیه را داشته باشد اما با پدرش برای نخریدن کالای لوکس خارجی دعوا کرد بدان یک فرشته پیدا کرده ای. نمی گویم دختر باید با پدرش دعوا کند ؛ می گویم دختری که لباسش را مثل فاطمه زهرا شب عروسی نه بعد از آن به فقیر بدهد پیدا نمی کنی. دختری که وقتی سکوت همه جا علامت رضاست در مقابل مهریه سنگین مورد نظر پدرش ، سکوت نکند پیدا نمیکنی!

 

اما اگر چنین دختری پیدا کردی که کم اما هست به خاطر قیافه اش قدش مدرکش لهجه اش مادرش و هزار بهانه دیگر از وصلت با او منصرف نشو ؛ چون او فرشته است ؛ چون تنها ملاک ایمان است و او ایمان دارد.

 

آقا ما نخواستیم را خیلی زود گفتی برادر! کمی دنبال یکی مثل خودت بگرد تا بدانی دختری مثل شما زیاد نیست ؛ بعد سحرها بلند شو و برای غربت اسلام و امام زمان زار بزن ؛ آن وقت متوجه می شوی که چرا تنها ملاک ازدواج را ایمان گذاشتند و اسلام ممثل امام زمان هنوز مثل مسلم بن عقیل در مسجد کوفه تنهاست.

 

دختر مومن یعنی کسی که اگر شوهرش جنم رشوه گرفتن نداشت او را مهربان تر در آغوش بگیرد. مهربان تر از همه شب های قبل. پسر مومن یعنی کسی که اگر همسرش او را خواست ، نماز شبش را رها کند و بعد از خوابیدن همسر به سجاده برگردد.

 

پیامبر مکرم اسلام از علی بن ابیطالب بعد از زفاف فاطمه پرسیدند: کَیْفَ وَجَدْتَ أَهْلَکَ ؟ اهلت را چگونه یافتی؟ قَالَ : نِعْمَ الْعَوْنُ عَلَى طَاعَةِ اللَّهِ : فاطمه را بهترین یاور بر اطاعت خدا یافتم. پیامبر روی به سوی فاطمه گرداند و همین سوال را از فاطمه هم پرسید. وسَأَلَ فَاطِمَةَ. فاطمه چه بگوید در تعریف از علی؟ فَقَالَتْ : خَیْرُ بَعْل : بهترین شوهر!

 

آرمان گرا باشید اما آرمان گرایی عاقلانه و مومنانه یعنی ایمان حقیقی به آینده اسلام! آرمان گرایی پیدا کردن حوری بهشتی روی کره خاکی نیست. تنهایی خودت و تنهایی اسلام را که فهمیدی ، هر کجا که باشی ، حالا برای اسلام کار میکنی و کسی نمی تواند جلوی راهت و کارت را بگیرد.

 

تنها یک مومن است که امیرمومنان علی در تعریفش میگوید: نِعْمَ الْعَوْنُ عَلَى طَاعَةِ اللَّهِ!

● ح سین عالمی

نخل ولایت ۰۶ فروردين ۹۹ ، ۰۰:۰۸ ۰ ۰ ۱۱۱ ازدواج

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

❤ یک نفر نیست تو را قسمت من گرداند ؟...

❤ کار خیر است ، گر این شهر مسلمان دارد !...

🌼 علی صفری