تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


 

🌼 با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه.مشکل جامعه اینه که نمیدونن از قواعد چه جوری استفاده کنن! شما که این طوری حرف میزنی از دور و بر خودت خبر داشته باش که از این حکم های خدایی چه جوری استفاده میشه. آدم اگه تا سه روز آب نخوره می میره اگه غذا نخوره که نمی میره.... حالا هی بگین ازدواج زمان دار... هرچی هم که شما بگین این چیز در ذهن ما نمی گنجه. ما زنها هرچی هم که بگیم بازم فرقی به حالمون نمی کنه مهم آقایون هستند و دل اونه نه خانومها و دلشون....

-----------------------------------------------------------------------------

یک جا بحث قانون گذاری است ، یک بار بحث اجرای قانون. قانون گذار باید همه جوانب امر را لحاظ کند که البته لحاظ هم کرده است. وقتی لحن کسی تند می شود که نتوانسته قانون را هضم کند. قانون از طرف شخص حکیمی وضع شده لذا درست است. اما استفاده از این حکم و دیگر حکم های خداوند نیز همیشه درست و بجا نیست و من هم مدافع نیستم اما به هر حال اگر کسی از یک حلال خداوند استفاده کند مجرم نیست.

خوب است بدانید به همین مقدار که که به شما فشار آمده است به زنان شوهر مرده یا مطلقه نیز فشار آمده و آنها نیز نیازمند محبت هستند. به نظرم ناراحتی ها از اجرای یک حکم نیست بلکه از بی عدالتی یا ظلم های عاطفی افراد است که نتوانسته اند مجری خوبی برای این حکم باشند.

من اطرافم را خوب دیده ام و به همین خاطر توانسته ام نمونه های واقعی این حکم را مثال بزنم و به همین خاطر در دفاع از ازدواج زمان دار قلم میزنم.

بی عدالتی آنجاست که مردی همسر جوان و عفیف خودش را رها کند و به هرزگی بپردازد. کدام وجدان منصفی مخالف این ظلم نیست؟ من هم مخالفم. چرا من باید جواب گوی ناراحتی شما باشم. اسلام برای دفاع از آرامش همه انسان ها چنین حکمی کرده است اما امروز در نظر شما متهم است!

باور کنید اگر این حمایت اسلام از بانوان نبود اوضاع زن در هیچ کجای عالم به همین منوال نبود. برخی از ایرانی های آتش پرست قبل از آمدن اسلام از دختران خود قبل از شوهر دادن کام می گرفتند و بعضا بچه دار می شدند! در همین غرب وحشی به ظاهر متمدن دوران ما به زنان تا همین چند سال قبل حتی ارث داده نمی شد. در هندوستان همجوار ما زنان را بعد از فوت شوهر می سوزانند!

من خواهش می کنم کمی به اطرافمان توجه کنیم. نیاز انسان به مسائل جنسی مثل آب و خوراک است و البته نیاز زنان بیشتر. بحث ما در زن های شوهر دار و دخترکان خانه پدر نیست. بحث ما در محدوده خاص و کمی از زنان بود که در جامعه ما مورد بی مهری قرار گرفته و به هر دلیل تنها مانده اند.

حکایت تبلیغی : روزی برای خواندن خطبه عقد در محضر مرحوم آیت الله مهدوی کنی بودم. ایشان با نقل به مضمون فرمودند: وقتی اسلام از همسر دوم و سوم و چهارم صحبت می کند یعنی در اسلام و در سبک زندگی اسلام کسی تنها و مجرد نیست و همه متاهل هستند.

اگر مقدمات ازدواج همه مردم و همه جوان ها و مسن ترها فراهم شده بود که ما غمی نداشتیم. غم ما برای همین جوان ها و همین دسته از مردان و زنان است. در فامیل خود بنده همسران مکرم شهدا بوده و هستند که سی سال تمام بعد از شوهر شهیدشان تنها ماندند و امروز زنانی مومن و کهن سال اما تنهایی شده اند.

کاش شما دقیقا مورد سوال و ناراحتی خود را مشخص کنید تا بدانیم سر چه کسی را می تراشیم. بحث من در اصل ازدواج است. به این معنا که چرا افراد تنها می مانند ؟ چرا جوانان دیر ازدواج می کنند و چرا میان سالان تنها شده ، دوباره اقدام به ازدواج نکرده اند؟

اگر مقدمات در ذهن هر شخص با انصافی فراهم باشد با کنار هم قرار دادن آن مقدمات و پرسیدن دوباره سوال از خودتان که الحمدلله اهل مطالعه و پرس و جو هستید به جواب خواهید رسید.

نسخه اسلام یک نسخه عام و فراگیر است.

با حلوا حلوا دهان شیرین نمی شود بلکه باید آستین ها را بالا زد و این عرف غلط را که باعث تنها ماندن آن همسر شهید یا آن زن مومن شوهر مرده بوده را کنار زد. عرف غلطی که اگر ما آن را دور نیاندازیم امام زمان روزی آن را دور خواهد انداخت و اسلام واقعی را اجرا خواهد نمود.

● ح سین عالمی

نخل ولایت ۱۴ فروردين ۹۹ ، ۰۰:۳۷ ۰ ۰ ۱۵۱ ازدواج ازدواج موقت

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

❤ یک نفر نیست تو را قسمت من گرداند ؟...

❤ کار خیر است ، گر این شهر مسلمان دارد !...

🌼 علی صفری