تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


🌼 متاسفانه تو مرداب "غرب" و "سبک زندگی غربی" افتادن، چادری و غیر چادری نمیشناسه! لطفا یه کم از اون دخترای چادری ای بگید که صبح زود میرن سر کار و بعد از ساعت کاری، میرن تک فرزندشونو (اگه داشته باشن!!!) از مهد میارن و از اونجایی که وقت ندارن، مواد آماده غذا رو از سوپر میخرن و میرن خونه و بچه رو میذارن کنار اسباب بازی های آنچنانیش و 3دقیقه ای غذای آماده شده رو(!) میپزن. شب هم یا میرن رستوران یا میرن خرید در فروشگاه های بزرگ که اگه چیزی هم نخوان اینقدر وسوسه کننده هست که نمیشه نخرید! اینا همون کسایی هستن که همیشه در تکاپو و تلاشن برای یک زندگی راحت و مرفه!! ولی ... ضمنا یادم رفت بگم که نمازشونم می خونم و حجابشونم رعایت می کنن! اعتقاد دارم دختر در غربی کردن زندگی بیشتر از پسر نقش داره
چجوری باید این دخترا رو شناخت؟

-----------------------------------------------------------------------

🌼 لیاقت خیلی از آقایون همین جور رفتار کردنه که با نفرت غذای آماده رستوران رو جلویشان بزاری چون آقایون به خانم ها به شکل ابزار نگاه میکنند فقط و فقط ابزار و فقط برای رفع نیازهای کوفتی خودشان این جور زندگی را یاد همسرانشان دادند پس بچشند اصلا بحث در این وبلاگ به طور کلی یکطرفه و در دفاع از آقایون قلدر برنامه ریزی شده خانم ها هر چقدر بد ولی باز تاثیر پذیر محبت همسرند اما دریغ از محبتی و در صورت مشاهده محبت توسط مرد فقط برای ارضای نیاز جنسی خود نه محبت محض رضای خدا و شاد کردن دل همسر

--------------------------------------------------------------------------

نقش پدر و مادر در تربیت به نظرم برابر است اگر طبق فرض ما هر دو مومن باشند البته هر کدام در سنین مختلفی تاثیر گذاری بیشتری دارند. این فقط مادر نیست که بچه را تربیت می کند. در کودکی و سنین پایین نقش مادر بیشتر است اما در سنین بالاتر فرزندان خصوصا پسرها رفتار پدر را الگوی خود قرار می دهند.

اگر شما به دنبال غذای آماده یا سریع نیستید می توانید اولین سوال شب خواستگاری خودتان را همین مطلب قرار بدهید که آیا شما به آشپزی کردن علاقه دارید؟ آیا شما ...؟ اما در منظر بنده مشکل در این قسمت ها نیست. مشکل در فست فود خوردن نیست بلکه در حلال خوردن است. غذا اگر حلال باشد غمش خوردنی است اما اگر غذا حرام باشد حتی اگر از بهترین مواد اولیه هم تهیه شده باشد باز بیچاره کننده است. بهترین و با کیفیت ترین غذای حرام شما را از نماز شب محروم می کند اما فست فود حلال این گونه نیست.

خداوند به نقل قرآن به پیامبران الاهی دستور داد : یا ایها الرسل کلوا من الطیبات : ای فرستاده های من از طیبات بخورید : اما امام صادق در شرح این آیه فرمودند که طیبات همان حلال هاست و خبائث همان حرام های دین.

به نظرم به دنبال دختری که بهترین آشپز باشد آن هم برای آشپزی کردن در خانه نگردید. اینها ملاک خوبی برای انتخاب همسر نیست. طبق دستور اسلام از همسرتان انتظار آشپزی نداشته باشید تا او هم به خاطر انتظار نداشتن شما ، آشپزی را وظیفه خودش نداند. آن وقت حتی اگر روزه باشید و دم غروب گرسنه به خانه بیایید و همسرتان به علت مشغله های کاری یا مطالعاتی یا سرگرمی های شخصی اش ، افطار تدارک ندیده باشد شما با کمی نان و پنیر افطار خواهید کرد و آب از آب تکان نمی خورد. باور کنید داستان زندگی مومنان همین طور است.

تجربه خانه داری: بارها شده است که بعد از یک روز کاری یا مسافرت طولانی ، وقتی به خانه می آیم و بوی خوش غذا تمام خانه را پر کرده است با تعجب به همسرم نگاه می کنم و به غذا ناخنک میزنم و می گویم: خانوم واقعا ممنون ؛ شام پختید؟ خیلی خوشحالم! و البته بارها شده است که اگر به هر دلیل غذایی در کار نبود حتی کمترین تغییری در برخوردم رخ نداده تا خودم هم بدانم که غذا پختن کار ایشان نیست!

درباره ظرف شستن و رخت شستن هم قانون به همین منوال است. مومن اگر همسرش این کارها را انجام نداد دعوا راه نمی اندازد بلکه خودش انجام می دهد. شما هم اگر مومن هستید می توانید غذا پختن را در دوران مجردی تمرین کنید. به نظر شما دخترهای امروزی در هفته چند بار آشپزی می کنند؟ و البته دست پختشان در همان موارد معدود آیا قابل خوردن هست؟

اگر اسلام را اجرا کنیم خانواده نباید به خاطر این مسائل سست شود. همسر آشپز نیست اما اگر آشپزی کرد شما را داخل خرج نینداخته است و البته که لطف کرده.

مردان باید بیاموزند که داستان همه این خدمات را ، از زندگی زناشویی خودشان جدا کنند تا همسرشان کلفت خانه نباشد. آن وقت است که همسر همسر خواهد بود و البته محبت به او محبتی واقعی و در دایره زناشویی است.

زنان نیز باید بدانند آشپزی و پخت و پز ، محبت کردن به همسر نیست ؛ فقط حاشیه است دسر است تا زندگی کمی گرم شود. محبت همان کارهایی است که آخر شبتان را با مزه می کند.

البته خانوم های محترم فراموش نکنند که عمل دقیق به قانون اسلام و کار نکردن در خانه و آشپزی نکردن ، عواقب دیگری نظیر ازدواج مجدد را که آن هم جزو قوانین اسلام هست را به دنبال خواهد داشت ؛ خود دانید!

● ح سین عالمی

نخل ولایت ۱۸ فروردين ۹۹ ، ۰۰:۴۴ ۱ ۰ ۱۴۸ ازدواج

نظرات (۱)

  • Milad HB عسل تکسو
    دوشنبه ۱۸ فروردين ۹۹ , ۰۱:۰۰

    سلام بلاگ خوب و جالبی دارین ، لذت بردم از محتوای بلاگتون :)

    از بلاگ عسل تکسو هم دیدن کنید و تمایل داشتین بلاگ رو دنبال کنید

    (از باکس دنبال کنندگان)

    شاد و سلامت و موفق باشین :) 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

❤ یک نفر نیست تو را قسمت من گرداند ؟...

❤ کار خیر است ، گر این شهر مسلمان دارد !...

🌼 علی صفری