تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


🌼 اگه آدم به خاطر این که میخوام درس بخونم از ازدواج صرف نظر کنه و تن به ازدواج نده کار خوبی نیست اما این که به خاطر این که تا بحال خواستگار مومن و اهل ایمان برایش نیامده درس بخواند و مدارج علمی را یکی یکی طی کند چگونه است؟ آیا نباید درس بخواند باید حتما در خانه بماند تا مورد ازدواج برایش مهیا شود؟ آخه بعضی آدم ها معتقدند هر چی مدارج علمی آدم بالاتر میره دیگه کمتر پسری پیدا میشه که زیر بار ازدواج با او برود آیا حرف منطقی است و باید بیهوده وقت گذراند و درس نخواند.

-------------------------------------------------------------------------

سوال شما در دل خودش جواب را همراه داشت. انسان ها متفاوت اند. اگر ملاک ازدواج ایمان باشد هیچ مانعی برای ازدواج با فرد تحصیل کرده یا افراد کم سواد نیست. در شرایطی که خواستگار مناسب برای ازدواج موجود نیست تحصیل بهترین عبادت است. این تصور که شاید کسی برای ازدواج با دختری تحصیل کرده قدم پیش نگذارد نباید شما را از ادامه تحصیل باز دارد. البته باید بدانید که پسران مومن بسیاری نیز هستند که بعد از اخذ مدارک بالای تحصیلی اقدام به ازدواج می کنند.

شما خودتان باشید و زندگی خودتان را بکنید. تحصیل علم و یاد دادن آن از بالاترین عبادات است خصوصا برای زنان مومنی که با حفظ عفاف و حجب مومنانه خودشان در جامعه حضور دارند. برای کسان دیگر زندگی نکنید تا روزی به گذشته نگاه کرده و حسرت گذشته را بخورید.

روزی شما و خیرتان از آسمان نازل می شود و کسی که از فرصت ها بهترین استفاده را نکند حسرت خواهد خورد. اما بدانید که نباید اولویت های شما شکل کاریکاتور به خود بگیرد. اولویت اول در زندگی مومنان جوان تشکیل خانواده است و بعد از آن است که می توانند و باید به ادامه تحصیل فکر کنند. ما طلبه ها اکثرا همین گونه زندگی می کنیم چون ازدواج را قطعه ای از پازل زندگی و عبادت پروردگار می دانیم و درس خواندن و درس دادن را قطعاتی دیگر. هر کدام جای خود را دارند و هیچ کدام نباید فدای دیگری بشوند.

بیهوده وقت گذراندن غیر از مدرک گرایی است. من توصیه نمی کنم بیهوده وقت خودتان را تلف کنید اما شما را به مدرک گرایی هم توصیه نمی کنم. به نظرم مناسب است مقداری از وقت و استعداد خودتان را در مسیر کسب معنویت و معرفت دینی و مقدمات زندگی مشترک و تربیت فرزند قرار دهید. 

1- به صورت مشخص منظورم خواندن یک دور کتب استاد شهید مرتضی مطهری برای شما و دیگر دوستان است. کسی که کتاب های ایشان را خوانده باشد نگاهش به زندگی متفاوت از دیگران است.

2- بعد از کتاب های استاد شما عاشق قرآن می شوید و به نهج البلاغه عشق می ورزید. تربیت کودک با این مقدمات غیر از تربیت کودک بدون این مقدمات است. به صورت مشخص یک دوره تفسیر مبارک نمونه اثر مرجع عالی مقام حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی را دقیق ولی گذرا مرور کنید و با تفسیر قران آشنا باشید. بیست و هفت جلد این تفسیر هم به صورت مجلد و هم به صورت دیجیتال موجود و در دست رس است. بیست و هفت جلد تفسیر نمونه فقط بیست و هفت ماه فرصت می خواهد اما در انتها قرآن را که ورق میزنید عاشقانه تلاوت می کنید.

3- دوره های حفظ قرآن بهترین زمان برای انس با قرآن و حفظ کلام الاهی و البته اخذ مدرک کارشناسی علوم قرانی در پی حفظ قرآن است. باور کنید من خودم دوست دارم یک سال تمام کارهایم را تعطیل کنم اما در آخر کلام الله را حفظ باشم.

از این فرصتی که خداوند به شما داده است نهایت استفاده را بکنید چون بعد از تاهل و تشکیل خانواده از این فرصت ها کمتر دست میدهد.

● ح سین عالمی

نخل ولایت ۳۰ فروردين ۹۹ ، ۱۵:۵۰ ۰ ۰ ۱۳۱ ازدواج

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

❤ یک نفر نیست تو را قسمت من گرداند ؟...

❤ کار خیر است ، گر این شهر مسلمان دارد !...

🌼 علی صفری