تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


🌼 مومن نباید از زیر بار مسئولیت فرار کند بلکه باید ظرفیت خودش را بالا ببرد و صبر پیشه کند و بر آن اصرار داشته باشد و امیدوار باشد.

اما مسئله اینجاست که این یک دیدگاه ایده آل است. یعنی شما باید نگاه ما را به این سمت ببرید. اما ظرفیت ما توان چقدر صبر را دارد؟؟
منظور اینکه اگر بنده ظرفیتم پایین باشد و ممکن باشد با چند خصلت ناشایست  همسرم یا چند رفتار زننده اش، و یا حتی چند رفتار که من از آن ها خوشم نمی آید، مهر و علاقه او در من کم شود و تمایلی به همنشینی با او نداشته باشم؛ آن وقت چه خواهد شد؟! آیا زندگی سرد نمی شود؟!
خلاصه اینکه فک کنم نیاز باشد هر کس با توجه به شناختی که از ظرفیت و صبر خود در ارتباط با دوستان و اقوام و اهل خانه پیدا کرده، به انتخاب همسر دست بزند.

-------------------------------------------------

1- همسر ، یک دوست نیست که بتوان با او قهر و آشتی کرد و حتی فراموشش کرد. همسر شریک جنسی انسان است و امکان دارد که انسان شریک جنسی اش را زیاد یا کم دوست داشته باشد.

2- خداوند شهوتی به مردان داده که هر چند شب یک بار روح و روانشان و فعالیت های اجتماعی و سیاسی و دیپلماتیک شان را تحت الشعاع قرار می دهند. این شهوت افسانه ای که از نعمات و الطاف پروردگار به خانواده است باعث تحکیم پیوندها و به آشتی رسیدن قهرها و منت کشی ها و شل شدن جیب ها و سواری دادن ها و درازتر شدن گوش ها می شود.

3- تمام کلمات شما صحیح است اگر نیاز جنسی زن و مرد به هم را از داخل فرمول حذف کرده باشید. اما با لحاظ نیازهای جنسی ، و میل شدید مرد به همسر ، و در پی رسیدن به آن ، نیازهای عاطفی و اقتصادی همسر نیز تامین می شوند. مردی که نیاز و میل جنسی نداشته باشد به هیچ عنوان به سراغ زن و تشکیل خانواده نمی رود و این نیاز جنسی مرد است که او را متمایل به زن کرده و وادار به انجام خواسته های زن می کند.

4- غیر از انبیاء و معصومان الاهی ، همه انسان ها کم و بیش گرفتار رذیله های اخلاقی و خصلت های ناشایست هستند و البته همه باید ازدواج بکنند. صبر و شکیبایی و دیگر خصلت های نیک را نیز همه دارا هستند اما یکی کم و اندک و یکی زیاد.

سوال: صبر من نوعی کم است! به نظر شما چه کار کنم؟ ازدواج نکنم؟ نمی شود! آیا همسری انتخاب کنم که مرا عصبانی نکند؟ با این نظریه آیا بهتر نیست یک همسر لال انتخاب کنم که اساسا نتواند حرف بزند؟ اگر همسر لال و بی زبان را نمی پسندید ، به نظر شما چگونه می توان با موجودی زندگی کرد که پرکارترین عضو بدنش زبان اوست و او در تمام روز کلمه ای که موجبات کدورت و ناراحتی شما را فراهم بکند بر زبان نیاورد؟

5- مولانا امیرالمومنین در حدیث اربع مائه فرمودند: جهنمی ها با زبان جهنمی شدند و اهل نور به واسطه ی زبان نورانی شدند. پس زبان هایتان را حفظ کنید و آن را به ذکر خداوند عزوجل مشغول دارید.

6- حکایت تبلیغی: دیروز در حرم مطهر رضوی یکی از دوستان را دیدم که از قدیم در جریان ازدواجش بوده ام. از مسائلی شکایت داشت. می گفت: گمان نمی کردم به این همه مشکل بر بخوریم! البته منظورش مشکلات اقتصادی نبود. فکر می کردم با همسرش به زیارت آمده باشد اما فهمیدم برای تنفس و استراحت و البته شما بخوانید برای فرار به زیارت آمده است. گفتم: اینجا بهشت نیست ؛ این زن ها هم زنان بهشتی نیستند ؛ زندگی زناشویی هم دقیقا همین قهر و آشتی ها و همین قرزدن های زن و نشنیدن های مرد است.

7- کسی که صبر ندارد یا صبرش زود سراریز می شود بهتر است قید ازدواج را بزند ؛ چون فقط یک زبان چند مثقالی ، چنان روزگارش را سیاه و کبود می کند که زیارت تابستانی مشهد دوران عقد را هم ، بدون نامزدش برود!

8- ما چاره ای جز این دیدگاه ایده آل نداریم چون امروز در شهرهای بزرگمان از هر سه ازدواج یکی به طلاق منجر می شود. ازدواج فقط یک قطعه از پازل صد تکه ای اسلام است و بدون قطعات دیگر تصویری از سبک زندگی مورد نظر اسلام و زندگی آسمانی مورد نظر آن یافت نمی شود. با کمک ازدواج ، نیمی از قطعات تصویر چیده می شوند اما نیمی دیگر تقوا و همت جدیدی می طلبند. تربیت و تعالی انسان همین است که معایب خود را بداند و به سمت تکامل قدم بردارد و مشکلاتش را با یک اسلام شناس زمان شناس و یک استاد اخلاق راه رفته مطرح کند ، تا قدم به قدم به سوی تعالی و تهذیب پیش برود.

9- واقعا دنیا بهشت می شد اگر زن ها خواسته هایشان را به جای قر زدن با هنر دیگری طلب می کردند!

فقط برای مومنات:

فاطمه ی زهرا سیده ی زنان عالم است و همتایی ندارد چون از شوهرش هیچ خواسته ای نداشت و پیامبر مکرم اسلام او را نهی کرده بود از این که از شوهرش خواسته ای و لو به اندازه لیست خرید روزانه ، داشته باشد. بارها مولای متقیان به خانه آمد و غذایی برای خوردن طلب کرد اما خانه را خالی از خوراکی دید. وقتی علت را از همسر مکرمه اش جویا می شد فاطمه می فرمود: پدرم مرا از اینکه از تو چیزی بخواهم نهی کرده است!

شاید باورتان نشود اما همین فضیلت ، فاصله ی فاطمه را با دیگر زنان عالم ، فاصله ی زمین تا آسمان کرده است. تلاشتان را بکنید بلکه شما هم شبیه فاطمه بشوید.
قرار و مدار زندگی را خودتان باید بگذارید. اگر مرد بداند که شما هیچ چیزی از او طلب نمی کنید همیشه دست پر به خانه می آید. اما اگر بداند که تهیه لیست خرید کار شماست آن را از شما طلب می کند.
اما به هر حال بحث ما در خرید های روزانه نیست. مشکل از درخواست های بی در و پیکر بانوان از شوهرها است. زنی که کمترین درخواست مثل لیست خرید هم به دست شوهر ندهد هیچ وقت از او درخواستی فوق توان او نخواهد داشت. به قول دکتر: فاطمه فاطمه است!

10- یک هدیه آسمانی و فرموله از قرآن و عترت برای آنان که می خواهند فاطمه را الگوی خود کنند:

لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه + فاطمه بضعه منی = فاطمه را الگوی حسنه قرار بدهید چون فاطمه پاره ای از رسول خداست

● ح سین عالمی

نخل ولایت ۱۰ مرداد ۹۹ ، ۱۳:۲۷ ۱ ۰ ۹۴ ازدواج

نظرات (۱)

  • سورنا قادری
    جمعه ۱۰ مرداد ۹۹ , ۱۵:۰۳

    ممنون از وبلاگ خوبتون . 

    شما رو دنبال کردیم . لطفا وبلاگ ما رو دنبال کنید 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

❤ یک نفر نیست تو را قسمت من گرداند ؟...

❤ کار خیر است ، گر این شهر مسلمان دارد !...

🌼 علی صفری