تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


✨ قسمت اول✨

🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍

از جمله مباحث ضروری که نقشی بسیار مهم در انتخاب مناسب و شایسته دارد و بی توجهی به آن انسان را عمری دچار پشیمانی می کند، مسأله ی تحقیق است. به طوری که وقتی ازدواجی دچار مشکل می شود اولین سؤالی که مطرح می کنند این است که «مگه تحقیق نکردید» وهمه اشکال اول را ،متوجه تحقیق می دانند. 

طبق روایاتی از امام علی(ع) «تا کسی را خوب نیازمودی به او اطمینان نکن» و گفتار ،ظاهر و برخورد خوب تو را فریب ندهد.ضرورت تحقیق درمورد فرد بیشتر از پیش در امر ازدواج نمایان می شود. هر چند متاسفانه به آن کم توجهی می شود و یا برخی آن را به عنوان یک تشریفات تلقی می کنند و تحقیقات آنان صوری و ظاهری است و دقت لازم را در امر تحقیق ندارند. 

🏁در مرحله ی اول باید توجه کنیم قبل از ورود به مراحل اصلی خواستگاری، تحقیق شروع شود. بعضی خانواده ها، تحقیق را در آخرین مرحله قرار می دهند. یعنی وقتی همه ی مراحل طی شد می گویند حالا اجازه بدهید تحقیق کنیم. این روش نادرست است. چون اگر در تحقیق روشن شد مشکلی در کار است،تمام زحمات و رفت وآمدها هدر می رود. 

💢تحقیق در همه ی مراحل ازدواج راه گشاست .تحقیق باید مرحله به مرحله صورت بگیرد، و در هر مرحله ای هم متفاوت است.

⭕️ تحقیق قبل از خواستگاری مرحله اول است که باید کاملاً کلی باشد. این تحقیق نباید فراگیر شود. تحقیق اولیه برای شناسایی کسی که می خواهد به حریم خانواده پا بگذارد،کاملاً ضروری است. اما هر چه مراحل دیدارها بیشتر  شود تحقیق هم باید جدی تر صورت بگیرد و به مراتب تحقیقات وسیعتر و دقیق تر انجام شود. 

خانواده ها باید به فراخور هر محل،از معتمدان و افراد شاخص و متدین و مسئولان سوال کنند .ابتدا باید معتمد و مطمئن را شناسایی کنند. افراد در مورد منابع تحقیقی که می خواهند سراغشان بروند تحقیق کنند .در تحقیق محلی درست نیست درخانه ها را بزنند و بگویند درمورد همسایه شما سوال داریم، چون ممکن است اطلاعات غلط بدهند. 

✅تحقیقات فامیل بسیار مهم است، چون اطلاعات دقیقتری را می توانند به ما بدهند.

✳️ چند نکته را هم باید مد نظر قرار بدهند. از همسایه ها با تیز بینی سوال کنند، درمورد سابقه ی رفتار اجتماعی از نیروی انتظامی پرس وجو کنند. 

💠دوستان خانوادگی، همکاران، هم کلاسی ها می توانند کمک خوبی باشند، به شرطی که بتوانند با آنها رابطه صمیمی برقرار کنند. عدم تمایل افراد به جواب دادن به سؤالات تحقیق نشانه ی منفی است. فقط به افرادی که برای تحقیق معرفی شدند، اکتفا نکنند. از دوستان صمیمی طرف اگر سوال می کنند، مشخصات و خصوصیات دوستش را هم مد نظر قرار بدهند. لزوم راستگویی و حساسیت امر را به افراد تذکر بدهند.

⏪ افراد در تحقیق باید کسب روزی حلال توسط فرد را مد نظر قرار بدهند. وقتی از همسایه ها سوال می کنند به جزئیات خواستگاری اشاره کنند .از دوستان طرف راجع به خصوصیات روحی و میزان وفاداریش بپرسند. درباره پدر و مادرش هم سوال بپرسند. با دوستان طرف مورد نظر گفتگویی داشته باشند و به  ظاهر و خلقیات دوستان او توجه کنند.در تحقیق قرار نیست نظرات محقق بامنبع تحقیق همسو باشد . به تغییر و تحولات زندگی فرد اهمیت بدهند. درمورد اخلاق، سابقه ی دعوا یا اخلاق بد از همسایگان پرس وجو کنند. از کسی که با طرف مسافرت رفته ، راجع به عادات، اخلاقیات روحیات سوال کنند. درمورد خانواده فرد هم اطلاعات بگیرند. 

در مورد مسائل ضد و نقیض بیشتر تحقیق کنند .توصیف فرد از خودش با توصیف دیگران در مورد او را مقایسه کنند .درکل برای دستیابی به اطلاعات کامل و دقیق بایستی از وضعیت فعلی و سابق فرد در زمینه های گوناگون تحقیق کنند. 

◀️ برای به کار بردن بهترین شیوه برای تحقیق باید مواردی را مد نظر قرار بدهند.

*⃣اولین نکته این است که محقق باید اطمینان افراد را برای تحقیق جلب کند. مثلاً بگوید صحبت های شما مثل راز در نزد ما می ماند و از افراد بخواهد در حفظ اسرار پیرامون تحقیق دقت کنند. محقق نباید به یک یا دو نفر اکتفا کند باید منابع مختلفی را انتخاب کنند.

 🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙



ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

❤ یک نفر نیست تو را قسمت من گرداند ؟...

❤ کار خیر است ، گر این شهر مسلمان دارد !...

🌼 علی صفری