تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


☘☘☘☘☘☘☘☘☘

    👈قسمت1

🔘خیلی از افراد را دیدم که برای تصمیم گیری های خیلی بزرگ استخاره می‌کنند. تو بحث ازدواج، شما تصور کنید که دختر و پسری به همدیگه معرفی می شوند. حالا ممکنه از طریق واسطه باشه، تو دانشگاه باشه و یا محیط کار به هم معرفی شوند. اگر برای ازدواج بخواهند اقدام بکنند، و یکی از دو طرف بخواهد قبل اینکه شناختی حاصل بشه و مقدمات آشنا شدن رو فراهم کنند، استخاره بکنه، آیا این به نظر معقول می‌آید؟

🔶یعنی نه دیداری حاصل شده و نه شناختی حاصل شده، فقط واسطه گفته که یه دختر خانمی هست، و یا یه آقا پسری هست که ظاهرا بهم می‌آیید. بعد یکی از دو طرف بخواد قبل از انجام کوچکترین اقدامی برای شناخت، استخاره بکنه، این کار عقلانی هست؟

🔷همان طور که می‌دانید اعتقاد امت اسلامی به استخاره یک اعتقاد یک دست نیست،برخی برای آب خوردنشان نیز استخاره  می‌کنند. برخی استخاره را به جای قرآن و عترت نشانده‌اند و به جای عمل کردن به متن صریح قرآن و دستوراتش، خود را راحت‌تر در این می‌بینند که از قرآن خوب و بد بشنوند. برخی آن را به جای عقل گذارده‌اند و در هیچ مساله‌ای اندیشه نمی‌کنند. گویی قرآن به جای دعوت انسان‌ها به اندیشه آنان را به استخاره دعوت کرده است.

🔴در حرم‌های مطهر اهل بیت و امام زاده‌ها که وارد می‌شوی جز مسائل شرعی پیش پا افتاده در فروعات فقهی و استخاره در امر ازدواج و کسب و کار هیچ بهانه‌ای برای هم کلامی با یک عالم دینی نیست و گویی مردم هیچ شبهه اعتقادی و هیچ گرفتاری اخلاقی قابل طرح با علما ندارند و اگر چیزی هست آن را با استخاره و مشورت با خداوند رفع و رجوع می‌کنند.


⚫️استخاره امروز جای فال را نیز گرفته است و آنهایی که به فال اعتقاد چندانی ندارند برای دانستن آینده به استخاره روی می‌آورند تا با کمک آیات الهی آینده را تخمین بزنند و در امر ازدواج خوش بختی و در امر کسب و کار سودشان را از راه پیش‌گویی قرآن به دست آورند.

⚪️در این میان بازار برخی به خاطر استخاره‌های حقشان آن چنان گرم می‌شود که برای دفترشان بیش از صد شماره تلفن ثابت تهیه کرده‌اند و مردم گرفتار جامعه با پرداخت هزینه‌ و گرفتن جواب مشکلشان از طریق استخاره به امر ثواب هدایت می‌شوند!

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆


نظرات (۱)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

❤ یک نفر نیست تو را قسمت من گرداند ؟...

❤ کار خیر است ، گر این شهر مسلمان دارد !...

🌼 علی صفری