تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


          👈قسمت2

▫️مدتی قبل پیامکی به دست یکی از دوستان رسید که از ایشان تقاضای استخاره کرده بودند. البته چون ایشان روحانی نبودند علت استخاره را جویا شدند.

▪️ در جواب نوشتند: برای به اجرا گذاشتن مهریه‌ام استخاره می‌خواهم. از شوهرم کتک خورده ام و بیست روزی شده که با قهر به خانه مادرم آمده ام. دوست ما نصیحتش کردند و به او گفتند که باید به خانه شوهرش برگردد و به جای جنگیدن با شوهر با استفاده از اهرم فشار مهریه، مهارت‌های آرام کردن شوهر و جلوگیری از تنش را در خانه تمرین کند. 

♦️ایشان استخاره نکرده و از این بابت خداوند را شاکر بودند. فردا آن خانم پیامک زد که به خانه رفته اما کلیدش قفل در خانه را باز نمی‌کند. بله درست حدس زدید. شوهرش قفل‌ درب ورودی خانه را عوض کرده بود. البته اگر مهریه‌اش را به اجرا می‌گذاشت هم به همین نقطه می‌رسید اما انگار شوهرش پیش دستی کرده بود. یک هفته از آن ماجرا گذشته. آن زن و شوهر با مقداری نصیحت و مشاوره و ریش سفیدی بزرگ‌ترهای دو خانواده امروز در خانه خودشان هستند. 

💠هیچ کس منکر استخاره نیست، اما آن قدر جملات قرآن و احادیث عترت را گویا یافته‌ایم که در کنار چند دقیقه تعقل و اندیشه و طلب خیر کردن از خداوند که معنای عام و دقیق استخاره است، کمترین رجوع را به استخاره رایج می توانیم داشته باشیم. 

❇️گویی مردم فراموش کرده‌اند که در مساله مهم انتخاب همسر، جای اندیشیدن و مطالعه در ملاک‌های ازدواج است، و در مساله یافتن همسر مناسب جای تحقیقات. راستی چرا پیامبر اکرم برای ازدواج دخترش استخاره نکرد؟ 

❎ما دین پیامبر را به گونه‌ای وارونه کرده‌ایم که نه قرآن و عترت در جایگاه خودشان قرار دارند و نه عقل و تفکر. من هیچ تعجبی نمی‌کنم که میزان طلاق در جامعه ما به این میزان باشد. زیرا ازدواجِ سستی که نه بر اساس تحقیقات درست و اصولی، که بر اساس یک استخاره شکل گرفته باشد باید هم با یک استخاره دیگر پاره شود.

🔅شما چه بخواهید و چه نخواهید و حتی اگر خودتان اعتقادی به این برنامه‌ها نداشته باشید با  برخی مردم طرف هستید که اگر خودشان اعتقاد راسخی به استخاره نداشته باشند حتما در اقوامشان کسی هست که دست به استخاره باشد و همین کافی است تا استخاره مانعی در مسیر ازدواج شما گردد.

🔰برای افرادی که استخاره‌ای هستند و بالاخره باید استخاره کنند، بهترین گزینه این است که این استخاره را قبل از هر اقدامی بگیرند و تا دو خانواده و دو جوان گرفتار مراحل شناخت و جلسات گفتگو و یا تست‌های روان شناسی و جلسات مشاوره نشده‌اند خیال خودشان را از این زمینه راحت کنند. 

✅استخاره قبل از راه دادن خواستگار به معنی جواب مثبت به آنها نیست؛ بلکه به معنی شروع گفتگو و باز کردن باب تحقیقات و در اولین قدم ملاقات حضوری خواستگار با پدر دختر است. اینکه استخاره در آخرین قدم و بعد از جلسات گفتگو انجام شود کاری بر خلاف عقل و کاملا غلط است که باید از آن جلوگیری نمود.

💢دوستی را می‌شناسم که بعد از پنجاه و چند جلسه خواستگاری و با تاکید فراوان بر تست‌های روان شناسی غربی و استخاره (که نمی‌دانم این دو از لحاظ تفکری چه ربطی به هم دارند) به زحمت ازدواج کرد. بعد از مدتی کمتر از سه ماه پیگیر طلاق بود و برای طلاقش نیز نزد همان فرد مشهوری که برای ازدواجش استخاره گرفته بود و جواب خوب داده بود استخاره کرد، و از قضا دوباره خوب آمد!

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆


نظرات (۲)

  • آرامش آسمانی
    سه شنبه ۱۳ مهر ۹۵ , ۱۷:۲۸
    من در بحث استخاره مشکلی نداشتم.دفاعم از تست های روانشناسی ازدواج بود ک درصورتی ک درست انجام شه خیلی مفیده
    • author avatar
      نخل ولایت
      ۱۴ مهر ۹۵، ۰۰:۰۳
      البته اگر درست انجام بشه و توسط اشخاص مورد وثوق. به هر جهت ازدواج درست نیاز به فرهنگ سازی و آگاهی دهی دارد؛اگر این امر اتفاق بیافتد دیگر نیاز کمتری به استخاره و تست روان شناسی است،متاسفانه نقطه ای ما می لنگیم این است که تا مشکلی پیش نیاید به فکر رفع نیستیم؛باید از قبل به فکر بود
  • آرامش آسمانی
    دوشنبه ۱۲ مهر ۹۵ , ۱۸:۱۰
    انتقاد:
    1.آن زن و شوهر با مقداری نصیحت و مشاوره و ریش سفیدی بزرگ‌ترهای دو خانواده امروز در خانه خودشان هستند. 
    این هیچ چیزی رو ثابت نمیکنه و از کجا معلوم ک مشکل حل شده باشه؟!

    2.تست‌های روان شناسی غربی و استخاره (که نمی‌دانم این دو از لحاظ تفکری چه ربطی به هم دارند
    هرچیزی ب صرف غربی بودن بد نیست:|
    چرا ک خیلی وقتا هم جواب داده
    • author avatar
      نخل ولایت
      ۱۲ مهر ۹۵، ۲۳:۳۱
      سلام
      ممنون از انتقادات تان
      اما در خصوص مورد اولی که مطرح کردید،طبعا اگر مشکلی بین زن و شوهر پیش آید این روند مطرح شده بهترین روال است. اما ممکن است نتیجه ندهد.؛بنابراین اگر شک به حل مشکل دارید باید گفت: ما راوی اتفاق هستیم، نه مشاهده کننده آن. اما در هر حال این روش مثمر ثمر است در اغلب مواقع.
      در خصوص مورد دوم باید بگویم تست روان شناسی و استخاره ربطی بهم ندارن و ما هم همچنین عقیده ای نداریم؛ نمیگوییم هرچیزی به صرف غربی بودن بد است ؛اما پاشیدن خانواده در غرب را نمی توان منکر شد؛آمار بالای تجاوز ووطلاق را نمی شود در غرب منکر شد.
      استخاره باید در شرایط به خصوصی و زمانی که به بن بست رسیدیم استفاده شود آن نه توسط هر شخصی. بله استخاره جواب هم می دهد و ما منکر نیستیم اما نباید جوری شود که روال منطقی را رها کرده و مدام استخاره کنیم آن هم توسط هر شخصی که مدعی استخاره کردن است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

❤ یک نفر نیست تو را قسمت من گرداند ؟...

❤ کار خیر است ، گر این شهر مسلمان دارد !...

🌼 علی صفری