تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


💢 خیلی از مجردها آرامش ندارند و تو یک اضطراب دائمی به سر میبرند و حتی ممکنه احساس نقص تو وجودشون کنند. طبق آیه ی قرآن همسر برای سکینه ی قلب است. کسی که مجرده و فعلا امکان ازدواج نداره راهی برای رسیدن به این سکون قلبی داره؟ راهی برای آرامش روح و روانش وجود داره؟

 

               ⭕️⭕️⭕️⭕️

🔅 اگر قرار بود این آرامش به جای ازدواج و پذیرفتن مشکلات فراوان آن با ورد و ذکر و قرص و کار و ورزش به دست بیاید که مردم چرا باید ازدواج می‌کردند؟

غذا شکم را سیر می‌کند و نمی‌توان برای سیر شدن به جای نان خوردن ذکر گفت و یا نماز خواند. روحِ نیازمندِ بشر به معنویت را نماز و عبادت سیراب می‌کند و به جای آن نمی‌توان از مطالعه و دانش بهره برد. 

💠 ازدواج نیز همین گونه است. نیاز بشر به مونس و هم آغوش و هم کلام را هیچ موجود آسمانی و زمینی پر نمی‌کند و اگر قرار بود کسی بتواند با عبادت از همسر بی نیاز شود باید پیامبر اکرم این گونه می‌شد. اما او ازدواج کرد و در کنار عبادت‌ها و مناجات‌هایی که هیچ شبیهی در میان بشریت پیدا نکرده است چنان با زنان مانوس و مهربان بود که گویی زن دوست‌تر از او در میان تمام بشر یافت نمی‌شود.

🌐 آن سکون قلب و آرامشی که شما به دنبالش هستید را در چند بخش می‌توان تقسیم بندی کرد و هر بخش را با عامل آرامش دهنده خودش سیراب نمود:

 

1⃣انسان برای زندگی مادی‌اش بر کره زمین به حداقلی از امکانات مادی نیاز دارد که بدون داشتن آن حداقل‌ها معیشت و زندگی زمینی‌اش با مشکل روبرو خواهد شد.


2⃣ انسان برای تامین نیاز عاطفی و جنسی‌اش به هم آغوش و همسر نیاز دارد و برای تامین این نیاز همه باید با یکی از همین انسان‌های روی زمین ازدواج کنند. 


3⃣ انسان برای سیراب کردن روح تشنه‌ و کمال طلبش نیاز به مناجات با خدا و معنویت دارد. این نیاز را باید در عرفان ناب و زلال اسلامی که توسط نبی اکرم و جانشینان دوازده گانه‌اش تعلیم داده شده است جستجو کرد. 


🔷جمع بندی:

1⃣ اگر ما در مسیر عرفان اسلامی خوب حرکت کنیم زیورهای دنیایی در نگاهمان رنگ می‌بازند و عارف فقط به دنبال کسب رضایت خداوند بوده و به حداقل‌ها راضی خواهد بود اما این به آن معنا نیست که عارف کلا از غذا و مسکن و همسر و فرزند بی نیاز باشد.


2⃣ این درست نیست که ما دین را به جای غذا و همسر بنشانیم و به مردم بگوییم که به جای نان خوردن نماز بخوانید و به جای همسر داشتن ذکر بگویید. 


3⃣راه درست این است که مردم بدانند برای رشد متوازن و دقیق، نیاز به یک برنامه کامل و همه جانبه دارند. توجه و حرکت به سمت آخرت به معنی رهبانیت و همسر نداشتن نیست. آرامش زمانی حاصل می‌شود که ما متوازن رشد کرده باشیم. آرامش حقیقی بشر در تامین متوازن تمام نیازهای واقعی او و توجه به تمام آنها است.


4⃣ اگر بشر یک نیاز را سرکوب کرده یا یکی را بر دیگری برتری دهد از سعادت حقیقی باز مانده و آرامش را از دست خواهد داد. 


5⃣ درست است که دنیا جای ماندن نیست و سرای آخرت ماوای حقیقی انسان است اما نمی‌توان از زن و زندگی روی گردان شد و نقش تاثیرگذار آن در زندگی دنیا را نادیده گرفت. 


6⃣ اگر نگاه ما به دنیا و آخرت درست باشد، به آسانی با هر مومنی ازدواج می‌کنیم و دیگر در بند رنگ و مدرک و ملیت نیستیم و تامین هر نیازمان را از راه خودش دنبال می‌کنیم.


حجت الاسلام عالمی




ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

❤ یک نفر نیست تو را قسمت من گرداند ؟...

❤ کار خیر است ، گر این شهر مسلمان دارد !...

🌼 علی صفری