تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


⭕️ یکی از دوستام میخواد آخر هفته شوهرش رو تعقیب کنه. چون گوش وایستاده و شنیده که میخواد آخر هفته بره یه خونه خالی. حسابی بهش مشکوک شده و میخواد بهش ثابت بشه.


🔰به نظرتون بره تعقیب کنه یا نه؟ یعنی بفهمه چه خبره؟ چه نفعی براش داره؟ من بهش گفتم بیخیال بشه. تا آخر عمرش یک علامت سوال باقی بمونه بهتر از اینه که همه چیز خراب بشه. نظر شما چیه؟

💠💠💠💠💠💠💠💠

من زن نیستم؛ اما اگر زن هم بودم طاقت جابجایی و این طرف و آن طرف کردن یک علامت سوال به این سنگینی آن هم تا آخر عمرم را نداشتم. علامت سوال‌های ذهنی انسان باید جواب پیدا کنند و اینکه ما بخواهیم یک زن تا آخر عمرش به سوالی با این اهمیت بی‌توجهی کند انتظاری غلط است.

❇️ به نظر من بگذارید برای یافتن جواب سوالش حتی شوهرش را تعقیب کند. راستی مگر قرار است چه اتفاقی بیافتد. نتیجه هر چه باشد نه دنیا به آخر می‌رسد و نه همه چیز با این کار خراب می‌شود. دنیای خیلی از ماها آن قدر کوچک است که همه چیزش به ده شاهی نمی‌ارزد. ما آرامشمان را مفت به دست نیاورده‌ایم که این قدر راحت چوب حراج به آن بزنیم. علامت سوالی که شما می‌خواستید دوستتان تا آخر عمر در دل و جانش جابجا کند، با اینکه او را در بی‌خبری باقی می‌گذاشت و زندگی مشترکش را چند صباحی امتداد می‌بخشید اما آرامشی که قیمتش هزار چندرغاز بیشتر بود را از او دور می‌کرد.

✅ راستی چقدر عجیب است که برخی از ما آرامش اطرافیانمان را به قیمت بی‌خبریشان می‌خواهیم و آن‌ها نیز دوست دارند به جای درست و اصولی زندگی کردن و حفظ آرامش خیال که از لازم‌ترین احتیاجات بشری است، یک عمر در جهالت بمانند و زندگی را بدون آرامش اما آن گونه که فضای فرهنگی جامعه بر آن اصرار دارد ادامه بدهند.

🌐 راستی چرا خانه خالی رفتن شوهر این همه واهمه در دل یک زن ایجاد می‌کند؟ خانه خالی چه جذابیتی داشته است که او حاضر است به هر قیمتی امتحانش کند، و آن یکی از ترسش مجبور به تعقیب کردن همسر شده است؟ چه جذابیت‌هایی در خانه‌ای که با دوست شما پر شده است نبوده که خانه خالی جای خانه پر را گرفته است؟ مردی که در ذهنش لذت رفتن به خانه خالی این قدر بزرگ شده را چگونه می‌توان از رفتن به آنجا بازداشت و یا از کرده‌اش پشیمان کرد؟ با تعقیب کردن و قهر و مهریه و دادگاه؟

🔘 من پیشنهاد می‌کنم کلا از این فضا خارج شوید و به عنوان یک زن با ذکاوت مشاوره بهتری به دوستتان بدهید، به جای مبارزه با معلول‌ها همیشه به سراغ علت‌ها بروید و جذابیت‌هایی که شوهرتان را به بیرون از خانه کشانده را درون خانه برایش ایجاد کنید. تعقیب کردن و دعوا و نزاع، یک کار کریمانه نیست و یک زن اگر زن باشد به علت کرامتش دست به چنین کاری نمی‌زند.

▫️ شما به دنبال چه می‌گردید؟ آرامش؟ صرفا شوهر داشتن و ادامه دادن با او؟ شوهر داشتن حتی به قیمت آرامش نداشتن؟ ادب کردن شوهر در جهت تکرار نشدن این اتفاق؟ یا بیرون کردن رقیب؟ 

▪️اگر به دنبال آرامش هستید آرامش شما در کنار شوهری که چشم و دلش جای دیگر باشد نیست! زندگی زمانی زندگی است که جان و دل شوهر در اختیار همسر باشد و اگر زنی نتواند دل شوهرش را تسخیر کند در مرکز قلب خودش بزرگ‌ترین بازنده است.

🔸اگر به دنبال صرفا شوهر داشتن و ادامه زندگی در کنار او هستید و می‌خواهید همسرتان را به هر قیمت در کنار خودتان حفظ کنید روشتان روش درستی نیست و باید به دنبال آرام کردن او و پر کردن خلاء های عاطفی و بستن راه‌های نفوذ و البته زیاد کردن صبر و حوصله در خودتان برای تسلط بیشتر بر شرایط باشید!

🔹اگر شوهر داشتن را به قیمت آرامش نداشتن تا آخر عمر و ندانستن واقعیت می‌خواهید باید بدانید که اسم این زندگی نیست و آرامشی که با یک علامت سوال و عدم اطمینان همراه باشد مثل ساعت شنی هر لحظه کمتر و کمتر می‌شود و در آخر به پایان می‌رسد.

♦️ اگر به دنبال ادب کردن شوهر برای تکرار نشدن این اتفاق هستید باید بدانید که مرد تا به غلط بودن رفتارش پی نبرد و چشم و دلش سیر نشود به این روش غلط ادامه خواهد داد و این بیماری و گرایش درونی با تعقیب و گریز درمان نخواهد شد.

☑️ اگر به دنبال شناختن حریف و بیرون کردن او از میدان هستید باید بدانید که از این حریف‌ها در کوچه و خیابان فراوان است و اگر شما خانه دل شوهرتان را محصور و آب بندی نکنید، باید عمرتان را در تعقیب و گریز بگذرانید و در آخر همان چیزی که از آن واهمه داشته‌اید را با چشم مشاهده کنید.

✔️ من زن نیستم. اما اگر در چنین شرایطی قرار بگیرم هیچ وقت بزرگی و آرامش درون خودم را فدای رفتارهایی از این نوع نمی‌کنم. این را فراموش نکنید که خانه اگر خانه و زن اگر زن باشد همیشه گرمابخش وجود همسر و فرزندان خواهد بود. شما فقط با تکیه بر محبت درونی و گرم کردن تنور محبت زنانه به شوهر، می‌توانید او را به خانه برگردانید. 

▶️ شبیه این اتفاق ممکن است برای هر زنی بیافتد و شوهر یا پسرش برای رفتن وسوسه شود. شما تحت هر شرایطی به وظیفه همسرانه و مادرانه خودتان عمل کنید و رقیب را از طریق محبت و بیشتر جا بازکردن در دل شوهر و فرزند بیرون کنید؛ نه با قهر و تعقیب و پلیس بازی.

⏹ از هزار و چهارصد سال پیش که خداوند نام "تقوا" و "کنترل از درون" را در کتابش آورد، دوران دوربین مدار بسته به پایان رسید؛ اما نمی‌دانم چرا ما به عقب برگشته‌ایم و به جای بازی کردن با عوامل درونی کنترل، به سراغ عوامل بیرونی می‌رویم؟

📶 آنچه یک خانه را پُر و نام خانه دیگر را خالی می‌کند، جسم و اندام زن‌ها نیست. روح و گرمی و محبت زن است. آن خانه خالی است؛ این را فراموش نکنید!


حجت الاسلام عالمی

❌❌❌❌❌❌❌❌



ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

❤ یک نفر نیست تو را قسمت من گرداند ؟...

❤ کار خیر است ، گر این شهر مسلمان دارد !...

🌼 علی صفری