تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


🌼 نوشتید : ...اگر من و همسرم هر دو به شهدا و انقلاب علاقه داریم اما در رفتن به راهیان نور یا مزار شهدا به اختلاف میخوریم. مقدارش چقدره؟ تنها برم یا با هم بریم؟ این هفته که او خسته است منم به مزار شهدا نروم؟ اگر او همیشه برای رقتن به مزار شهدا حال نداشت من چکار کنم؟ برم تو ترک؟ من و همسرم هر دو به روضه امام حسین علاقه داریم اما کدام هییت و کدام مداح و کدام ساعت؟ من و همسرم هر دو پر انرژی هستیم اما من اهل کوه نوردی هستم و او نیست! صبح جمعه را خانه بمانیم یا تنها کوه بروم؟ نمیتوان صبح جمعه هم خانه بود و هم کوه رفت! هر دو به ولایت فقیه عشق می ورزیم اما نقش سیاسی ما در جامعه متفاوت است. چگونه فعالیت کنیم که هر دو بیشترین رضایت را از هم داشته باشیم؟ و کدورتی بین ما حاصل نشود؟ 

با خوندن این بند سوالی تو ذهنم اومد اینکه واقعا باید چی کار کرد؟ وقتی طرف مقابلمون مثلا با ما کوه نیاد ما تنها بریم؟ یا اینکه این عامل باعث سردی طرفین نمیشه.

----------------------------------------------------------------------------------

قرار نیست زن و شوهر مثل هم باشند و در تمام امور سلیقه ای مانند هم داشته باشند. اما خداوند کلید تسخیر روح و روان زن را به دست شوهر داده است. اگر مرد در تمام مراحل زندگی با همسرش از سر محبت برخورد کند همسرش چونان پرنده ای سبک بال بالای سر او پرواز میکند و او را تا قله قاف همراهی میکند.

کلید طلایی زندگی زناشویی همین یک کلمه است: محبت مومنانه به همسر!

البته فراموش نکنیم که محبت به همسر به معنی اطاعت از او در همه امور زندگی نیست اما زندگی هم میدان کار زار و میدان جنگ نیست. همسر را نباید با همکار اداره و مشتری مغازه اشتباه گرفت و با او چانه زنی کرد و از طرف دیگر او را به جایگاه خداوندی نشاند و سجده کرد. در روایات مردان آخرالزمان را به سجده کردن بر زنان و اطاعت از آنان در رفتن راهی خلاف راه خداوند مزمت کرده اند.

لازم نیست همسر شما مثل شما کوه نورد باشد یا برای آمدن به مزار شهدا عشق بورزد ؛ همین که شما به دنبال علایق خود باشید و او را مومنانه دوست بدارید ، به خاطر محبت شما ، او محبوب شما را دوست خواهد داشت. علایق و دوستان و دوست داشتنی های شوهر ، محبوب او خواهد شد. لازم نیست حتی او کوه بیاید اما حتما مانع شما نخواهد شد. زن مظهر عاطفه است و اگر بر سر لج و بی مهری نباشد ابدا مانع طی کردن هیچ کدام از پله های پیشرفت شوهرش نخواهد بود.

زن فقط از شوهرش محبت می خواهد و با تمام نداری های او به خاطر قلب مهربانش میسازد. امان از روزی که همین یک خواسته آسمانی و معنوی از زن دریغ شود.

از این منظر است که خواننده محترم حکمت احکام مترقی و الاهی اسلام نظیر وجوب حجاب و سپس ممنوعیت چشم چرانی و مشاهده فیلم ها و عکس های مبتذل را به خوبی فهم خواهد کرد.

نکته دیگر این است که نقاط برجسته عقیدتی و اجتماعی زندگی خودتان را قبل از ایجاد نهاد خانواده با همسر آینده تان مطرح کنید تا او با شمای کلی زندگی شما آشنا باشد. مثلا طلبه ها باید کلیاتی از فضای طلبگی و آداب آن و سختی های آن برای همسرشان مطرح کنند. اگر به یک ورزش خاص می پردازید یا در صنف کاری ویژه یا رشته و هنر و گرایش خاصی فعالیت دارید او را آگاه کنید تا با آگاهی کامل قدم در این خانواده گذارند اما همان گونه که گفتم ملاک زندگی مشترک هیچ کدام از این مسایل نیست. و دو طرف میتوانند با توافق و آگاهی کامل به یک انتخاب دقیق دست بزنند.

● ح سین عالمی

نخل ولایت ۰۱ آذر ۹۸ ، ۱۵:۱۹ ۰ ۰ ۱۵۳ همسرداری

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

❤ یک نفر نیست تو را قسمت من گرداند ؟...

❤ کار خیر است ، گر این شهر مسلمان دارد !...

🌼 علی صفری