تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


🌼 چرا وقتی این پسر مذهبی ها میان خواستگاری اولین چیزی که براشون مهمه کار نکردن زنه .فقط رو این موضوع گیر دارن شدید . بابا ما دخترهای مذهبی اگر همسرمون رو دوست داشته باشم بخاطر اون هر کاری می کنیم حتی ممکنه محل کارمون رو هم ترک کنیم ولی اینی که اول کاری می زنن تو ذوق آدم. خیلی آدم اذیت میشه واقعن .. بابا جان ما شیوه رو بلدیم نمی گیم که زن باید تا 7 شب سر کار باشه ما که تا حالا رفتیم باور کنید خطا نکردیم پدرمون هم از اون جایی که به ما اعتماد داره ما رو فرستاده سرکار باور کنید با چادر تو خیلی محیط های کاری آدم الگو میشه حواسمون هست که گناه هم نکنیم ..باور کنید بارها دیدم وقتی دینم رو رعایت می کنم و ناز و کرشمه زنانه هم در محیط کار چون ندارم احدی از آقایون جرات ندارن حتی نگاه کنن .. اونم حتی وقتی کار اداری هم دارن می ترسن ...من قبول دارم که طبق گفته حضرت زهرا (س) زن پاک زنی است که نه به نامحرمی نگاه کند و نه نامحرمی به وی نگاه کند .. بله قبول ولی این به اون زن هم بستگی دارد .. باور کنید ما در محیط کار بیشتر دافعه داریم ..اون زن هایی که مشکل پیدا می کنن یا بخاطر محیط های کاریشون هست و یا بخاطر ناز و اداهای خودشونه ....

----------------------------------------------------------------

اگر یادتان باشد نوشته بودم که باید دخترها پسرها را بشناسند. هر چه این شناخت کلی نسبت به این موجود ناشناخته بیشتر بشود بهتر می توانید او را پیش بینی کرده و سپس کنترل کنید. پسرها وقتی مومن باشند خصوصیات خاص تری پیدا می کنند. این خاص بودن به معنی بدی نیست اما به هر حال خاص می شوند. به طور مثال غیرت در مرد مومن ، از نشانه های ایمان اوست. هر چه مرد مومن ایمانی قوی تر داشته باشد غیرتش بیشتر است و البته هر چه ایمان نخ نماتر باشد غیرت مرد هم رنگ و رو رفته تر می شود.

غیرت به معنی غیر زدایی است. مرد غیور کسی است که اغیار را به حریم خودش راه نمی دهد. این غیرت مردان مومن به حدی است که آنان را وادار می کند روی حجاب همسر از موی سر تا حجم بدن یا مثلا حرف زدنشان یا راه رفتنشان حساس باشند. شاید تعجب کنید اگر بدانید مومنان غیور صدای همسر را عورت می دانند و از این که نامحرمی صدای همسرشان را بشنود خجالت کشیده و حیا می کنند. لذا در مورد ائمه ی اهل البیت که الگوی مومنان و اسوه آنان هستند اوج مصائب و سختی ها جایی است که بر خلاف غیرتشان نسبت به ناموس و همسرانشان اتفاقی افتاده باشد.
 

شما اگر به این نکات توجه کنید این حساسیت مردان جوان را حمل بر ایمانشان کرده ، غیرت مردان را دژ محکمی خواهید دید که شما را از هرگونه گزند حفظ می کند. در روایات اسلامی برای زنانی که بر غیرت مردانشان صبر کنند و سختی های این ویژگی را به جان بخرند ثواب های خیره کننده ذکر شده است:

 

قَالَ اباعبدالله علیه السلام :َ قَالَ رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم: ثَلَاثٌ مِنَ النِّسَاءِ یَرْفَعُ اللَّهُ عَنْهُنَّ عَذَابَ الْقَبْرِ وَ یَکُونُ مَحْشَرُهُنَّ مَعَ فَاطِمَةَ بِنْتِ مُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله وسلم؛

امام صادق علیه السلام فرمودند که رسول خداوند که درود خداوند بر او و آلش باد فرمودند: سه گروه از بانوان هستند که خداوند متعال عذاب قبر را از آنان برداشته و البته که حشر آنان با فاطمه زهرا دختر آخرین فرستاده خداوند محمد مصطفی است؛

 

 امْرَأَةٌ صَبَرَتْ عَلَى غَیْرَةِ زَوْجِهَا وَ امْرَأَةٌ صَبَرَتْ عَلَى سُوءِ خُلُقِ زَوْجِهَا وَ امْرَأَةٌ وَهَبَتْ صَدَاقَهَا لِزَوْجِهَا یُعْطِی اللَّهُ کُلَّ وَاحِدَةٍ مِنْهُنَّ ثَوَابَ أَلْفِ شَهِیدٍ وَ یَکْتُبُ لِکُلِّ وَاحِدَةٍ مِنْهُنَّ عِبَادَةَ سَنَةٍ ؛

این سه گروه این زنان هستند: اول ، زنی که بر غیرت شوهرش صبور باشد. دوم ، زنی که بر بداخلاقی زوجش صبر کند. سوم ، زنی که مهریه اش را به شوهرش ببخشد که خداوند به هر یک از این زنان در عوض این کارشان اجر هزار شهید عطا کرده و برای هر یک از آنان اجر عبادت یک سال را می نویسد.

 

به هر حال غیرت مردان مومن ریشه در ایمانشان دارد چرا که مولای متقیان در وصف این ویژگی می فرمایند: غَیْرَةُ الْمَرْأَةِ کُفْرٌ وَ غَیْرَةُ الرَّجُلِ إِیمَانٌ ؛ غیرت زن کفر است اما غیرت مرد ایمان است. اینکه زن زن دیگری را در حریم خودش راه ندهد و تعدد همسر را برای همسرش نپذیرد ، کفر است ؛ چون حلال خداوند را حرام می داند ؛ اما غیرت مرد که نمی خواهد مرد غریبه در حریمش وارد شود نشانه ایمان است.

 

قبول دارم که پسرهای جوان راه و رسم نیک صحبت کردن با دختران را نمی دانند حتما تجربه شان اندک است و هر چه این تجربه بیشتر باشد بهتر صحبت می کنند اما به هر حال بپذیرید که اگر از همین ابتدا نسبت به اختلاط همسرشان با نامحرمان و حضورشان در جامعه امروز حساس نباشند این علامت خوبی نیست.

پیامبر اکرم خود را غیورتر از پدرشان ابراهیم می دانستند و می فرمودند: کَانَ إِبْرَاهِیمُ غَیُوراً وَ أَنَا أَغْیَرُ مِنْهُ وَ جَدَعَ اللَّهُ أَنْفَ مَنْ لَا یَغَارُ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُسْلِمِینَ ؛ ابراهیم نبی غیور بود اما من از او غیورتر هستم و خداوند قطع کند بینی کسی را که نسبت به مومنین و مسلمانان غیرت نداشته باشد. این غیرت معنایی بسیار  وسیع تر از امور خانوادگی دارد و غیر زدایی را در تمام امور مومنان و مسلمانان شامل می شود.

 

صفت غیرت به اندازه ای بلند مرتبه است که حتی به خداوند نیز نسبت داده می شود. به عنوان نمونه در حدیث است که: َ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ حَرَّمَ الْحَرَامَ وَ حَدَّ الْحُدُودَ فَمَا أَحَدٌ أَغْیَرَ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ مِنْ غَیْرَتِهِ حَرَّمَ الْفَوَاحِش ؛ به درستی که خداوند متعال ، حرام را حرام کرد و حدود را مرز قرار داد ، پس احدی غیرتمندتر از خداوند بلند مرتبه نیست چون او از سر غیرتش فواحش را حرام کرده است.

 

متاسفانه ده ها سال است که حرکت مرموز فرهنگی دشمن در کشور ما غیرت مردان را نشانه رفته و آن را صفتی مذموم معرفی می کنند. اما داستان بر خلاف این است.

اگر می بینید که بعد از بحث فراوان در مورد کار کردن بانوان و محاسن آن برای گروهی از آنان و البته آن هم برای رفع نیاز خود بانوان ، باز هم عده ای از خوانندگان محترم و مومنان غیور نمی خواهند که همسر آنان این امور را متکفل شود و دل خوش ندارند که همسرشان از اول صبح تا غروب آفتاب در دفتر اداره یا کارخانه جات ، مشغول امور دنیا و کسب درآمد باشد به خاطر غیرتشان است. این صفت مدح شده ی مومنان است.

 

حکایت تبلیغی: زمانی که تهران بودم و هنوز به قم هجرت نکرده بودم در مسیر خانه ما پارک خلوتی بود که اوباش آن را محل مناسبی برای امور خلاف قانون و اخلاق یافته بودند. مقید بودم مسیرم را جوری تعیین کنم که به اندازه حرکتم در پارک و به اندازه دقایقی پارک برای اوباش و انجام حرام ناامن شود. روزی دو جوان نامحرم را دیدم که از شرح حالشان ناتوانم. رو به پسرک بی حیا کردم و گفتم: دوستش داری؟ خودش را کمی جمع و جور کرد و سری تکان داد و فهماند که بله. گفتم: دروغ می گویی! چون اگر محبت داشتی غیرتت اجازه نمی داد او را در پارک دستمالی کنی! اگر دوستش داشتی از پدرش خواستگاری می کردی! اگر من به تو اعتراض میکنم به این خاطر است که برای این دختر مثل مادر و خواهر خودم احساس غیرت می کنم! ...

 

حکایت تبلیغی: پارسال ، یک ظهر جمعه در مترو بودم که دختر بد حجابی با نگرانی وارد واگن قطار شد. لحظاتی بعد با دیدن من ، سریع به من نزدیک شد. احساس خطر می کرد. بعد از چند لحظه خودش را به یک وجبی من رساند و آرام اما با اضطراب گفت: حاج آقا اگر کسی مزاحم یک دختر بشه حکمش چیه؟ برای پیدا کردن جواب اطراف را نگاه کردم ؛ متوجه جوان شروری شدم. رو به دخترک بی پناه کردم و آرامش کردم و آرام و شمرده در گوشش گفتم: اگر شما حجابتون را کامل رعایت می کردید این عوضی به شما طمع نمی کرد!

 

داخل واگن مرد غیوری بود که عازم نماز جمعه بود. این را از سجاده اش و لب ذاکرش فهمیده بودم. با اشاره ای از آن مرد مومن خواستم که در همین ایستگاه بعدی آن جوان نااهل را از قطار پیاده کند تا با قطار بعدی به راهش ادامه بدهد. به ایستگاه که رسیدیم جوان مقاومت کرد و در قطار ماند. نزدیک ایستگاه سوم که شدیم از دختر خواستم تا پیاده شود و با قطار بعد به مسیرش ادامه بدهد تا ما ، با آن پسر هم سفر شویم. دخترک آرام شده بود. دوباره که دختر را دیدم نشناختم ؛ در گوشه قطار چادرش را هم سرش کرده بود!! 

● ح سین عالمی

نخل ولایت ۱۹ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۶:۵۱ ۰ ۰ ۱۲۸ اقتصاد خانواده ازدواج

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

❤ یک نفر نیست تو را قسمت من گرداند ؟...

❤ کار خیر است ، گر این شهر مسلمان دارد !...

🌼 علی صفری